کد خبر:13206
پ

مسعود ریگی عامل تزلزل ساختار دفاعی استقلال

مسعود ریگی یکی از بازیکنانی است که از فصل گذشته به استقلال پیوسته و در پست هافبک دفاعی برای این تیم به میدان می رود، سبک بازی ساده او که بدون اضافه کاری به سرعت توپها را رد می کند، مورد پسند بسیاری از مربیان است اما شاید اکنون وقت آن فر رسیده تا محمود […]

مسعود ریگی یکی از بازیکنانی است که از فصل گذشته به استقلال پیوسته و در پست هافبک دفاعی برای این تیم به میدان می رود، سبک بازی ساده او که بدون اضافه کاری به سرعت توپها را رد می کند، مورد پسند بسیاری از مربیان است اما شاید اکنون وقت آن فر رسیده تا محمود فکری در عامل اصلی تزلزل در ساختار دفاعی اش تجدید نظر کند.

 

مسعود ریگی عامل تزلزل ساختار دفاعی استقلال

مسعود ریگی عامل تزلزل ساختار دفاعی استقلال

فوتبال جهان هافبک های دفاعی با قامت کوتاه کم به خود ندیده که می توان به کلود ماکه له له یا انگولو کانته به عنوان شاخص ترین هافبک دفاعی های کوتاه قامت سالهای اخیر فوتبال جهان پرداخت که عامل موفقیت تیمهای خود بودند؛ اما قیاس مسعود ریگی کوتاه قامت با این بازیکنان بزرگ فوتبال جهان مقایسه ای اشتباه به نظر می رسد چرا که اگرچه ماکه له له یا کانته قامت بلند نداشتند اما با دوندگی زیاد در بیشتر نقاط زمین را پوشش می دادند و گزینه پاس اضافه برای بازیکن صاحب توپ ایجاد می کردند و همین موضوع باعث حرکت روان توپ در خط میانی تیم های رئال مادرید و چلسی بود.

 

اما در استقلال مسعود ریگی نه دوندگی به اندازه ما که له له و کانته دارد و نه فیزیکش طوری است که بتواند بازی درگیرانه ای با بازیکنان حریف انجام دهد. او درک درستی از نحوه حرکت بازیکنان استقلال در پستهای مختلف ندارد و به همین دلیل بلافاصله پس از اینکه صاحب توپ می شود سعی می کند توپ را بدون اضافه کاری به اولین بازیکن نزدیک خود ولو با یک پاس رو به عقب برساند.

یکی از نقاط ضعف بزرگ ریگی، عدم تسلطش به بازیخوانی و شناسایی بازیکن هدف پاس است که او را در پرس ناتوان نشان می دهد و همین مسئله باعث شده تا هافبک تهاجمی حریف به سادگی جلوی مدافعین استقلال مانور دهد.

ریگی از که از قد و قامت بلندی برخوردار نیست، در بازی هوایی یک بازنده محض است و در کارهای هجومی تیم استقلال نقش زیادی ایفا نمی کند. این در حالیست که پیشتر امید ابراهیمی با فیزیکی شبیه به ریگی، یک فرمانده برای استقلالی ها در میانه میدان بود. ابراهیمی که تسلط خوبی در ارسال پاس های بلند و دقیق برای بازی کنان کناری استقلال داشت، علاوه بر انجام وظایف دفاعی، در بیشتر حملات استقلال نقش مثبت و سازنده ایفا می کرد و با بازی فیزیکی که به نمایش می گذاشت، قدرت خط میانی استقلال را افزایش داده بود.

 

مسعود ریگی بازیکن متوسطی است که شاید حضورش روی نیمکت استقلال بتواند به سرمربی این تیم قوت قلب دهد اما کیفیت و سطح فنی او به اندازه بازی در تیم استقلال نیست و تعداد بازیهای درخشانی که از ریگی به خاطر مانده شاید به اندازه انگشتان یک دست هم نباشد.

به نظر می رسد کادر فنی استقلال می بایست در خصوص بازگرداندن فرشید باقری به پست اصلی خود یعنی هافبک دفاعی بیشتر فکر کند چرا که استفاده از فرشید باقری در پست غیرتخصصی، هم به کیفیت فنی او لطمه زده و هم منجر به از دست رفتن امتیاز برای استقلال شده است.

فرشید باقری با ویژگی هایی که دارد، تقریباً خصوصیات بازی در این پست را دارا است و شاید وقت آن رسیده تا کادر فنی استقلال از بین مهدی پور و فرشید باقری، یکی را جایگزین مسعود ریگی کند که وزن و قدرت خط میانی استقلال را کاهش داده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید