کد خبر:42304
پ

محسن خلیلی: لوکادیا را زیادی گنده کرده بودند

محسن خلیلی معتقد است لوکادیا بیش از اندازه بزرگ شده بود. به گزارش بتاکاپ به نقل از خبر ورزشی محسن خلیلی مهاجم اسبق باشگاه پرسپولیس در خصوص وضعیت این روزهای پرسپولیس صحبت هایی را انجام داد. در ادامه این مصاحبه را می خوانید: می‌خواهیم بدون مقدمه از مشکل خط حمله پرسپولیس بپرسیم. یورگن لوکادیا چقدر […]

محسن خلیلی معتقد است لوکادیا بیش از اندازه بزرگ شده بود.

به گزارش بتاکاپ به نقل از خبر ورزشی محسن خلیلی مهاجم اسبق باشگاه پرسپولیس در خصوص وضعیت این روزهای پرسپولیس صحبت هایی را انجام داد. در ادامه این مصاحبه را می خوانید:

می‌خواهیم بدون مقدمه از مشکل خط حمله پرسپولیس بپرسیم. یورگن لوکادیا چقدر در این موضوع تأثیرگذار بوده است؟

من اگر بخواهم واقعیت را بگویم باید تعارف را کنار بگذارم!

راحت باشید!

ببینید من احساس می‌کنم لوکادیا را در فوتبال ایران بیش از اندازه گنده کردند. اگر یک مهاجم ایرانی ۶ گل در ترکیب پرسپولیس می‌زد این قدر اسمش مطرح نمی‌شد اما چون لوکادیا خارجی و قراردادش دلاری است همه شروع به تعریف و تمجید کرند.

اما انصافا لوکادیا گل‌های حساسی زد. نزد؟

وظیفه مهاجم گل‌زدن است. شما مهاجم می‌خرید که گل بزند نه این‌که گل نزند اما مهم‌تر از آن تعهد یک فوتبالیست است. لوکادیا در کدام لیگ دیگر می‌توانست این رفتار را نشان دهد؟ این‌که درآستانه مهم‌ترین بازی فصل تیم باشگاهی‌ات ناگهان همه چیز را رها کنی و بروی! هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نبود و او می‌توانست بعد از دربی برود. ضمن آن که لوکادیا گل شاخی هم در این فصل نزده و یکی از ۶ گل او از روی نقطه پنالتی بوده است.

شما قبول دارید که او بهترین مهاجم خارجی چند سال اخیر بوده که به پرسپولیس آمده است؟

از بس که خریدهای دیگر بد بوده‌اند. پرسپولیس تیم بزرگی در قاره آسیاست و حتم بدانید یورگن لوکادیا هم بدون مطالعه به این تیم نیامده است. پرسپولیس بازیکنان و مهاجمان به مراتب گنده‌تری نسبت به لوکادیا داشته. مهاجمانی که اسمشان را تریلی نمی‌کشید و در جام جهانی بازی کرده‌اند. این‌ها آمده و رفته‌اند اما پرسپولیس همیشه پرسپولیس مانده است. این روزها من می‌بینم جوری در مورد لوکادیا صحبت می‌شود که انگار مارکو فان باستن بوده است!

در شهر کورها آدم یک چشم پادشاه است. قبول دارید پیدا کردن مهاجم گل‌زن و شش‌دانگ سخت است؟

مطمئن باشید یحیی گل‌محمدی پیدا می‌کند. ما باید به سرمربی پرسپولیس اطمینان کنیم و اجازه بدهیم خودش یک مهاجم گل‌زن دیگر پیدا کند. تنها مهاجم دنیا که لوکادیا نیست. او اگر طلا هم بود با این کارش دیگر به درد پرسپولیس نمی‌خورد. این بازیکن هلندی دل هواداران پرسپولیس را شکست و کاری عجیب وغریب کرد. اگر لوکادیا یک روز دیرتر از ایران می‌رفت چه اتفاقی می‌افتاد؟ می‌ماند دربی را بازی می‌کرد و بعد می‌رفت اما با خودخواهی محض تیمی با این همه طرفدار را آن هم در آستانه دربی رها کرد و رفت. هر چند مطمئن بودم او مقابل استقلال هم نمی‌تواند گل بزند!

چرا؟

شما بگویید جلوی سپاهان در اصفهان چه کرد؟ آن‌هایی که فوتبال بازی کرده‌اند خوب می‌دانند برخی بازیکنان مرد بازی‌های بزرگ نیستند. شاید او به تیم‌های کوچک‌تر گل می‌زد اما مرد دربی نبود! هر چند این نکته را قبول دارم که یحیی گل‌محمدی یک هفته تمام برنامه‌های تاکتیکی خودش را روی لوکادیا چیده بود و ناگهان او همه‌چیز را خراب کرد. درواقع چیزی که پرسپولیس و سرمربی آن را اذیت کرد برهم خوردن برنامه‌های تاکتیکی در آستانه دربی بود. این درحالی است که شنیدم حتی آنالیز بازی خودش و حریف را از کادرفنی گرفته اما ناگهان با تصمیم عجیبش از ایران رفت.

شما اگر جای یحیی گل‌محمدی باشید در این وضعیت چه تصمیمی می‌گیرید؟

یحیی گل‌محمدی خودش مربی باتجربه و موفقی است. حتم بدانید بهترین تصمیم را خواهد گرفت. این‌که مهاجم خارجی بخرد یا ایرانی تصمیم با اوست. این‌که بخواهد از همین نفرات فعلی استفاده کند یا نه هم با اوست. من فقط این را می‌دانم که باید به او و تجربه‌اش اعتماد کنیم.

ظاهرا عیسی آل‌کثیر هم قرار است اضافه شود!

عیسی آل‌کثیر مهاجم امتحان پس‌داده‌ای در پرسپولیس است. من شنیده‌ام او با انگشت پای شکسته در لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس بازی کرد و گل زد. او غیرت و تعصب خودش به پرسپولیس را نشان داده و حالا مصدومیت را پشت سر گذاشته است. آل‌کثیر می‌تواند به پرسپولیس کمک کند به شرط آن‌که خودش را از لحاظ روحی و روانی آماده کرده باشد.

بازی بعدی پرسپولیس با گل گهر سیرجان است. فکر می‌کنید بازی با ۶ هافبک به تیم کمک کند؟

به این سوال هم باید خود یحیی گل‌محمدی جواب دهد. گل گهر سیرجان در فصل جاری یکی از مدعیان بوده که فوتبال خوب و روبه‌جلویی را ارائه می‌دهد. مهره‌های خوبی به همراه امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی باتجربه در اختیار دارد و قطعا بازی سختی پیش روی پرسپولیس خواهد بود. فراموش نکنید این دیدار در سیرجان برگزار می‌شود و شاید گل‌محمدی و کادرفنی پرسپولیس برنامه‌های خاصی برای آن داشته باشند. این بازی یکی از فینال‌های لیگ برتر است و انشالله پرسپولیس با دست پُر از سیرجان برگردد.

در پایان حرف ناگفته‌ای ندارید؟

چرا اتفاقا یک حرف مهم دارم. این‌که هیچ وقت در برنامه‌های تلویزیونی یک فوتبالیست، مربی یا پیشکسوت به مجریان تلویزیونی اهانت یا بی‌احترامی نکرده است. این توهین‌ها همیشه متأسفانه برعکس و از جانب برخی مجریان به ویژه از نوع جوان و کم‌تجربه آن بوده است. آن مجری جوانی که علیه یحیی گل‌محمدی حرف می‌زند باید بداند سرمربی پرسپولیس خط قرمز ما پرسپولیسی‌هاست و این هم یک حربه قدیمی شده که با توهین به چهره‌های مشهور بخواهید یک‌شبه معروف شوید! اتفاقا الان دیگر این کارها نتیجه معکوس می‌دهد و کسی را معروف و معتبر نمی‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید