کد خبر:17234
پ

محمود فکری باعث سرافکندگی هواداران استقلال در دربی | 3-3-4 را در پلی استیشن بازی کنید!

اشتباهات کادر فنی استقلال در دربی 94 به قدری زیاد بود که نمی توان آنها را شمرد؛ این اشتباهات در طول فصل بارها و بارها تکرار شده و محمود فکری که خود را مصون از پاسخگویی به هواداران می داند، هر بار به جای قبول ضعفهای آشکار فنی تیمش، با فرافکنی عوامل دیگر را در […]

اشتباهات کادر فنی استقلال در دربی 94 به قدری زیاد بود که نمی توان آنها را شمرد؛ این اشتباهات در طول فصل بارها و بارها تکرار شده و محمود فکری که خود را مصون از پاسخگویی به هواداران می داند، هر بار به جای قبول ضعفهای آشکار فنی تیمش، با فرافکنی عوامل دیگر را در کیفیت فنی پائین استقلال مقصر می داند. به جرات می توان گفت، دربی 94، مایه شرمساری و سرافکندگی بسیاری از هواداران استقلال بود چرا که به طور آشکاری، شاهد بازی یک طرفه و مقتدرانه تیم رقیب در این بازی بودند و این در حالی بود که استقلال با کادر فنی ضعیفی که در اختیار دارد هرگز نتوانست هیچ حرکت فنی از پیش تعیین شده ای را روی دروازه پرسپولیس پایه ریزی کند و روی دو شلوغ کاری در محوطه جریمه به گل رسید و نه صرفاً یک کار فنی حساب شده.

 

محمود فکری باعث سرافکندگی هواداران استقلال در دربی | 3-3-4 را در پلی استیشن بازی کنید!

محمود فکری باعث سرافکندگی هواداران استقلال در دربی | 3-3-4 را در پلی استیشن بازی کنید!

ده بازی از اولین دیدار استقلال در لیگ برتر می گذرد اما هیچ نشانه مثبتی در تیم فکری چه در خط دفاع و چه در خط حمله دیده نمی شود؛ گلهای این تیم عمدتاً اتفاقی یا بر اثر نبوغ بازیکنان به ثمر می رسد و کلین شیت های این تیم نیز نه صرفاً به واسطه استحکام خط دفاعی بلکه به خاطر رشادت و سیوهای پرتعداد رشید مظاهری بوده است. محمود فکری که با اشاره به رتبه استقلال در جدول مدعی است این تیم بهتر می شود و جای نقدی بر آن وارد نیست فراموش کرده که در فصول قبل نیز استقلال در نیم فصل با مربیانی همچون مظلومی، مرفاوی و قلعه نویی به قهرمانی رسید اما در پایان فصل این عنوان نصیب تیم دیگری شد پس رتبه فعلی و جایگاه فعلی تیم ها در جدول نمی تواند ملاک خوبی برای قضاوت در مورد کیفیت فنی یک تیم باشد چرا که هنوز دو سوم بازیهای لیگ باقی مانده و در این مدت، اتفاقات زیادی رخ خواهد داد که از این پس، کیفیت فنی تیم ها است که حرف اول را در زمین خواهد زد و رتبه واقعی را در جدول تعیین می کند.

 

شاید متلک خداداد عزیزی برای محمود فکری کافی باشد که اینجا فوتبال انگلیس نیست که کادر فنی استقلال با این نفرات و هافبک ها قصد به نمایش گذاشتن سیستم مدرن 3-3-4 را داشته باشد. محمود فکری از ابتدای حضورش در استقلال با اعلام اینکه عاشق این سیستم است (شاید در پلی ستیشن این سیستم قوی به نظر برسد و ابزارش در اختیار باشد اما در دنیای واقعی، استقلال هرگز ابزار اجرای این سیستم را ندارد) به زور قصد تحمیل این سیستم را به تیم و بازیکنانش دارد و همین مسئله باعث شده بعد از ده هفته از لیگ برتر هرگز شاهد بازی مقتدرانه ای از استقلال نباشیم چرا که در رهر ده هفته از بازیها کادرر فنی استقلال میانه زمین را به حریف تعارف زده و مقابل همه تیمها، تحت فشار قرار داشته است و مشخص نیست چه زمانی قرار است فکری به این نتیجه برسد که این سیستم مناسب استقلال نیست.

 

محمود فکری با استفاده از این سیستم، به طور مستقیم کیفیت بازیکنانی همچون مهدی پور، ریگی، اسماعیلی، شجاعیان، رضاوند، باقری را پائین آورده چرا که اصولاً استقلال در این سیستم خط میانی ندارد و تاکتیک این تیم دفاع و ضد حمله است و برنامه ای برای حضور پر تعداد هافبک ها در میانه زمین برای کنترل بازی وجود ندارد.

 

استقلال در دربی 94، ذلیلانه ترین نمایش استقلال تاریخ دربی ها را به نمایش گذاشت که اگر موقعیت سوزی احمد نوراللهی نبود، شاید این تیم با 4-5 خورده زمین بازی را ترک می کرد و در طرف مقابل پس از گلی که استقلال دریافت کرد، به جز ارسال بی هدف وریا غفوری و رسیدن اتفاقی توپ به قایدی و گل تساوی، استقلال نتوانست هیچ موقعیت خطرناکی روی دروازه پرسپولیس خلق کند و این نکته به خوبی نشان دهنده ضعف مرط کادر فنی استقلال در تشخیص تاکتیک مناسب در مواقع حساس بازی و استفاده از بازیکن مناسب برای اجرای تاکتیک های مختلف است.

به واقع با چه منطق و عقل سلیمی بازیکنی همچون میلیچ که در دربی های گذشته با دو پاس گل، از خوب های استقلال بوده روی نیمکت نشست و دانشگر درر پست غیرتخصصی دفاع چپ به میدان رفت؟ آیا محمود فکری استدلالی برای استفاده از عارف غلامی ضعیف و کوتاه قامت در دفاع وسط دارد؟ آیا او ضعف غلامی را در نیمه اول ندید و در ادامه روی گل اول متوجه نشد این بازیکن اعتماد به نفسش را از دست داده و نیاز به تعویض دارد؟ نقش بازیکنی همچون آرش رضاوند در سیستم گنگ فکری برای استقلال چیست که در طول حضورش در زمین هرگز دیده نشد و خیلی دیر تعویض شد؟

 

سوالات فنی بسیاری در خصوص اشتباهات کادر فنی استقلال وجود دارد که فکری می بایست به آنها جواب دهد چرا که این نمایش ضعیف در خور نام استقلال نبوده و نیست و صبر و اندازه هواداران این تیم نیز برای تحمل این بازیهای ضعیف اندازه ای دارد. اگر بردها و کلین شیت های استقلال در بازیهای قبلی باعث سوء تفاهم برای فکری شده که تیم مقتدری ساخته شاید بد نباشد بار دیگر فیلم آن بازی ها را نگاه کند که اگر سیو های رشید مظاهری نبود، چطور سوتی های پیاپی مرادمند و غلامی می توانست کار دست استقلال دهد. او در بازی های قبلی این اشتباهات را ندید تا به یکباره در دربی حساس متوجه شود، زوج مرادمند و غلامی هرگز نمی توانند ترکیب خوبی در قلب دفاع استقلال باشند.

 

توضیه ما به سرمربی استقلال این است که تا دیر نشده، دست از لجباری برای بازی ندادن به هرویه میلیچ بردارد و استقلال را با سیستم هایی که برای بازیکنان شناخته شده هستند به میدان بفرستد چرا که ادامه استفاده از این سیستم، همچنان باعث از دست دادن میانه زمین و فاصله افتادن بین خطوط مختلف استقلال خواهد شد و به زودی استقلال تاوان سنگینی بابت این حجم از اشتباهات کادر فنی اش خواهد پرداخت.

 

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که محمود فکری با بی تدبیری تمام، نتوانست از وجود بازیکنان با کیفیت در ترکیب استقلال مقابل پرسپولیسی که با نیمکت تقریباً خالی به مصاف استقلال آمده بود استفاده کند تیم و که در دقیقه 1 به گل رسیده بود حتی نتوانست یک ضد حمله خطرناک روی دروازه پرسپولیس ایجاد کند و به گل های بعدی برسد و باید دید آیا فکری همچنان با لجبازی در خصوص استفاده از این تاکتیک های گنگ به رویه ش ادامه خواهد داد یا خیر چرا که این سبک بازی شاید در تیم هایی مثل نساجی در مقابل تیمهای بزرگ جوابگو باشد اما در تیم های بزرگ نمی توان با تاکتیک های این چنینی به موفقیت امیدوار بود.

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • فریبا 12 ژانویه 2021 / 4:48 ب.ظ

    فکری باید از استقلال بره چون در حد این تیم نیست.

  • محمد 12 ژانویه 2021 / 4:14 ب.ظ

    محمد فکری باید اخراج بشه
    چون چیزی بعنوان تاکتیک نداره و نمیتونه

  • ناشناس 12 ژانویه 2021 / 10:59 ق.ظ

    من موافقم فکری دانش نداره اما تیمی که دقیقه ۹۳ مساوی میکنه از نظر روحی داره بزرگ میشه.و درضمن پرسپولیس ۴۰ روزه برد نداشته و بازی هجومیش برای این موضوع بود وگرنه بازی با سپاهان توان پایین این تیم را دیدیم که لحظه شماری میکرد داور سوت را بزند.پس هر بازی شرایط خود را دارد .استقلال دربی را ظاهرا باخت اما در استراتژی کلی امتیاز گیری و حفظ فاصله امتیازها موفق بود .پرسپولیس الان روحیه تیم برنده را دارد.این بهترین نتیجه و بهترین خروجی روحی و رسانه ای بود برای استقلال .با توجه به اتفاقات این دوماه گذشته برای دوتیم..در واقع استقلال بازی کلی در روند جدول را برد اما از نظر روانی برنده نشد و این باعث جهش این تیم میشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید