کد خبر:15737
پ

مدیران استقلال بی تدبیر هستند یا مدیران پرسپولیس زرنگ اند | جریان سازی مخفی برنامه فوتبال برتر

در حالی که از مدتها پیش ابهامات زیادی در خصوص مسائل و اتفاقات مبهم حول باشگاه پرسپولیس هنوز بدون پاسخ مانده است، اما شاهد این مسئله هستیم که حواشی که از طریق رسانه ملی به باشگاه استقلال و توسط استقلالی ها پمپاژ می شود، بیشتر است! در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که […]

در حالی که از مدتها پیش ابهامات زیادی در خصوص مسائل و اتفاقات مبهم حول باشگاه پرسپولیس هنوز بدون پاسخ مانده است، اما شاهد این مسئله هستیم که حواشی که از طریق رسانه ملی به باشگاه استقلال و توسط استقلالی ها پمپاژ می شود، بیشتر است! در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که آیا مدیران استقلال بی تدبیر هستند یا مدیران پرسپولیس با زرنگی دم به تله رسانه ای نداده اند؟

 

مدیران استقلال بی تدبیر هستند یا مدیران پرسپولیس زرنگ اند | جریان سازی مخفی برنامه فوتبال برتر

حتی علی پروین نیز به اندازه میثاقی از گل پرسپولیس خوشحال نشده بود!

 

پس از برکناری محمدحسن انصاری فرد، ابهامات و سوالات بسیار زیادی باقی مانده که هر بار به بهانه حفظ آرامش تیم از پرداختن به آنها اجتناب شد و مجری برنامه فوتبال برتر نیز تمایلی به واکاوی دقیق اتفاقات عجیب غریبی که در دوران انصاری فرد در پرسپولیس رخ داد نداشت به طوری که هنوز کسی نمی داند ماجرای خرید دو بازیکن خارجی و مسئله دار به نام های استوکس و اوساگونا آن هم با خزانه خالی و جذب عجیب و غریب یحیی گل محمدی از شهرخودرو و همچنین در گرو گذاشتن چک باشگاه در رهن اسپانسر و … به کجا انجامید؟

پس از انصاری فرد نیز مهدی رسول پناه سکان هدایت مدیریت پرسپولیس را به دست گرفت که الحق و الانصاف اگر مدیریت او نبود، پرسپولیس نمی توانست تتا فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد چرا که با تدبیر رسول پناه، این تیم با استفاده از خلا قانونی توانست 7 بازیکن جذب کند و از آنها در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند و در نهایت نیز با درایت او بود که بدهی سنگین برانکو پرداخت شد اما انتشار فایل صوتی مهدی رسول پناه در خصوص مسائل مختلف تیم از جمله ماجرای دلالی سرمربی، ماجرای تخلف وزارت ورزش و فدراسیون در ثبت قرارداد بازیکنان پرسپولیس، ماجرای رقم های نجومی بازیکنان پرسپولیس و … همگی مسکوت باقی ماند و مجری برنامه فوتبال برتر نیز با یک توجیه مضحک از همه این مسائل عبور کرد اما در طرف مقابل به یکباره به موشکافی ماجرای استراماچونی پرداخت که مربوط به یکسال قبل بود!

در نهایت نیز معمولاً اولین مهمان حضوری برنامه نود سابق یا فوتبال برتر فعلی پس از بازگشت یک تیم باشگاهی یا ملی از مسابقات برون مرزی، فرد یا افرادی از تیم اعزامی بودند اما در کمال شگفتی میثاقی از علیرضا منصوریان دعوت کرد تا فشار روانی شکست پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا را بین دو باشگاه تراکتور و استقلال تقسیم کرده باشد.

میثاقی که در جریان پخش زنده بازی پرسپولیس و اولسان نتوانست جلوی هیجانات خود را بگیرد به طور مستقیم به این موضوع اشاره کرد که چطور از اعلام پنالتی اول اولسان سوخته است(عبارتی که هرگز از زبان آل کثیر و حتی علی پروین هم شنیده نشد) تا نشان دهد طرفدار چه تیمی است و در جهت منافع چه تیمی برنامه سازی و جریان سازی می کند.

او در مقاطع مختلف فصل با دعوت کردن از بازیکنان  و مدیران استقلال و سوالات چالشی سعی در ایجاد حاشیه و تزریق بحران به تیم رقیب تیم محبوبش داشته و همواره از مطرح کردن مسائل حاشیه ای برای پرسپولیس اجتناب کرده است. به طور مثال می توان از دعوت عجیب از اسماعیل خلیل زاده و رو در رو کردن او مقابل احمد سعادتمندی گفت که به شفاف سازی در خصوص مسائلی پرداختند که به یک سال قبل مربوط می شد اما هرگاه صحبت از شفاف سازی در خصوص مسائل مبهم پرسپولیس می شد، به عناوین مختلف از کنار ابهامات مالی و خاشیه ای پرسپولیس عبور شد و به آنها پرداخته نشد.

 

البته در این موضوع، مدیران بی لیافت و بی درایت استقلال نیز سهیم بوده اند که در بازی رسانه ای میثاقی شرکت کرده اند که هدفش از قبلش مشخص بوده و هست و بار دیگر اگر با دعوت او مواجه شوند، سینه خیر تا خیابان ولیعصر و مقر صدا و سیما خواهند رفت تا بلکه دقایقی بیشتر روی انتن زنده حضور داشته باشند.

به عنوان حسن ختام این بحث می توان به این موضوع اشاره کرد که پس از اثبات اتهامات در کسب مال نامشروع توسط حسین هدایتی، هیچگاه به این قضیه پرداخته نشد که تکلیف پولهای نامشروعی که او به پرسپولیس تزریق کرده چه شد؟ مگر مدعی العموم در برخورد با چنین موضوعاتی مبادرت به بازپسگیری تمامی اموالی که از سمت متخلف به افراد یا ارگان های مختلف پرداخت شده، بر نمی آید؟

 

هر چه که هست، به نظر می رسد میثاقی و برنامه فوتبال برتر به همراه زرنگی مدیران پرسپولیس در ورود یا عدم ورود به مسائل مختلف با چاشنی حماقت بازیکنان، مربیان و مدیران استقلال در به دام افتادن در این بازی رسانه ای عاملی برای مصونیت پرسپولیس از برخی مسائل شده است چرا که هرگاه نیاز بوده، به سادگی به مسئولین پرسپولیس تریبون داده شده تا حتی از تریبون رسمی پخش زنده شبکه 3، به کری خوانی علیه رقیب و القا طرز فکر خود ولو اشتباه به مخاطبین باشند اما تنها زمانی به سایر تیمها تریبون داده می شود که مخالف سیاست های از پیش تعیین شده دوستا نباشد؛ به طور مثال می توان به جلوگیری از روی خط امدن مسئولین تراکتور برای پاسخگویی به صحبتهای نسنجیده منصوریان اشاره کرد که در همین راستا تلقی می شوند.

 

در پایان به نظر می رسد مدیران تیم ها می بایست در تعامل با این برنامه که به طور غیرمستقیم جریان سازی کرده و افکار مخاطبین را به سمت دلخواهش حرکت می دهد تجدید نظر کنند و همانطور که مدیران پرسپولیس به دلایل مختلف از حضور در این برنامه طفره رفتند، آنها نیز می بایست با تحریم این برنامه رنگی و یک طرفه ، صحبتهای خود را ار تریبون رسمی باشگاه(سایت، نشریه، تلویزیون رسمی) مطرح کنند. برای هوادار استقلال باورکردنی نیست که مدیری مثل سعادتمند به اسم شفاف سازی اقدام به انتشار اسرار محررمانه باشگاه کند و ریز درآمدها و هزینه ها را به طور علنی مطرح کند اما در طرف مقابل مدیران پرسپولیس با یک دروغ هماهنگ (به استناد صحبتهای مهدی طارمی) پرونده های بزرگی همچون دستکاری در قرارداد طارمی را ببندند! هنوز هم که هنوز است کسی از ریز قرارداد و آپشن های قرارداد برانکو مطلع نیست اما به طرز شگفت انگیزی جزئی ترین موارد در خصوص قرارداد مربیان و بازیکنان خارجی استقلال در دسترس عمومی قرار گرفت!

 

پی نوشت: هنوز علاقه مندان ب هفوتبال فراموش نکرده اند که در بازگشت تیم ملی از جام ملتهای آسیا و جام جهانی، دوستان بلافاصله برای قلعه نویی و کیروش دادگاه صحرایی برگزار کردند و قلعه نویی و شفر  بابت حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بلافاصله می بایست در پخش زنده برنامه آقایان پاسخگوی هواداران می بود اما این اتفاق هرگز برای برانکو و گل محمدی حداقل بلافاصله پس از حذف از لیگ قهرمانان آسیا رخ نداد.

دیدگاه کاربران 65 دیدگاه
  • حمید 26 دسامبر 2020 / 6:28 ب.ظ

    والا تا بوده همین بوده تو گزارش بازی فردوسی پور هم قربون صدقه ی بازیکنان پرسپولیسی میرفت . کلا تمام مجریها عشق پرسپولیس هستند چون لامصب عاشق رو زودتر پیدا میکنه . اصلا کل سازمان قبل و بعد نود و فوتبال برتر و برنامه شبکه ورزش و حتی ورزش و مردم همه و همه یکصدا قرمزته . و این مقصر اونا نیستن تقصیر پرسپولیس که زود یارگیری میکنه .

  • محمد رضا 26 دسامبر 2020 / 10:35 ق.ظ

    ه آخه استقلالی های… مگه دربی نبود که میثاقی از خوشحال از گل شدن پنالتی شما داشت دل قشه میرفت اون اگه پرسپولیسی بود همچین کاری نمیکرد در ضمن اون با یه زره عقلش فهمید بازی افتخار ملی به حساب میاد شما کیسه ای ها نفهمیدید برید بمیرید. به کپا امجدیه افتخار کنید😂 هنوز چسید که بخواید جلوی سرورتون سر بالا کنید😂 هر وقت قهرمان کشور شدی بعد بیا بگو ما آسیا رو هم داریم😂 هنوز واسه قهرمانی کوچیکید😂

    • ابی 26 دسامبر 2020 / 11:41 ق.ظ

      شما لنگیا اگه بابا مسعود نبود به اندازه مورچه بودید تازه کوچکتر از اون خیلی کوچیکید اگه میتونید بدونه رانتی بازی سرتون رو جلو سرورتون بگیرید بالا ببینم لنگی ها

  • نامیک 26 دسامبر 2020 / 3:40 ق.ظ

    استقلال واقعا دارن نابودش میکنن.این میثاقی پوفیوز زیرآب عادل رو زد که خودش بیاد برنامه دس بگیره.عادل اینو آدم کرد اینم جوابش.

  • حمید 26 دسامبر 2020 / 12:50 ق.ظ

    بهترین جایگاه پرسپولیس رتبه دهم تا دوازدهم در لیگ برتره ولی هر سری یه نفر به نجات پرسپولیس میاد و ناجوانمردانه بهش امتیاز میدن

  • حمید 26 دسامبر 2020 / 12:49 ق.ظ

    ولی خودمونیم شانسی شانسی اومد بالا دوم شد با کلی امتیازی که وزارت ورزش در اختیار پرسپولیس قرارداده
    بهترین جایگاه پرسپولیس رتبه دهم تا دوازدهم در لیگ برتره ولی هر سری یه نفر به نجات پرسپولیس میاد و ناجوانمردانه بهش امتیاز میدن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید