کد خبر:43191
پ

لیست طنزهای فوتبال ایران در یک نگاه

فوتبال ایران به حدی طنز هست که از هر زاویه ای به آن نگاه کنیم یک برنامه طنز مفصل می توان برای آن تهیه کرد. در ادامه به طور تیتروار به برخی از طنزهای عمدتاً تلخ فوتبال ایران نگاهی داشته ایم.

فوتبال ایران به حدی طنز هست که از هر زاویه ای به آن نگاه کنیم یک برنامه طنز مفصل می توان برای آن تهیه کرد. در ادامه به طور تیتروار به برخی از طنزهای عمدتاً تلخ فوتبال ایران نگاهی داشته ایم.

  1. سه ماه قبل از جام جهانی به یکباره انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار می شود و رئیس وقت عزل می شود و فردی با کارنامه سیاه که پرونده قضائی فعال داشته، مجدداً بر سر کار می آید.
  2. در آستانه شروع جام جهانی سرمربی موفقی که تیم ناامید ایران را به جام جهانی برد عزل می شود و یک مربی همیشه بازنده سکان هدایت تیم ملی را به دست می گیرد که اتفاقاً باز هم بود و نبودش در جام جهانی برای ایران تاثیری نداشت چرا که هم سنگین ترین شکست تاریخ فوتبال ایران رقم خورد و مثل همیشه در دور گروهی حذف شدیم!
  3. فوتبال ایران جائیست که با بازیکنی که مشکل اخلاقی و منشوری دارد و ناموس مردم را به اتوبوس دعوت می کند، با مدارا رفتار می کند اما سالهای پیش بازیکنان صرفاً به دلیل عکس انداختن با یک هوادار بی حجاب محروم می شدند!
  4. فوتبال ایران جائیست که به گستاخ ترین مربی لیگ برتر به استناد موارد مختلف تندخویی اش در جریان بازی های متعدد، لقب مربی آرام و با وقار می دهند!
  5. فوتبال ایران جائیست که مدیران ارزشی در دو باشگاه دولتی محبوب بر سر کار می آیند و انواع تخلفات مالی و غیرمالی را مرتکیب می شوند اما هیچ اتفاقی برای آنها نمی افتد؛ دریغ از یک بازخواست ساده …
  6. فوتبال ایران جائیست که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را روی کاغذ خصوصی کرده اند و به جای واگذاری اکثریت سهام آن به هواداران و مردم، در عمل قصد واگذاری 51 درصد سهام آنها را به دو اپراتور معلوم الحال دارند که قادر خواهد بود حتی اسم این دو باشگاه را هم عوض کند!
  7. فوتبال ایران جائیست که قیمت بازیکن بنجل ایرانی از نمونه با کیفیت خارجی گرانتر است!
  8. فوتبال ایران جائیست که یک شبه قیمت یک بازیکن 6 برابر می شود و آپشن های میلیاردی نا متعارف با عنوان رضایت مدیرعامل در آن گنجانده می شود.
  9. فوتبال ایران جائیست که برای یک نیم فصل قانون منع جذب مربی و بازیکن خارجی (برای دور کردن مربی ایتالیایی تیم محبوب تهرانی) وضع می شود و در فصل بعد همین قانون مضحک برداشته می شود!
  10. فوتبال ایران جائیست که مسئولین فدراسیون فوتبال بعضاً در جعل اسناد با تیم های متخلف همکاری کرده و آنها را برای AFC ارسال می کنند.
  11. فوتبال ایران جائیست که تیم بدهکار نه تنها محدود نمی شود بلکه تشویق می شود و بیشتر هزینه می کند.
  12. فوتبال ایران جائیست که ظاهراً خصوصی و مستقل اداره می شود اما در عمل رئیس فدراسیون فوتبال با امضای وزیر ورزش مشروعیت به دست می آورد و همه اتفاقات فوتبال به اعتراف مدیران مختلف، در اتاق فکر وزارت ورزش تنظیم می شود.
  13. فوتبال ایران جائیست که اگر سمت مردم باشی محو می شوی و اگر برای حاکمیت خوش رقصی کنی حتی معافیت سربازی می گیرید!
  14. فوتبال ایران جائیست که برای استقرار سیستم var باید بر اساس منافع تیم هایی خاص عمل شود و تا این لحظه علی رغم گردش مالی سنگین در آن به سبب تضادی که با مهندسی نتایج دارد، حضور var در آن عملیاتی نشده است.
  15. فوتبال ایران جائیست که سرمربی یک تیم خاص برای برنامه ریزی لیگ و حتی زمان شروع لیگ یا برگزاری سوپرجام تعیین تکلیف می کند.
  16. فوتبال ایران تنها جائی در دنیاست که در صورت قهرمانی یک تیم در لیگ و جام حذفی، بازی سوپرجام برگزار نمی شود و با خلق یک قانون خودجوش، کاپ قهرمانی به یک تیم خاص اهدا می شود.
  17. فوتبال ایران جائیست که با ورود بانوان به ورزشگاه ها مشکل دارد اما اگر در همان استادیوم، سرود سلام فرمانده با حضور خانوادگی و گزینشی بانوان انجام شود، هیچ مشکلی برای مسئولین وجود ندارد. مسئولین به شدت جنسیتی که احتمالاً اگر باخانواده خود به رستوران هم بروند، تمایل دارند آن را به دو قسمت بانوان و آقایان تقسیم کنند تا مبادا فعل حرامی در این بین صورت بگیرد! (دیدگاه به شدت داعشی و طالبانی) . به واقع سوال اساسی امروز این است که چطور حضور توامان آقایان و بانوان در اماکنی همچون سینما، سالن های کنسرت و … ایرادی ندارد اما در مورد خاص فوتبال، اجازه حضور بانوان در استادیوم ها بعضاً با اکراه و به شدت گزینش صادر می شود؟!
  18. فوتبال ایران جائیست که علی رغم تخلفات وزیر ورزش سابقش اما هیچکس قادر به استیضاح او نبوده و نیست و نخواهد بود! هنوز هیچکس نمی داند پشت پرده عقد و فسخ بسیاری از قراردادهای مسئله دار چند سال گذشته در رده ملی و باشگاهی چیست و عامل خسارت به بیت المال چرا در مقابل قانون پاسخگو نیست.
  19. فوتبال ایران جائیست که هر چه بیشتر هوچی گری و فرافکنی کنید، بیشتر به نتیجه می رسید!
  20. فوتبال ایران جائیست که تا وقتی یک استعداد به افراد معلوم الحال رسانه ای و غیر رسانه ای باج ندهد هرگز نمی تواند رشد کند.
  21. فوتبال ایران تنها جائیست در دنیا که به اسطوره های خود خود لقب وطن فروش می دهد!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید