کد خبر:28733
پ

قانون در مورد توهین کنعانی زادگان به استقلالی ها چه می گوید؟

◽️پنجشنبه شب گذشته درست ساعاتی پس از پایان بازی استقلال و آلومینیوم بود که فیلمی کوتاه از محمدحسین کنعانی‌زادگان بازیکن پرسپولیس منتشر شد که در آن با الفاظ زشتی تیم رقیب را مورد توهین قرار می‌دهد. این کلیپ که علیرغم محتوای بسیار زننده‌اش به شکلی گسترده دست به دست چرخید و اصطلاحا در فضای مجازی […]

◽️پنجشنبه شب گذشته درست ساعاتی پس از پایان بازی استقلال و آلومینیوم بود که فیلمی کوتاه از محمدحسین کنعانی‌زادگان بازیکن پرسپولیس منتشر شد که در آن با الفاظ زشتی تیم رقیب را مورد توهین قرار می‌دهد. این کلیپ که علیرغم محتوای بسیار زننده‌اش به شکلی گسترده دست به دست چرخید و اصطلاحا در فضای مجازی وایرال شد، حالا به دردسری بزرگ برای بازیکن ملی‌پوش قرمزها تبدیل شده است.

◽️طی گفتگویی که با رسول باختر کارشناس مسائل حقوقی ورزش داشتم مشخص شد باید منتظر محرومیت این بازیکن بود. به گفته این وکیل ورزشی توهین به تیم رقیب برای دو بخش داخل و خارج زمین مسابقه تبعات متفاوتی دارد و با توجه به اینکه فحاشی کنعانی زادگان به خارج از زمین مسابقه مربوط است باید گفت طبق ماده 71 آئین نامه انضباطی، می‌توان برای این بازیکن جریمه نقدی به همراه حداقل یک جلسه محرومیت در نظر گرفت.

◽️در ماه 71 اینطور آمده که هرکس که خارج از زمین مسابقه به هر روشی مطالبی را به دیگران (از جمله مقامات رسمی مسابقه) نسبت دهد که قانونا مصداق توهین، هتک حرمت، افترا و نشر اکاذیب باشد صرف نظر از مجازات قانونی که در صلاحیت محاکم دادگستری است، به جریمه نقدی به میزان حداقل پنجاه میلیون ریال بعلاوه محرومیت از حداقل یک مسابقه محکوم خواهد شد.

◽️باختر همچنین تصریح کرد که نمی‌توان محرومیت کنعانی زادگان را قطعی دانست چرا که اعضای کمیته اخلاق به هنگام بررسی ویدئو باید توهین مربوطه برایشان محرز گردد که با توجه به کیفیت پایین ویدئو هر احتمالی در نتیجه بررسی وجود دارد.

◽️این کارشناس حقوقی ورزش با تاکید به اینکه صدور حکم مربوط به این رفتار در صلاحیت کمیته اخلاق است، در خصوص بحث کیفری این موضوع گفت: در عباراتی که کنعانی زادگان به کار می‌برد، چون مشخصا شخص خاصی را مورد اشاره قرار نمی‌دهد و مخاطبش طیف بالایی از جامعه را در بر می‌گیرد، لذا شامل جرایم کیفری نمی‌شود. چرا که چنین جرمی زمانی وجهه کیفری به خود می‌گیرد که فرد یا افراد مورد خطاب، تعداد بالایی نباشند.

◽️آنچه مشخص است محرومیت قریب الوقوع بازیکن پرسپولیس در پی این اتفاق می‌باشد. آن هم درست در زمانی که رقابت این تیم با سپاهان در کورس قهرمانی لیگ به اوج خود رسیده و دیدارهای حساس جام حذفی هم در پیش است.

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • کوروش 4 جولای 2021 / 11:04 ق.ظ

    هرموقع شجاع خلیل زاده و یحیی و امیری و جلال حسینی و ………….. محروم کردن اینم میکنن البته اینو هوادارا زحمتشو میکشن و …………

  • رضا 4 جولای 2021 / 9:59 ق.ظ

    فحش کنعانی زادگان شبیه حرکت منشا بود که فرداش محروم شد.اما ایشون انگار نه انگار

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید