کد خبر:42953
پ

فیلم هندی یحیی گل محمدی در ورزشگاه آزادی | استاد چرا استعفا نمی دهی؟

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که به شدت عملکرد داوری در بازی مقابل آلومینیوم اعتراض داشت، در پایان این مسابقه جنجالی در کنفرانس خبری اتهامات سنگینی علیه مسئولین برگزاری مسابقات و مقامات رده بالای فدراسیون و وزارت ورزش مطرح کرد که به نظر می رسد به نوعی فرار رو به جلو برای سرپوش گذاشتن بر […]

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که به شدت عملکرد داوری در بازی مقابل آلومینیوم اعتراض داشت، در پایان این مسابقه جنجالی در کنفرانس خبری اتهامات سنگینی علیه مسئولین برگزاری مسابقات و مقامات رده بالای فدراسیون و وزارت ورزش مطرح کرد که به نظر می رسد به نوعی فرار رو به جلو برای سرپوش گذاشتن بر روی از دست رفتن 5 امتیاز در دو هفته اخیر بوده است.

پرسپولیس در حالی با تساوی این بازی حساس را به پایان رساند که از اواسط نیمه اول ده نفره شده بود. این تساوی بدموقع که به زعم گل محمدی با اشتباهات عمدی داوری و دستان پشت پرده برای قهرمان کردن یک تیم به دست آمده بود مصادف با صدرنشینی سپاهان اصفهان بود و همین مسئله برای سرمربی پرسپولیس بسیار سنگین تمام شد چرا که در دو هفته اخیر، حاشیه امن و اختلاف با رقبا را از دست داد و دوباره قهرمانی تیمش را در خطر می بیند.

اتهام زنی های گل محمدی علیه فدراسیون و تیم های دیگر و حتی وزارت ورزش مسبوق به سابقه است و به واسطه عدم برخورد با این صحبت ها هست که او امروز گستاخ تر از همیشه و علنی تر از هر زمان دیگری این صحبتها را علیه فدراسیون مطرح کرد.

در سال های گذشته نیز به یاد داریم که گل محمدی پس از شکست چند باره در جام حذفی مقابل استقلال با مطرح کردن این اتهامات علیه فدراسیون و وزارت ورزش مبنی بر اینکه آنها می خواهند استقلال قهرمان جام حذفی شود (اتفاقی که هرگز رخ نداد) سعی کرده بود افکار عمومی را منحرف کند.

اینبار نیز مشخص نیست گل محمدی بر چه اساسی برای سرنوشت لیگی که هنوز فرسنگ ها با تعیین قهرمانش فاصله داریم نسخه پیچیده است؟ تیم او هنوز مصاف مستقیم با استقلال و سپاهان و تراکتور و گل گهر را در پیش دارد و مشخص نیست بر چه اساسی مدعی شده، عده ای سعی دارند او و پرسپولیس قهرمان نشوند!؟

با پذیرش این موضوع که اشتباهات داوری در فوتبال ایران بیداد می کند و به واقع نیز حق پرسپولیس در این دیدار خورده شد (عدم اعلام پنالتی و اشتباه در اخراج بیرانوند) آیا همین یک بازی سرنوشت قهرمان لیگ را تعیین می کرد که سرمربی پرسپولیس اینگونه از خود بیخود شده است؟ آیا او و تیمش تاکنون از اشتباهات داوری سود نبرده اند؟ آیا او صحنه زیر را فراموش کرده که بشار رسن بر روی بازیکن بادران خطا کرد اما داور پنالتی را به سود پرسپولیس اعلام کرد و اتفاقاً در ادامه آن مسابقات، پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد!

او در حالی قهرمان این فصل را زیر سوال برد که مدعی شد به واسطه حضور او در پرسپولیس( به خاطر موضع گیری های دو پهلوی گل محمدی در خصوص حوادث اخیر کشور) نمی گذارند، پرسپولیس قهرمان شود! گل محمدی در حالی سعی دارد خود را مردمی نشان دهد که در عمل نشان داد بین حرف و عمل او تفاوت بسیار هست و فوتبال برای او در اولویت قرار دارد وگرنه اگر به صحبتهایی که مطرح کرده بود اعتقاد داشت، حداقل به دو بازیکن پرسپولیس که خلاف جریان حرکت به زعم او مردمی بودند، دیگر بازی نمی داد.

حال که این حقیقت تلخ برای آقای مربی عیان شده که قهرمان لیگ بیرون از مستطیل سبز تعیین می شود، آیا باید 5 قهرمانی پرسپولیس که در همین حکومت به دست آمده را هم زیر سوال ببریم که با عوامل خارج فوتبال و برای التیام هوادارانی که 10 سال قهرمانی تیمشان را ندیده بودند، این کاپ های فلزی به دست آمده اند؟ به واقع گل محمدی اگر در گفتار و کردار خود قاطع و راسخ است و سنگ پرسپولیس را به سینه می زند و نه منافع مالی خود(!) پس چرا با آگاهی از این شرایط از سمتش استعفا نمی دهد تا پرسپولیس با فرد دیگری قهرمان شود؟

او مدعی شده قصد دارد با تیم جوانان پرسپولیس در ادامه راه لیگ حضور پیدا کند (ادعایی احساسی که احتمالاً رنگ واقعیت به خود نخواهد دید) و هیچکس هم نمی تواند او را از پرسپولیس بیرون کند مگر دستور از بالا بیاید و آقای مربی به تمام حق و حقوق مالی خود برسد!

لطف هایی که تمامی نداشت

مسئولین پرسپولیس در حالی به تعویق بازی تیمشان مقابل سپاهان در جام حذفی کنایه می زنند که ظاهراً فراموش کرده اند در چند سال گذشته به یکباره به سود یک تیم خاص (!) تاریخ سوپرجام چند باره عوض شد(تیمی با روحیه خراب و جدایی ستاره هایی مثل ترابی و بشار رسن و … از فینال لیگ قهرمانان آسیا بازگشته بود و تیم دیگر (تراکتور) در ابتدای فصل در اوج آمادگی قرار داشت). در فصلی دیگر حتی با جدایی برانکو و دیر اضافه شدن کالدرون به دلایل عجیبی که همین مهدی تاج در آن موقع اعلام کرد و هنوز هم محقق نشده اند (!) تاریخ شروع لیگ یک ماه به تعویق افتاد! و بالاخره در فصلی دیگر در حالی که قرار بود سوپرجام بین پرسپولیس و سپاهان برگزار شود، به یکباره این دیدار لغو شد و با قانونی عجیب و خلق الساعه، کاپ سوپرجام بدون برگزاری بازی به پرسپولیس رسید!

نکته آخر اینکه جناب گل محمدی اگر سنگ اندازی در مسیر موفقیت پرسپولیس بود، مجوز جذب لوکادیا، پریرا، دیاباته از سوی وزارت ورزش صادر نمی شد. همان وزارت ورزشی که چندی قبل انواع سنگ اندازی را در مسیر ماندگاری استراماچونی انجام داد و پس از آن قانون مضحک عدم جذب مربی و بازیکن خارجی برای 6 ماه وضع شد و در فصل بعد برداشته شد! اگر بنا به سنگ اندازی از سوی وزارتخانه یا فدراسیون بود، با توجه به قیمت دلار که سر به فلک کشیده، به بهانه صرفه جویی ارزی در بیت المال بار دیگر این قانون مضحک وضع می شد تا پرسپولیس نتواند جانشینی برای لوکادیا جذب کند اما این اتفاق رخ نداد تا مشخص شود بسیاری از ادعاها یا بهتر بگوئیم اتهامات سرمربی پرسپولیس از روی احساسات و عصبانیت بوده است و با واقعیت فرسنگ ها فاصله دارد.

آقای گل محمدی تا چند هفته قبل که فوتبال اولویت شما نبود، چه اتفاقی افتاده که امروز به اولویت اول شما تبدیل شده است؟ آیا قهرمان شدن یا نشدن پرسپولیس در ازای خون هایی که در ماه های اخیر ریخته شده، برای کسی جز شما که منفعت مالی از این اتفاق می برد مهم است؟

پی نوشت: بسیاری معتقدند این هجمه و جوسازی مجموعه پرسپولیس علیه ارکان داوری و فدراسیون فوتبال با هدف تاثیرگذاری بر روی داور بازی حساس جام حذفی پرسپولیس مقابل سپاهان انجام شده است. جائی که سپاهان مورایس که حالا صدرنشین جدید لیگ برتر هم هست، در اوج قرار دارد و احتمال شکست پرسپولیس و از دست رفتن یک جام دیگر آن هم با سرمربیگری گل محمدی وجود دارد. با توجه به بازی های رو در روی زیادی که 5 تیم اول جدول با هم در ادامه لیگ دارند، صحبت از قهرمانی یک تیم خاص در این هفته ها مضحک به نظر می رسد.

کلیدواژه : پرسپولیس

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • زهرا 2 فوریه 2023 / 9:12 ب.ظ

    ببخشید میشه اسم مسئول بتاکاپ رو بگویید ممنون میشیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید