کد خبر:31985
پ

ماله کشی به سبک محمدحسین میثاقی | از نپرداختن به ضعف فنی تا مقصر جلوه دادن صدری

محمدحسین میثاقی شب گذشته در برنامه فوتبال برتر یا بار دیگر تمایلات رنگی خود را به اثبات رساند یا اینکه تحت تاثیر توصیه های تهیه کننده و مدیران شبکه سه، هرگز به موضوع اصلی شکست پرسپولیس مقابل الهلال نپرداخت تا اینگونه با ماله کشی بر روی ضعف فنی مفرط کادر فنی این تیم در طول […]

محمدحسین میثاقی شب گذشته در برنامه فوتبال برتر یا بار دیگر تمایلات رنگی خود را به اثبات رساند یا اینکه تحت تاثیر توصیه های تهیه کننده و مدیران شبکه سه، هرگز به موضوع اصلی شکست پرسپولیس مقابل الهلال نپرداخت تا اینگونه با ماله کشی بر روی ضعف فنی مفرط کادر فنی این تیم در طول نود دقیقه، حقیقت را پنهان و سعی در مقصر جلوه دادن مدیریت پرسپولیس در این نتیجه داشته باشد.

 

ماله کشی به سبک محمدحسین میثاقی | از نپرداختن به ضعف فنی تا مقصر جلوه دادن صدری

 

میثاقی در تلاشی مضحک ابتدا به سراغ مقایسه بازیکنان جدا شده از پرسپولیس از فینال لیگ قهرمانان آسیا در دور قبل رفت و این در حالی است که او می بایست مقایسه خود را بر روی ترکیب پرسپولیس نسبت به مرحله گروهی قرار می داد که تنها رضا اسدی جایگزین احمد نوراللهی شده بود و فرشاد فرجی در مرحله گروهی نیز عضو تیم پرسپولیس بود که جایگزین کنعانی زادگان شد.

در واقع با جدا شدن نوراللهی، دوستان به زعم خود شاه ماهی نقل و انتقالات یعنی رضا اسدی را با مبلغی نجومی برای یک فصل خدمت گرفتند و در بازی مقابل استقلال تاجیکستان با به به و چه چه تمام، خرید خود را فتح الفتوح می دانستند اما هرگز به عملکرد فوق العاده ضعیف او در بازی مقابل الهلال اشاره ای نشد که از دلایل آسیب پذیری ساختار دفاعی پرسپولیس در این دیدار محسوب می شد.

نکته مضحک دیگر در شوی فوتبال بدتر شب گذشته، پنهان کردن حقیقت محض در این شکست بود. میثاقی به جای اینکه به موضوعات فنی این دیدار بپردازد، از همان ابتدا با هدف قرار دادن مدیریت پرسپولیس در خصوص ماجراهای سفر این تیم به عربستان قصد داشت، همه کاسه کوزه ها را بر سر او بشکند اما این در حالی است که پیشکسوتان پرسپولیس از جمله حسین کلانی، ناصر محمدخانی، بهزاد داداش زاده و … جملگی بر این عقیده بودند که این اتفاق ممکن است تاثیر چند درصدی بر روی عملکرد بازیکنان داشته باشد چرا که کاروان پرسپولیس در فرودگاه نخوابیدند و به منازل خود بازگشتند. در ضمن از نمی توان از ضعف کادر فنی پرسپولیس در طول 90 دقیقه که هنگ کرده بود به سادگی گذشت. اگر ملی پوشان پرسپولیس در اردوی تیم ملی ایران حضور داشتند، ملی پوشان الهلال که پرتعدادتر هم بودند در اردوی تیم ملی عربستان بودند و به تازگی از مصاف با چین پای به این دیدار گذاشته بودند. پس اتهام عدم همکاری فدراسیون و اسکوچیچ با پرسپولیس در این زمینه اتهامی بی معنا به نظر می رسد چرا که ملی پوشان عربستان نیز در شرایط مشابهی قرار داشتند.

میثاقی که چند بار به طور مستقیم به این نکته اشاره کرد که سرمربی پرسپولیس مسئولیت شکست را پذیرفت و بهانه نیاورد، به شعور مخاطب خود توهین کرد چرا که از لحظه پایان سوت بازی پرسپولیس و الهلال، تمامی بهانه های سرمربی پرسپولیس از زبان تریبون های غیررسمی او در حال انتشار است و نیازی به مطرح شدن آنها به طور مستقیم توسط گل محمدی نبود چرا که افرادی مثل میثاقی و سایر باند رسانه ای آقایان، به خوبی می دانستند چطور فکر هواداران پرسپولیس را از ضعف کادر فنی در این دیدار به سمت ضعف مدیریت پیش ببرند.

میثاقی در حالی هرگز به موضوع ضعف فنی پرسپولیس مقابل الهلال نپرداخت که همه پیشکسوتان پرسپولیس  از اینکه کادر فنی خطرناک بودن الدوساری را می دانست اما او را آزاد گذاشته بود، مات و مبهوت مانده اند و هیچ جوابی برای این سوال در ذهن آنها و هواداران پرسپولیس وجود ندارد.

میثاقی در حالی مدعی بود که پرسپولیس در شرایط مسابقه قرار نداشت و فدراسیون برای برگزاری بازی سوپرجام با آنها همکاری نکرد که این ادعا نیز از اساس غلط به نظر می رسد چرا که اولاً پرسپولیس قبل از بازی با الهلال 3 بازی دوستانه انجام داد که مهمترین آن، بازی مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی بود که به مراتب سنگین تر از بازی سوپرجام مقابل فولاد به نظر می رسید.

 

میثاقی هرگز به این موضوع اشاره نکرد با وجود عملکرد فوق العاده گومیس در بازی مقابل استقلال و همچنین چند بازی اخیر الهلال در لیگ عربستان، اما ایده ای برای مهار او در تاکتیک های پرسپولیس وجود نداشت و بسیاری از هواداران پرسپولیس هنوز چرایی بازی دادن به سیدجلال حسینی 40 ساله مقابل مهاجمین فرصت طلب الهلال را نمی دانند!

 

هر چه که هست باند رسانه ای نزدیک به آقایان در چند روز اخیر سعی در القای این مطلب دارند که موارد زیر علل شکست پرسپولیس مقابل الهلال بوده است:

 

  1. در شرایط مسابقه قرار نداشتن تیم
  2. برگزار نشدن بازی سوپرجام
  3. مشکلات در اعزام تیم به عربستان
  4. همکاری نکردن اسکوچیچ با پرسپولیس
  5. خروج دو ستاره تیم یعنی نوراللهی و کنعانی زادگان

 

در حالی که هرگز به مشکلات فنی پرسپولیس چه در این دیدار و چه در دربی آخر در جام حذفی که این تیم نتوانست حتی یک موقعیت روی دروازه استقلال ایجاد کند، نمی پردازند. واقعیت این است که کادر فنی پرسپولیس به بن بست تاکتیکی رسیده است و تنها وقتی پرسپولیس سرحال و قبراق است که ستاره های این تیم مثل آل کثیر و ترابی سرحال باشند. جالبتر اینکه حمید مطهری، کادر فنی تیم ملی را متهم به این مسئله می کند که تیم ملی ستاره محور است و پرسپولیس تاکتیک محور اما در عمل مشاهده می کنیم اگر ستاره های پرسپولیس روز خوبشان نباشد، پرسپولیس از انجام یک بازی معمولی نیز عاجز است و چه بسا اگر گل انفرادی ترابی در بازی قبل نبود، این تیم از مرحله قبل هم صعود نکرده بود.

 

پی نوشت: محمدحسین میثاقی پیشتر نیز رسماً اعلام کرد با توصیه و سفارش مسئولین پرسپولیس به مدیران ارشد شبکه سه، از افشاگری های رسول پناه در این برنامه جلوگیری شده و به نظر می رسد عدم پرداختن به ضعف فنی پرسپولیس در بازی مقابل الهلال نیز در راستای همان توصیه ها انجام شده باشد. اوج ماجرای شوی شب گذشته آنجا بود که به مسائل فنی بازی پرسپولیس و الهلال کمتر پرداخته شد اما مشکلات فنی بازی تیم ملی به طور موشکافانه مورد بررسی قرار گرفت و به طور علنی از بازیکن محور بودن تیم ملی صحبت شد که البته ادعای درستی است.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • مهدی 20 اکتبر 2021 / 11:43 ق.ظ

    خخخخخخخخخخ

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید