کد خبر:6939
پ

قانون منع جذب مربیان خارجی بهتر یا ممانعت از فعالیت امثال منصوریان و افاضلی در لیگ برتر

قانون غیرکارشناسی منع حضور مربی و بازیکن خارجی در لیگ برتر مورد اعتراض بسیاری از کارشناسان فوتبال قرار گرفته است چرا که به نظر می رسد وزارت ورزش در اتخاذ این تصمیم یا هیچ نظر کارشناسی را در این زمینه جویا نشده یا اینکه عامدانه با هدفی خاص آن را وضع و ابلاغ کرده است […]

قانون غیرکارشناسی منع حضور مربی و بازیکن خارجی در لیگ برتر مورد اعتراض بسیاری از کارشناسان فوتبال قرار گرفته است چرا که به نظر می رسد وزارت ورزش در اتخاذ این تصمیم یا هیچ نظر کارشناسی را در این زمینه جویا نشده یا اینکه عامدانه با هدفی خاص آن را وضع و ابلاغ کرده است چرا که با این روش تنها صورت مسئله پاک خواهد شد و دوستان از زیر بار مسئولیت ممیزی بابت ورود مربی و بازیکن با کیفیت خارجی به فوتبال ایران شانه خالی کردند.

 

قانون منع جذب مربیان خارجی بهتر یا ممانعت از فعالیت امثال منصوریان و افاضلی در لیگ برتر

قانون منع جذب مربیان خارجی بهتر یا ممانعت از فعالیت امثال منصوریان و افاضلی در لیگ برتر

اما این تصمیم یک شبه و غیرمسئولانه که در اولین زیانش، منجر به تحمیل غرامت هنگفت احتمالی 2 میلیون دلاری بهباشگاه استقلال بابت عدم صدور مجوز مربیگری استراماچونی در استقلال شده است باعث به وجود آمدن اتفاقات منفی دیگری نیز در فوتبال بی در و پیکر و به شدت سیاسی ایران نیز شده است.

 

با وضع این قانون، قیمت بازیکنان بی کیفیت داخلی به یکباره دو تا سه برابر شد به طوری که  مدیران عامل باشگاه ها از ارقام پیشنهادی بازیکنان برای عقد قرارداد یا تمدید شوکه شده اند.

این قانون مضحک باعث شد تا فضا برای کار کردن مربیان بدون کارنامه و بی کیفیت ایرانی در بالاترین سطح فوتبال ایران یعنی لیگ برتر بار دیگر فراهم شود و سطح کیفی لیگ و به تبع آن، تیم ملی با افت مواجه شود.

به واقع با چه منطق و استدلالی باید با این قضیه کنار بیائیم که مربیان همواره ناکامی همچون منصوریان و افاضلی بدون هیچ دستاورد خاصی در دوران مربیگری خود در سطح اول فوتبال ایران مربیگری کنند و به واسطه یک قانون عجیب، از آورده های فنی مربیان با کیفیتی همچون استراماچونی و برانکو محروم باشیم؟

با وضع این قانون نه تنها در هدررفت بیت المال صرفه جویی نشده بلکه با شدت و حدت بیشتری مدیران عامل برای عقب نماندن از رقبا در بازار نقل و انتقالات، رقم پرداختی به بازیکنان را بالا برده اند و این در حالیست که بازیکن مذکور از کیفیت لازم برای مبلغ درخواستی برخوردار نبوده و نیست.

قانون منع جذب مربیان خارجی بهتر یا ممانعت از فعالیت امثال منصوریان و افاضلی در لیگ برتر

هر چه که هست به نظر می رسد قانون مذکور، به جای جلوگیری از هدر رفت بیت المال و ورود دلالان و مربیان و بازیکنان بی کیفیت به فوتبال، راه را برای هدر رفت بیت المال و جولان مربیان و بازیکنان بی کیفیت در لیگ برتر هموارتر و باز کرده است؛ چطور ممکن است مسئولین تصمیم گیر در این زمینه در وزارت ورزش و سازمان لیگ به این نکته توجه نکنند که ملاک حضور مربی یا بازیکن چه ایرانی چه داخلی، می بایست رزومه و عملکرد او باشد نه ملیت و ادعایش!

چطور ممکن است برخی مربیان همیشه بازنده مثل منصوریان و افاضلی در لیگ برتر تیم داشته باشند اما مربیان با کیفیتی همچون علی دایی با سابقه و رزومه قابل احترام (قهرمانی در لیگ برتر با سایپا) همچنان بیرون گود نشسته باشد؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید