کد خبر:1830
پ

فرار دلالان از بازار خودرو با قوانین جدید | وعده کاهش 30-40 درصدی قیمتها

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در خصوص دلایل گرانی نامتعارف قیمت خودرو در بازار آزاد و نحوه ثبت نام متقاضیان جدید برای خرید خودروی جدید توضیحاتی ارائه کرد که به مذاق دلالان حوزه خودرو خوش نیامد و به همین دلیل از چند روز گذشته، قیمت بسیاری از خودروهای داخلی با افت محسوس مواجه شده […]

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در خصوص دلایل گرانی نامتعارف قیمت خودرو در بازار آزاد و نحوه ثبت نام متقاضیان جدید برای خرید خودروی جدید توضیحاتی ارائه کرد که به مذاق دلالان حوزه خودرو خوش نیامد و به همین دلیل از چند روز گذشته، قیمت بسیاری از خودروهای داخلی با افت محسوس مواجه شده اند.

 

فرار دلالان از بازار خودرو با قوانین جدید | وعده کاهش 30-40 درصدی قیمتها

فرار دلالان از بازار خودرو با قوانین جدید | وعده کاهش 30-40 درصدی قیمتها

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در رابطه با نوسانات شدید بازار خودرو در هفته های اخیر گفت: ثبت‌نام کنندگان باید حتماً بالای ۱۸ سال سن داشته و دارای گواهینامه رانندگی باشند و در گذشته نیز از خودروی ثبت‌نامی استفاده نکرده باشند.

وی اضافه کرد: همچنین کسانی که دارای پلاک جاری هستند نمی‌توانند خودرو ثبت‌نام کنند و اگر خودرویی از زمان تحویل تا سه ماه به گارانتی اولیه نرود گارانتی آن باطل خواهد شد و سند خودروهای ثبت‌نامی تا یک سال در رهن قرار می‌گیرد.

به‌گفته تابش همچنین خودروسازان مکلف هستند ۶۰ درصد تولیدات خود را به تعهدات قبلی و ۴۰ درصد را به ثبت‌نام‌های فروش فوق‌العاده تخصیص دهند.

وی ابراز کرد: از وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز خواسته شده از صاحبان درآمدهای بالا و اتفاقی مالیات اخذ شود و اگر حتی یک خودرو توسط بازرسان سازمان حمایت در پارکینگ‌های عمومی و شرکت‌های خرید و فروش خودرو پیدا شود که بیش از سه ماه بلااستفاده بوده در حکم اختفا و احتکار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه نباید خودرو که کالایی مصرفی است به کالایی سرمایه‌ای بدل شود ادامه داد: هنگام ثبت‌نام، خودروسازان مکلف هستند محدودیت‌هایی برای ثبت‌نام کنندگان ایجاد کنند تا مصرف کنندگان واقعی ثبت‌نام کنند.

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا

او در پایان مدعی شد، خریداران خودرو در شرایط فعلی قطعاً متضرر خواهند شد چرا که با اجرایی شدن ساز و کار جدید ثبت نام برای خودروهای جدید ایران خودرو و سایپا، قیمت محصولات این دو کمپانی بین 30 تا 40 درصد در بازار آزاد افت خواهد کرد چرا که با قوانین جدید، تنها متقاضایان واقعی قادر به خرید خودروی جدید هستند. این در شرایطی است که از چند روز گذشته، دلالان فعال در بازار خودرو به شدت مشغول عرضه محصولاتی هستند که احتکار کرده بودند و قیمتها در شیب تند نزولی قرار گرفته است به طوری که پرایدی که تا سطح 100 میلیون تومان نیز قیمت گذاری شده بود اکنون حوالی 73 میلیون نیز خریداری ندارد.

کلیدواژه : ویژه

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • میلاد 12 مه 2020 / 1:22 ب.ظ

    اینا خودشون دلال هستن . فک کن یه درصد بخوان دلالا رو بگیرن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید