کد خبر:25254
پ

لو رفتن نقطه ضعف حامد لک | دروازه بانی به سبک هندبالیست ها

بتاکاپ – حامد لک دروازه بان پرسپولیس که با رفلکس های سریع خود بارها ناجی دروازه پرسپولیس شده، یک نقطه ضعف بزرگ در نوع گلری اش دارد.   لو رفتن نقطه ضعف حامد لک | دروازه بانی به سبک هندبالیست ها لک به سبک هندبالیست ها به محض دریافت شوت از سمت مهاجمین حریف سعی […]

بتاکاپ – حامد لک دروازه بان پرسپولیس که با رفلکس های سریع خود بارها ناجی دروازه پرسپولیس شده، یک نقطه ضعف بزرگ در نوع گلری اش دارد.

 

لو رفتن نقطه ضعف حامد لک | دروازه بانی به سبک هندبالیست ها

لو رفتن نقطه ضعف حامد لک | دروازه بانی به سبک هندبالیست ها

لک به سبک هندبالیست ها به محض دریافت شوت از سمت مهاجمین حریف سعی می کند با باز کردن دست و پای خود بیشترین فضای ممکن از دروازه را پوشش دهد، اگرچه او با این روش دروازه بانی مانع از باز شدن دروازه ش شده اما به نظر می رسد رفته رفته حریفان دست او را خوانده اند و او از عملکرد خوب خود در ابتدای حضورش در پرسپولیس فاصله گرفته است.

 

با نگاهی به گلهای دریافتی لک در بازیهایی که در درون دروازه پرسپولیس حضور داشته به سادگی می توان علت دریافت این گلها را متوجه شد. اگر نگاهی به دو گل استقلال در دربی رفت بیاندازیم متوجه این نکته می شویم که لک معمولاً انتظار دریافت توپهای زمینی و مهار آن با پا را دارد و در دفع توپهایی که در ارتفاع زده می شوند معمولاً با مشکل رو به رو است. او در حالی با پا به شیوه هندبالیستها توپها را دفع می کند که اصولاً دروازه بان های فوتبال چنین توپهایی را با دست مهار می کنند یا دفع می کنند. اگرچه استفاده از پا سرعت عمل بیشتر در دفع توپهای زمینی دارد اما این نقطه ضعف را در لک به وجود آورده که او روی شوتهای هوایی کندتر از شوتهای زمینی رفلکس نشان می دهد. او در بازی برگشت مقابل الوحده نیز به همین سبک غافلگیر شد و انتظار دریافت شوت هوایی از مهاجم الوحده را نداشت و به همین دلیل به سادگی دروازه ش باز شد.

نکته دیگری که این نوع دروازه بانی به چشم میخورد، فضای باز بسیار زیاد بین پاهای لک در هنگام باز کردن پاها است که منجر به گلهای زیادی برای حریفان شده است که از آن جمله می توان به گل مهدی قایدی در دربی رفت و گل بازیکن الریان در بازی برگشت لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد.

روی هم رفته در این نوع دروازه بانی، شانس گلر برای دفع توپهای با ارتفاع کم بیشتر است چرا که با سرعت عملی که در استفاده از پاهایش به نمایش می گذارد، قادر به دفع توپ خواهد بود اما این سبک دروازه بانی معایبی هم دارد که در بازیهای اخیر پرسپولیس، نمود پیدا کرده است و به نظر می رسد آنالیزورهای حریفان، نقطه ضعف لک را شناسایی کرده اند چرا که او در زمره دروازه بانهایی قرار می گیرد که در مواجهه با شوت حریف به سرعت می خوابد و فضای زیادی بالای سر او خالی خواهد ماند که مهاجم می تواند با یک ضربه چیپ یا یک شوت با ارتفاع بالا به سادگی دروازه پرسپولیس را باز کند.

در کلیپ زیر چند مهار هندبالی حامد لک در بازی رفت سپاهان و پرسپولیس را مشاهده می کنید.

 

کلیدواژه : پرسپولیسحامد لک

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • ناشناس 9 مه 2021 / 10:07 ق.ظ

    جوک خوبی گفتی خندیدیم عزیزم فراهانی برو در مورد حسین حسینی بگو که از محمد میری پنجاه متری گل میخوره یا اون مظاهری میگفتی بهش مانویر نویر که هشت تا گل تو آسیا که فقط پنج کل از اولونگا خورده لک فصل پیش بهترین دروازه‌بان آسیا شده بود رکورد دار کلین شیت ایرانه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید