کد خبر:35542
پ

مدرک معافیت جدید وحید امیری هم جعلی از آب در آمد!

معافیت وحید امیری از خدمت سربازی هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد؛ در ساعات گذشته تصویری در فضای مجازی به عنوان سند معافیت وحید امیری منتشر شده که اگر این سند واقعیت داشته باشد، بیشتر باید به تناقض در معافیت وحید امیری از خدمت سربازی رسید. مدرک معافیت جدید وحید امیری هم […]

معافیت وحید امیری از خدمت سربازی هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد؛ در ساعات گذشته تصویری در فضای مجازی به عنوان سند معافیت وحید امیری منتشر شده که اگر این سند واقعیت داشته باشد، بیشتر باید به تناقض در معافیت وحید امیری از خدمت سربازی رسید.

مدرک معافیت جدید وحید امیری هم جعلی از آب در آمد!

انتشار تصویری از وضعیت خدمت سربازی وحید امیری در فضای مجازی که ظاهراً از روی مانیتور حوزه نظام وظیفه گرفته شده(نمی توان اصالت تصویر فوق را تائید یا تکذیب کرد و تنها سازمان نظام وظیفه می توان در این خصوص شفاف سازی کرد) نشان می‌دهد که او در تاریخ اول تیر ۱۳۹۱ به کمیسیون پزشکی مراجعه کرده و توانسته با اخذ معافیت پزشکی کارت معافیتش را در تاریخ ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۱ دریافت کند. اما ماجرا وقتی جالب می شود که بدانیم وحید امیری در سال 93 در برنامه نود حاضر شد و مقابل عادل فردوسی پور صحبتی از معافیت خدمت خود نکرد و با امید به ادامه دار شدن تحصیلش و معافیت از خدمتش صحبت کرد. این بدان معناست که یا تصویر زیر جعلی بوده و یا در صورت صحت چطور می توان باور کرد این بازیکن این چنین در زمین مسابقه مانور بدهد اما از معافیت پزشکی استفاده کرده باشد! سازمان نظام وظیفه که مدعی برقراری عدالت است می بایست هر چه زودتر در این خصوص شفاف سازی کند که اولاً معافیت وحید امیری بر چه اساسی بوده ثانیاً اگر معافیت وی از نوع پزشکی بوده، مورد مذکور چه بوده که او با این فیزیک و بدن آماده قادر به خدمت نبوده اما از جوان 20 ساله هم در زمین مسابقه بهتر می دود و توان بدنی دارد!! علی القاده وقتی فردی معافیت پزشکی بابت عدم حضور در خدمت سربازی را اخذ می کند، شامل یکی از کدهای معافیت پزشکی شده و امروز افکار عمومی منتظر شفاف سازی سازمان نظام وطیفه در این خصوص است.

نکته جالب اینکه سردار باران چشمه در زمستان 99 به جعلی بودن کارت معافیت وحید امیری اشاره کرده و با توجه به این موضوع و عدم بازی این بازیکن در هیچ تیم نظامی، باز هم افکار عمومی منتظر شفاف سازی سازان نظام وظیفه در خصوص نحوه معافیت وحید امیری است. اگر به حضور او در بازیهای ملی استناد شده که اگر این بازیکن چند سال قبل به جای حضور در پرسپولیس و جام جهانی به خدمت اعزام شده بود، مثل بسیاری از بازیکنان هم نسلش از ویترین فوتبال ایران محو شده بود و اصلا به این تعداد بازی ملی نمی رسید که بخواهد از قانون ملی پوش بودن استفاده کند؛ وانگهی او امروز بیش از 33 سال سن دارد و آخرین مدرک تحصیلی او مثل سیاوش یزدانی کارشناسی ارشد است و علی القاعده نمی توانسته بیش از 30 سالگی از معافیت تحصیلی استفاده کند.

نکته دیگری که تصویر بالا را که به عنوان سند معافیت وحید امیری منتشر شده،  جعلی جلوه می دهد اینکه ساعت صدور سند فوق 1 بامداد است که اصولا هیچ کارمند رسمی به سامانه دسترسی ندارد.

هر چه که هست، سازمان نظام وطیفه می بایست هر چه سریعتر نسبت به کارت معافیت خدمت وحید امیری اعلام موضع کند چرا که وقتی صحبت از برقراری عدالت در اعزام دو بازیکن استقلال به خدمت سربازی شد، این قوانین باید در خصوص تیم های دیگر نیز جاری و ساری شده باشد. بدون شک در صورت باقی ماندن ابهام در این قضیه، اعتبار  سازمان نظام وظیفه زیر سوال خواهد رفت چرا که همانطور که افکار عمومی در خصوص اعزام به خدمت یزدانی و مرادمند حساس شده بود، امروز مطالبه در خصوص مشخص شدن وضعیت خدمت سربازی وحید امیری وجود دارد چرا که او نیز تفاوتی با سایر بازیکنان سرباز نداشته و ندارد.

از طرفی بدنساز استقلال در پایان بازی با فجرسپاسی به این نکته اشاره کرد که معافیت به واسطه واریکوسل (مشکلات بیضه) موقت است و نه دائمی و حتی اگر معافیت این بازیکن به خاطر این مورد دائمی بوده باشد، چطور ممکن است این بازیکن با این مشکل اینگونه با قدرت در میادین فوتبال ظاهر شود؟ معمولا افراد با واریکوسل خفیف معاف از رزم می شوند و افراد با واریکوسل شدید معاف از خدمت و منع از ورزش شدید! حال اینکه چطور وحید امیری با واریکوسل شدید، همچنان به ورزش شدیدی همچون فوتبال می پردازد نیز جای سوال دارد.  اگر او ادعای درمان مشکل خود را هم مطرح کند، باز هم تناقض در تاریخ مصاحبه او در برنامه نود و ثبت سیستمی تاریخ معافیت برای او جای سوال باقی میگذارد. آیا امیری در سال 93 نمی دانست که در سال 90 معافیت گرفته است؟

در سند زیر نیز به وضوح به عدم صدور کارت معافیت دائم برای افرادی که مشکل خود را درمان کنند، اشاره شده است تا جلوی دور زدن قانون توسط برخی گرفته شود.

 

همه این موارد از جمله مسائلی است که سازمان نظام وظیفه می بایست نسبت به آنها شفاف سازی کند چرا که این ابهام بزرگ، شائبه لابی و پشت پرده ای خاص در گرفتن معافیت بازیکنان تیم های خاص را افزایش می دهد و شاید بهتر باشد نظام وظیفه خیلی زود نسبت به این مورد شفاف سازی لازم را انجام دهد تا از هرگونه گمانه زنی جلوگیری شود.

 

پی نوشت: گفته می شود معاونت حقوقی باشگاه استقلال پیگیر قضیه معافیت وحید امیری است و در صورتی که معافیت وی خارج از چارچوب بوده باشد، پای بسیاری از افراد در وزارت ورزش سابق، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و مدیران وقت پرسپولیس در این رسوایی گیر خواهد بود.

دیدگاه کاربران 31 دیدگاه
  • Poua 25 فوریه 2022 / 12:07 ب.ظ

    برادر می نوشتی من هوادار استقلال هستم و ناراحتم بازیکن استقلال رفتن خدمت و من ناراحتم بهتر نبود تو خبرنگاری یا کانون هوادارای کیسه

    • حیران 25 فوریه 2022 / 12:33 ب.ظ

      شما چرا ناراحت میشی حالا ؟ کسیکه یه سوال کنه در مورد نوع معافیت بازیکن تیم محبوب شما میشه مجرم ؟ چرا ترسیدید خب؟ بیاید مدارکش رو نشون بدید چطوری معاف شده . ننه من عریبم بازی نداره که . طرفدار استقلال هست که هست چرا صورت مسئله رو پاک میکنی؟ حالا که دیدی بدون مرامند و یزدانی هم بردیم تا کونتون بسوزه . این شمائید که ناراحتید که اختلاف امتیاز بیشتر شده . الانم اگر قرار بر عدالت هست باید معلوم بشه امیری چطوری معافیت گرفته

  • رضا 25 فوریه 2022 / 9:28 ق.ظ

    رضاییان هم همینجور هست.

  • رضا 25 فوریه 2022 / 8:56 ق.ظ

    آقا من خودم تاجی ام درسته اون موقع وحید امیری پرسپولیس نبوده الان که هستش باید همه ما چطور به خدمت رفته این همه از جمله بازیکنانی از قبیل یزدانی ومرادی وامیری ها برن حتی اگه. جعل کردن باید جریمه بدن همین

  • ناشناس 25 فوریه 2022 / 8:47 ق.ظ

    استقلالی دلاک به توچه

  • حق گو 25 فوریه 2022 / 1:28 ق.ظ

    آخه کیسه کش!! وحید امیری سال 91 یا 93 معافی گرفته باشه چه ربطی به وزارت ورزش و سازمان لیگ و بابا مسعود و مدیران سابق پرسپولیس و زمین و زمان داره، اون زمان که بازیکن پرسپولیس بزرگ نبود، به خودش سازمان نظام وطیفه مربوط میشه!! آخه چرا برای تبرئه فرهاد و آجورلو دست به فرافکنی می‌زنید، فرهاد با بی تدبیری و رد کردن مدافع وسط تیم مشکل درست کرده، اینا همش بهانه برای آخر فصل تون هست، یه چندتا پیروزی و بابا مسعود بگید دلتون خنک شده….

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید