کد خبر:6063
پ

قوانین جدید فوتبال اروپا سد راه انتقال علیپور و مغانلو | بازگشت به سمت پرسپولیس

ظاهرا علیپور با توجه به مخارجی که برای زندگی در اروپا باید متقبل شود و البته مالیات 30 درصدی که باید از درآمدش بپردازد و البته مبلغ پایین پیشنهاد خارجی‌اش، به این نتیجه رسیده که لژیونر شدن در این برهه از زمان از لحاظ مالی به او کمک ویژه‌ای نمی‌کند.   قوانین جدید فوتبال اروپا […]

ظاهرا علیپور با توجه به مخارجی که برای زندگی در اروپا باید متقبل شود و البته مالیات 30 درصدی که باید از درآمدش بپردازد و البته مبلغ پایین پیشنهاد خارجی‌اش، به این نتیجه رسیده که لژیونر شدن در این برهه از زمان از لحاظ مالی به او کمک ویژه‌ای نمی‌کند.

 

قوانین جدید فوتبال اروپا سد راه انتقال علیپور و مغانلو | بازگشت به سمت پرسپولیس

قوانین جدید فوتبال اروپا سد راه انتقال علیپور و مغانلو | بازگشت به سمت پرسپولیس

به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیسی‌ها در روزهای اخیر بازیکنان زیادی را جذب کردند و به گفته مسئول نقل‌وانتقالات توانسته‌اند حدود 70 درصد از لیست سرمربی تیم‌شان را جذب کنند تا در فاصله چند روزی که پا به بازار نقل‌وانتقالات گذاشته‌اند، عملکردی موفق از خود برجای گذاشته باشند؛ اما موضوع مهم‌تری که مدیران سرخ در پیش دارند بحث تمدید قرارداد با بازیکنانی است که یا قرارداد ندارند یا یک فصل دیگر از قراردادشان باقی‌مانده است. با توجه به اینکه پرسپولیس بابت بدهی به برانکو ممکن است با 3 پنجره نقل‌وانتقالاتی بسته مواجه شود، یکی از سیاست‌های کادرفنی این است که بازیکنان قراردادهای بلندمدت داشته باشند و تا حدامکان بند جدایی در این قراردادها وجود نداشته باشد تا درصورت بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی، مشکلی گریبان این تیم را در ادامه راه نگیرد.

در این بخش اما مدیران پرسپولیسی نتوانسته‌اند عملکرد چشمگیری داشته باشند و درست در روز ابتدایی آغاز کارشان در نقل‌وانتقالات، مهدی ترابی قراردادش را با این تیم به‌صورت یک‌طرفه و با توجه به بندی که در قراردادش داشت فسخ کرد و حالا هم شنیده می‌شود در قطر حضور دارد تا کارهای انتقالش به یک باشگاه در لیگ ستارگان را نهایی کند. بشار رسن، علی علیپور و وحید امیری هم وضعیت مشخصی در تیم ندارند و هنوز حضورشان در فصل بعدی با پیراهن سرخ قطعیت پیدا نکرده است.

 

 مذاکره ابتدایی و امیدواری سرخ‌ها

علی علیپور در روزهایی که باشگاه مشغول مذاکره با گزینه‌های جدید و تمدیدی بود، به یکی از دست‌نیافتنی‌ترین نفرات تیم تبدیل شده بود که مدیران سرخ موفق نشده بودند با او صحبت کرده و از او دعوت کنند که برای ادامه مذاکرات در باشگاه حاضر شود اما این طلسم بالاخره روز چهارشنبه هفته گذشته شکسته شد و بعد از اینکه این مهاجم پاسخگوی تماس مدیران تیمش شد، در محل باشگاه حاضر شد تا مذاکرات ابتدایی‌اش را برای تمدید قرارداد آغاز کند. هرچند درنهایت این جلسه بدون نتیجه نهایی به پایان رسید با این حال او صحبت‌های امیدوارکننده‌ای بیرون از باشگاه انجام داد. البته آن چیزی که در ظاهر دیده می‌شد هیچ شباهتی به محتویات جلسه نداشت و مدیران باشگاه پرسپولیس با علی علیپور اختلاف‌نظر بسیار زیادی داشتند. علیپور که چندصباحی است صحبت از لژیونری‌اش به گوش می‌رسد، برای اینکه یک فصل دیگر هم پیراهن سرخ را بر تن کند مبلغ 10 میلیارد تقاضا کرده که این مبلغ با مخالفت شدید پرسپولیسی‌ها همراه شده است.

مدیر پرسپولیسی بعد از شنیدن این پیشنهاد به علیپور اعلام کرده اگر قرار بود چنین مبلغی را به بازیکنی بپردازند قطعا امروز ترابی با این تیم فسخ قرارداد نکرده بود و مدیران باشگاه تا این اندازه تحت‌فشار هواداران قرار نگرفته بودند.

پرسپولیسی‌ها به توصیه یحیی، قصد ندارند به بازیکنی که در سطح  A لیست سرمربی قرار دارد، مبلغ بیشتری بپردازند و هدف‌شان این است که تمام این بازیکنان در یک سطح قرارداد مالی‌شان بسته شود تا در آینده تیم با حاشیه مواجه نشود. ظاهرا سرخ‌ها برای 2 فصل و با اضافه‌شدن برخی آپشن‌ها قصد دارند چنین مبلغی را به علیپور بپردازند که همین موضوع در شرایط فعلی مذاکرات را متوقف کرده است.

 

 مبلغ پایین و قوانین اروپایی سد راه علیپور

اینکه چرا علیپور برای حضورش در لیگ‌های اروپایی دست‌دست می‌کند و با وجود اختلاف زیاد با پرسپولیس، چمدان‌های خود را برای حضور در فوتبال اروپا نمی‌بندد موضوعی است که برای خیلی از هواداران سرخ به علامت سوال بزرگی تبدیل شده است. در این خصوص شنیده می‌شود پیشنهاد پرتغالی علیپور چندان بالا نیست و این بازیکن به همین جهت برای حضور در اروپا دچار تردید شده است. ظاهرا علیپور با توجه به مخارجی که برای زندگی در اروپا باید متقبل شود و البته مالیات 30 درصدی که باید از درآمدش بپردازد و البته مبلغ پایین پیشنهاد خارجی‌اش، به این نتیجه رسیده که لژیونر شدن در این برهه از زمان از لحاظ مالی به او کمک ویژه‌ای نمی‌کند. این بازیکن به مدیران پرسپولیس هم گفته چون قراردادی با باشگاه ندارد، آنها می‌توانند مبلغ مازاد را به‌عنوان پول رضایتنامه به او بپردازند تا به این ترتیب مشکلی هم در رعایت سقف قرارداد به وجود نیاید.

عدم نرمش باشگاه در افزایش رقم قرارداد علیپور باعث شده این بازیکن از طریق مدیربرنامه‌هایش به‌دنبال پیشنهادهای آسیایی باشد تا شاید با این اتفاق بتواند مبلغ بیشتری را برای فصل آتی به دست بیاورد.

 امیری حرفی از جدایی نزده است

با اینکه وحید امیری در مصاحبه‌های پیش از پایان فصل نوزدهم تاکید کرده بود فصل آینده را هم برای پرسپولیس و هوادارانش بازی می‌کند، اما در این یکی‌دو هفته اخیر شایعاتی درخصوص یک پیشنهاد چشمگیر کویتی به این بازیکن چپ‌پا به گوش رسید که البته هنوز ازسوی این بازیکن تایید یا تکذیب نشده است. البته مدیران پرسپولیس هم تایید می‌کنند امیری تا این لحظه حرفی برای جدایی مطرح نکرده اما عدم حضورش در باشگاه برای مذاکره، این پیش‌بینی را مطرح کرده که او قصد ندارد فصل آینده را هم با پیراهن سرخ سپری کند. یکی از معاونان باشگاه پرسپولیس دیروز در گفت‌وگو با «فرهیختگان» تایید کرد این بازیکن قرار است امروز نظر نهایی خود را برای شروع مذاکرات به باشگاه اعلام کند و اگر او حاضر به گفت‌وگو با مدیران باشگاه شود، مشکل زیادی برای تمدید قراردادش وجود ندارد.

موضوعی که درخصوص امیری به گوش می‌رسید و باعث شد خیلی‌ها او را در آستانه جدایی از پرسپولیس ببینند، پیشنهاد نجومی یک تیم متوسط کویتی بود که به دست این بازیکن رسید و باعث شده بود خیلی‌ها تصور کنند او حاضر است حتی حق انتقالی که در قراردادش ذکر شده را بپردازد و راهی کویت شود اما او زمانی تصمیم به مذاکره با این تیم کویتی گرفته بود که تصور می‌کرد پیشنهاد 650 هزار دلاری‌اش برای یک فصل است؛ اما حالا متوجه شده این پیشنهاد برای 2 سال است و با توجه به 300 هزار دلاری که باید به سرخ‌ها بپردازد، منطقی نیست که با 350 هزار دلار خارج از کشور توپ بزند. با این حساب اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این بازیکن را فصل آتی هم با پیراهن پرسپولیس می‌بینیم.

 مغانلو جانشین علیپور می‌شود؟

اگر علیپور امروز با باشگاه به توافق نرسد این احتمال وجود دارد که سرخ‌ها به‌دنبال گزینه جانشین بروند و جالب است بدانید بازیکنی که برای جانشینی علیپور با باشگاه به توافق اولیه دست پیدا کرده شهریار مغانلو است که صحبت‌هایی درخصوص حضورش در پرتغال شنیده می‌شود. ظاهرا مذاکرات پرسپولیسی‌ها با مدیربرنامه این بازیکن به نتایج خوبی رسیده و سرخ‌ها توانسته‌اند این بازیکن را متقاعد کنند که با حضور در پرسپولیس و درخشش در لیگ قهرمانان آسیا، با پیشنهادهای چشمگیرتری راهی فوتبال اروپا شود که ظاهرا با موافقت اولیه این بازیکن هم مواجه شده است.

سرخ‌ها قصد دارند با این بازیکن هم مثل 5 خرید دیگر قراردادی 2ساله امضا کند تا درصورت ترانسفر این بازیکن به تیم‌های اروپایی، بتوانند از طریق او درآمدزایی کنند و ظاهرا همین موضوع به چالش قرارداد او با پرسپولیس تبدیل شده است. البته در این بین پیکانی‌ها هم خواهان حقی از ترانسفر مغانلو به اروپا هستند، چراکه در شرایط فعلی اگر مغانلو به اروپا ترانسفر شود 4 درصد از کل مبلغ قرارداد او باید به‌عنوان حق انتقال به پیکان پرداخت شود و همین موضوع هم شهریار را برای حضور در پرتغال دچار تردید کرده است.

 گرشاسبی: نامه مغانلو را برای تیم پرتغالی صادر کردیم اما…

شایعه مطرح‌شده درخصوص اینکه ممکن است مغانلو با پرسپولیسی‌ها به توافق برسد و آخرین خرید این تیم در فصل نقل‌وانتقالات باشد باعث شد با حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل تیم پیکان تماس بگیریم. او در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «پرسپولیسی‌ها خیلی وقت است که برای جذب این بازیکن به ما نامه زده‌اند اما مدیربرنامه‌های این بازیکن از ما خواست برای جدایی او برای حضور در یک تیم پرتغالی نامه بزنیم و ما هم این کار را کردیم. البته نامه ما به این بازیکن به‌منزله قطعی‌شدن این انتقال نیست و ما با توجه به بندی که در قرارداد این بازیکن برای جدایی درصورت داشتن پیشنهاد خارجی وجود داشت باید این نامه را به او می‌دادیم و اگر هم نمی‌دادیم او می‌توانست قانونا این نامه را از کمیته تعیین‌وضعیت دریافت کند.»

گرشاسبی در خاتمه خاطرنشان کرد: «اگر او به اروپا نرود در این صورت ما پیشنهادهای داخلی این بازیکن را که از پرسپولیس و 2 تیم دیگر لیگ برتری رسیده بررسی می‌کنیم و بهترین تصمیم را برای آینده فوتبالی او می‌گیریم.»

 رغبتی: به‌دنبال یک مهاجم هستیم!

برای اینکه از باشگاه پرسپولیس هم این موضوع را پیگیری کرده باشیم به‌سراغ مسئول نقل‌وانتقالات باشگاه پرسپولیس رفتیم. علی رغبتی در پاسخی کوتاه به «فرهیختگان» گفت: «ممکن است کار ما در بازار نقل‌وانتقالات با جذب یک بازیکن دیگر به پایان برسد و برای جذب این بازیکن درحال انجام مذاکرات نهایی هستیم و درصورت قطعیت، نام او را رسما اعلام می‌کنیم.»

او در پاسخ به این سوال که این بازیکن در پست مهاجم جذب خواهد شد یا خیر، گفت: «بله، این بازیکن مهاجم است.»

 امروز؛ تکمیل پازل پرسپولیس

ظاهرا امروز اتفاقات نهایی در پرسپولیس رخ می‌دهد. موضوع پاسخ نهایی علیپور، تمدید قرارداد با بشار رسن، ادامه همکاری با امیری و جذب آخرین بازیکن از نقل‌وانتقالات تابستانی مواردی هستند که قرار است امروز برای پرسپولیسی‌ها به سرانجام برسد. به گفته یکی از معاونان باشگاه پرسپولیس، این بازیکنان قول داده‌اند تا امروز پاسخ نهایی خود را به باشگاه بدهند و احتمالا از فردا باشگاه باید برای تعیین‌تکلیف نفرات مازاد و البته پرداخت بدهی به برانکو متمرکز شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید