کد خبر:34395
پ

فرهاد مجیدی در مسیر محمود فکری | بدترین ترکیب با بدترین تعویض ها و بدترین سیستم ممکن!

سرمربی استقلال در حالی 3 امتیاز حساس هفته سیزدهم در اراک را در دقایق پایان از دست داد که تیمش مثل چند هفته اخیر تنها به فکر دفاع مطلق بوده و هیچ حرفی برای گفتن در فاز هجومی ندارد. مجیدی در حالی به خبرنگاران و هوادارانی که از سبک بازی دفاعی استقلال انتقاد کردند، حمله […]

سرمربی استقلال در حالی 3 امتیاز حساس هفته سیزدهم در اراک را در دقایق پایان از دست داد که تیمش مثل چند هفته اخیر تنها به فکر دفاع مطلق بوده و هیچ حرفی برای گفتن در فاز هجومی ندارد.

مجیدی در حالی به خبرنگاران و هوادارانی که از سبک بازی دفاعی استقلال انتقاد کردند، حمله کرد که به طور مشخصی این استقلال تحت افکار این کادر فنی، به هیچ موفقیتی دست پیدا نخواهد کرد.

 

فرهاد مجیدی در مسیر محمود فکری | بدترین ترکیب با بدترین تعویض ها و بدترین سیستم ممکن!

فرهاد مجیدی در مسیر محمود فکری | بدترین ترکیب با بدترین تعویض ها و بدترین سیستم ممکن!

اینکه در بازی دادن به آرش رضاوند چه سر و سری وجود دارد بر ما پوشیده است. اینکه علت اصرار به بازی امیر حسین حسین زاده چیست بر منتقدین پوشیده است. هنوز بسیاری نمی دانند جعفر سلمانی بر چه اساسی به استقلال پیوسته و چطور با این کیفیت فنی پائین در این تیم فیکس بازی می کند. هر فردی که تنها چند سال فوتبال دیده باشد، به خوبی متوجه می شود که او حتی در ردیف بازیکنان تیم دوم استقلال هم قرار نمی گیرد و زدن 3 گل، ملاکی برای بولد کردن توانایی های یک بازیکن نیست چرا که وظایف جعفر سلمانی چیزی ورای گل زدن است که تاکنون نتوانسته آنها را در استقلال به نمایش بگذارد و شاید به خاطر کم کاری او در انجام وظایفش است که مهاجم نوک این تیم یعنی ژستد اینقدر کم گل زده است و یا بالانس و توازنی در جناحین استقلال برای تغذیه خط حمله وجود ندارد.

فرهاد مجیدی در حالی از آرمان رمضانی و ژستد به طور همزمان در چند بازی اخیر تیمش استفاده کرده که هر کسی که فوتبال دیده باشد (کارشناسان و پیشکوستان به کنار) و به اصطلاح مجیدی از خانه ش یک کانال تلگرامی زده باشد و نظرش را منتشر کند هم می داند که در هیچ تیمی در فوتبال حرفه ای جهان، دو مهاجم با خصوصیات یکسان با قامت بلند استفاده نمی شود.

 

تعویض های ضعیف فرهاد مجیدی چه به لحاظ دقیقه تعویض چه به لحاظ نفری که از زمین بیرون می رود و یا به زمین می اید نیز شک و شبهات زیادی در مورد آینده استقلال با این کیفیت فنی نازل به هواداران این تیم نشان می دهد. آنها فصل گذشته با همین وضعیت تیم محمود فکری که در صدر جدول قرار داشت را نقد می کردند و امروز نیز در شرایطی قرار دارند که تنها دلخوشی شان صدرنشینی پوشالی و شکننده تیم محبوبشان است چرا که به خوبی می دانند این استقلال با این نمایش های ضعیف به هیچ موفقیتی در پایان فصل دست پیدا نخواهد کرد.

 

فرهاد مجیدی در حالی هواداران استقلال را برای تماشای فوتبال زیبا به نیم فصل دوم حواله می دهد که ظاهراً قرار است در نیم فصل دوم ابرستاره هایی مثل ژان کارلوس و محبی و فوتبال ستاره محور، کار را برای او در بیاورند. او در حالی از گابریل پین در کنار خود استفاده می کند که پین به جز تزریق تفکر دفاعی مرسوم در فوتبال قدیمی ایتالیا در سالهای نه چندان دور، چیزی به استقلال اضافه نکرده است.

فرهاد مجیدی با پین به شدت از روزهایی که بدون پین با قدرت در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کرد فاصله گرفته و به سمت فوتبال کیروش گونه و نتیجه گرا حرکت کرده است. البته که در فوتبال امروز و به خصوص فوتبال ایران، نتیجه حرف اول را برای هواداران و مدیران می زند اما هواداران به درجه ای شعور فوتبالی رسیده اند که بدانند تیمی که خوب بازی نمی کند، نتایجش هم مقطعی است و برعکس تیمی مثل تیم استراماچونی اگر حتی در 9 هفته اول هم نتیجه نگرفت اما به واسطه فوتبال زیبایی که ارائه می کرد به یکباره به چنان سازمانی رسید که به صغیر و کبیر لیگ برتر رحم نمی کرد اما با گذشت سیزده هفته از لیگ برتر، نتایج استقلال بر حسب اتفاقات و نبوغ فردی بازیکنان و یا ضربات ایستگاهی به ثمر می رسد و فوق ستاره ای همچون رودی ژستد در تاکتیک های فوق دفاعی گابریل پین به یک بازیکن بی اثر تبدیل شده است.

 

هر چه که هست، فرهاد مجیدی هر چه زودتر می بایست فکری به حالی تغییر سیستم بازی تیمش باشد چرا که ادامه بازی با سیستم 2-3-5 یا 1-4-5  هیچ دستاوردی برای این تیم و هوادارانش به همراه نخواهد داشت.

به طور ویژه می توان مجیدی را بی لیاقت ترین مربی هفته نامید چرا که او با داشتن انبوهی از ستاره ها، هنر استفاده صحیح از آنها را ندارد و جایگاه و بزرگی تیم استقلال را به قدری کوچک کرده که هوادار این تیم می بایست مقابل صغیر و کبیر تیم های لیگ برتری یک فوتبال دفاعی مبتنی بر ضدحملات را تماشا کند!

 

در پایان باید گفت، گل نخوردن و کلین شیت با چیدن یک اتوبوس مقابل دروازه هنر نیست جناب مجیدی .. هنر این است که توازن و بالانس متناسب و بازی در خور جایگاه استقلال در دیدارهای این تیم به نمایش در بیاید که تا این لحظه نتایج این تیم جز با نذر و صلوات و حرکات انفرادی بازیکنان به دست نیامده چرا که اصولاً در جریان بازی هیچ تاکتیک خاصی جز ضد حمله از استقلال مجیدی نمی توان دید. سبک بازی استقلال واکنش گرا است و منتظر لغزش حریف برای کلزنی و دفاع از گل زده است. سبکی که کارلوس کیروش سمبل پیاده سازی آن در فوتبال ایران بود و در نهایت نیز به هیچ دستاوری خاصی نرسید و مجبور به ترک فوتبال ایران شد.

پی نوشت: روزگاری محمود فکری هم تصور می کرد می تواند با سیستم های 3 مهاجمه و 3 هافبکه در فوتبال ایران با استقلال یکه تازی کند اما او نیز مثل فرهاد مجیدی با اصرار بی مورد بر روی پیاده سازی سیستمی که اجرایش در توان بازیکنان ایرانی نبود، خیلی زود از استقلال حذف شد و شاید رقم خوردن اولین شکست استقلال با فرهاد مجیدی(البته تساوی های استقلال هم با شکست تفاوتی ندارد)، همین سرنوشت را برای شاه فرهاد(!) به همراه داشته باشد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید