کد خبر:38233
پ

مافیا در دل فدراسیون حکم ابقای اسکوچیچ را داد | خیمه شب بازی تکمیل شد

در حالی که نظر کمیته فنی فدراسیون فوتبال با توجه به موارد مختلف فنی و غیرفنی، عزل اسکوچیچ از سمت سرمربیگری تیم ملی ایران بود، دقایقی پیش سخنگوی فدراسیون فوتبال پس از جلسه حساس امروز که به معرفی سرمربی جدید می انجامید، حکم به ابقای اسکوچیچ داد! مافیا در دل فدراسیون حکم ابقای اسکوچیچ را […]

در حالی که نظر کمیته فنی فدراسیون فوتبال با توجه به موارد مختلف فنی و غیرفنی، عزل اسکوچیچ از سمت سرمربیگری تیم ملی ایران بود، دقایقی پیش سخنگوی فدراسیون فوتبال پس از جلسه حساس امروز که به معرفی سرمربی جدید می انجامید، حکم به ابقای اسکوچیچ داد!

مافیا در دل فدراسیون حکم ابقای اسکوچیچ را داد | خیمه شب بازی تکمیل شد

مافیا در دل فدراسیون حکم ابقای اسکوچیچ را داد | خیمه شب بازی تکمیل شد

این اتفاق عجیب از آن جهت مضحک به نظر می رسد که اگر بنا به بی تفاوتی به نظر کمیته فنی بود، چرا اصولاً این کمیته تشکیل و در مورد این مورد خاص از آن نظرخواهی شد؟ جالبتر اینکه میرشاد ماجدی به عنوان تصمیم گیرنده هم در کمیته فنی و هم در سمت سرپرست فدراسیون و هم عضو هیئت رئیسه، نظر برکناری اسکوچیچ را تائید کرده بود و مشخص نیست در چند روز گذشته چه لابی از سمت مافیای فوتبال ایران در فدراسیون انجام شد که مربی که بساط دلالی را در تیم ملی پهن کرده، همچنان قادر به ادامه فعالیت در تیم ملی است!

این تصمیم عجیب از آن جهت مشکوک به نظر می رسد که هیچ عقل سلیمی پس از اتفاقات رخ داده و دو دستگی ایجاد شده بین ملی پوشان، حکم به ماندگاری اسکوچیچ نمی داد کما اینکه دیدگاه های صریح و تند مهدی طارمی در خصوص اتفاقات عجیب در تیم ملی نیز امروز منتشر شد(او نیز تصور می کرد اسکوچیچ رفتنی است و فکر مافیای فوتبال ایران را نکرده بود) و به نظر نمی رسد بزرگان تیم ملی با اسکوچیچ کنار بیایند چرا که با توجه به اتفاقات پیش آمده، عرصه تیم ملی یا جای امثال طارمی و جهانبخش و حاج صفی و قدوس و … بود و یا اسکوچیچ و آزمون و باند قرمز تیم ملی که ظاهراً باند مافیایی قرمز زورش بیشتر از کاپیتان های تیم ملی بود که حقایق را به افکار عمومی منتقل کردند.

 

سخنگوی فدراسیون فوتبال در جملاتی عجیب مدعی شد : پس از بررسی جمیع جهات و شنیدن صحبتهای کمیته فنی(!) و با توجه به قرارداد داشتن اسکوچیچ تصمیم بر ادامه همکاری با او گرفته شد.

حال سوال این است مگر قبل از اینکه تصمیم به برکناری وی مطرح شود، از قرارداد داشتن اسکوچیچ مطلع نبودند؟ و یا چه اتفاقی افتاد که نظر کمیته فنی در این چند روز تغییر کرد و یا فدراسیون نسبت به نظر آنها بی تفاوت بوده است؟

اکنون مطالبه عمومی از فدراسیون فوتبال این است که در صورت ناکامی تیم ملی طلایی فعلی در جام جهانی، چه وجه التزامی در قرارداد اسکوچیچ قرار گرفته است؟ آیا تنها به صرف قول او برای صعود تیم ملی از گروهش در جام جهانی اکتفا شده و یا بندهای جدیدی در قرارداد وی گنجانده شده که در صورت عدم صعود از گروه، مبلغ قابل توجهی از قرارداد وی کسر می شود؟

 

فدراسیون فوتبال می بایست خیلی سریع بابت این افتضاح و به تعبیر بهتر تشویش اذهان عمومی که انجام داد واکنش نشان دهد و در بیانیه خود به شفاف سازی در خصوص دلایل تصمیم به برکناری اسکوچیچ و علل ابقای آن بپردازد. آنها باید چگونگی کنترل تیمی که اکثریت بازیکنان آن با ابقای اسکوچیچ مخالف بودند، را بازگو کنند.

 

پی نوشت: فدراسیون در حالی به موضوع قرارداد داشتن اسکوچیچ با تیم ملی اشاره کرده که  نفراتی همچون استراماچونی و کالدرون نیز با تیم های دولتی استقلال و پرسپولیس قرارداد داشتند اما با دستور شخص وزیر، از سمت خود برکنار شدند و یا زمینه برکناری آنها توسط مدیران عامل وقت دو باشگاه فراهم شد. هر چه که هست، موضوع مهم در خصوص عدم قطع همکاری با اسکوچیچ، قرارداد داشتن وی نبوده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید