کد خبر:29558
پ

متلک مربی استقلال به مربی پرسپولیسی: چطور برانکو با ذخیره هایش بازی کرد؟

صمد مرفاوی مربی سابق استقلال در خصوص شرایط حساس قهرمانی در هفته آخر به برانکو سرمربی سابق پرسپولیس متلک انداخت و مدعی شد او شرافتمندانه در هفته های آخر بازی نکرد تا صبای قم حذف شود و سیاه جامگان در لیگ برتر بماند. متلک مربی استقلال به مربی پرسپولیسی: چطور برانکو با ذخیره هایش بازی […]

صمد مرفاوی مربی سابق استقلال در خصوص شرایط حساس قهرمانی در هفته آخر به برانکو سرمربی سابق پرسپولیس متلک انداخت و مدعی شد او شرافتمندانه در هفته های آخر بازی نکرد تا صبای قم حذف شود و سیاه جامگان در لیگ برتر بماند.

متلک مربی استقلال به مربی پرسپولیسی: چطور برانکو با ذخیره هایش بازی کرد؟

🔹کرونا تاثیر زیادی روی کیفیت لیگ گذاشت. لیگ بسیار طولانی مدت و فرسایشی شد و جذابیت هر سال را نداشت و نبود تماشاگر هم مزید بر علت شد. وقتی یک یا چند بازیکن از یک تیم کرونا می‌گرفتند از نظر روحی و فنی یک تیم را با مشکل روبرو می‌کردند

🔹 حضور 4 تیم در لیگ قهرمانان هم باعث شد تا به بازیکنان این تیمها فشار مضاعفی وارد شود. من در این فصل بازیکن خاصی ندیدم که پدیده لیگ باشد به طور مثال یک دوره مهدی طارمی خیلی خوب عمل کرد و پدیده شد و بازیکنی مثل مهدی قایدی هم چند فصل است در استقلال بازی می کند اما امسال بیشتر به چشم آمد.

🔹 در لیگی که کرونا و نبود تماشاگر همه چیز را تحت تاثیر قرار داد فشار زیادی از نظر روحی به بازیکن و مربیان وارد شد و برخی از آنها پرخاشگر شدند و باشگاه‌ها هم سمت اعتراض و بیانیه نویسی رفتند.

🔹 وقتی تکلیف قهرمان تا هفته آخر مشخص نشده، پیش‌بینی بسیار سخت می‌شود. فکر نکنید به خاطر سطح بالای لیگ همه چیز به هفته آخر کشیده شده بلکه دلیل این موضوع فشار روحی و روانی‌اس که تیمها تحمل می‌کنند و به همین دلیل نمی‌توانند کیفیت لازم را داشته باشند.

🔹از مرفاوی درباره یک شایعه بسیار عجیب پرسیدیم. اینکه استقلال برای اینکه مانع قهرمانی پرسپولیس شود، به سپاهان می‌بازد. وصله‌ای که البته به هیچ وجه فرهاد مجیدی و شاگردانش نمی‌چسبد. پاسخ مدیر فنی اسبق استقلال درباره این شایعه را بخوانید: به عنوان یک استقلالی می‌دانم که این تیم چنین کاری نمی‌کند. استقلال همیشه با تمام توان برابر رقبایش به میدان رفته اما یادم می آید که پرسپولیس در لیگ شانزدهم با هدایت برانکو در مشهد برابر تیم سیاه جامگان با تیم ذخیره‌اش بازی کرد و شکست خورد و شکست این تیم روی سرنوشت صبا که من مربی‌اش بودم تاثیر گذاشت تا به لیگ یک سقوط کنیم.

🔹 چرا کسی نمی‌گوید برانکو در آن سال (لیگ شانزدهم) برای استراحت دادن به بازیکنانش برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، در بازی برابر سیاه جامگان از بازیکنان ذخیره‌اش استفاده کرد و یک تیم دیگر ضربه خورد. با احترامی که برای تمام پرسپولیسی ها قائلم از آنها خواهش می‌کنم در مورد استقلال چنین صحبت هایی را مطرح نکنند زیرا پرسپولیس با برانکو چند سال پیش -لیگ شانزدهم- چنین کاری را انجام داد و یک تیم ضرر کرد. من نمی توانم قبول کنم که پرسپولیس برود در مشهد به سیاه جامگان ببازد. من و صبا چشم انتظار پرسپولیس بودیم و پرسپولیس با یک مساوی برابر سیاه جامگان می‌توانست صبا را در لیگ برتر نگه دارد.

🔹 در مرام بازیکنان و کادرفنی استقلال نیست که بخواهند به سپاهان راه بدهند و به نظرم مطرح کردن چنین بحثی اصلا منطقی نیست چون اگر پرسپولیس برنده بازی با پیکان شود، قهرمان لیگ خواهد شد و کاری به نتیجه بازی استقلال و سپاهان نخواهد داشت.

🔹 استقلال در این چند فصل از تغییرات زیاد آسیب دیده است. به نظرم این تیم برای اینکه دوباره دچار مشکل نشود باید در سطح مدیریت و کادرفنی ثبات داشته باشد. البته شاید یک مربی خودش نخواهد بماند، مثلا مجیدی سال گذشته خودش رفت و شاید اگر می‌ماند امسال نتیجه‌اش را می‌گرفت.

🔹 استقلال برای قهرمانی در جام حذفی باید تمام حریفانش را شکست دهد و این بازی به اندازه دیدار با پرسپولیس در جام حذفی حساس است و باید بازیکنان با همان انگیزه‌ای که جلوی پرسپولیس بازی کردند مقابل گل گهر به میدان بروند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید