کد خبر:37582
پ

علیرضا بیرانوند، سرباز فراری جدید فوتبال ایران می شود؟

علیرضا بیرانوند که یکی از پرحاشیه ترین بازیکنان ایران در سالهای اخیر به واسطه موضوعات مختلف بوده، با انتشار پستی در کنار مسئولین دانشگاه آزاد خرم آباد مدعی شد دانشجو است تا شایعات در خصوص سرباز بودنش را رد کرده باشد. علیرضا بیرانوند، سرباز فراری جدید فوتبال ایران می شود؟ در حالی که هنوز شائبه […]

علیرضا بیرانوند که یکی از پرحاشیه ترین بازیکنان ایران در سالهای اخیر به واسطه موضوعات مختلف بوده، با انتشار پستی در کنار مسئولین دانشگاه آزاد خرم آباد مدعی شد دانشجو است تا شایعات در خصوص سرباز بودنش را رد کرده باشد.

علیرضا بیرانوند، سرباز فراری جدید فوتبال ایران می شود؟

در حالی که هنوز شائبه ها و ابهامات در خصوص سن واقعی بیرانوند و ماجرای استفاده او از هویت برادرش باقیست و شفاف سازی درستی در این زمینه صورت نگرفته اما بیرانوند بار دیگر وارد یک حاشیه جدید به نام خدمت سربازی شده است.

هر چه که هست بر طبق هویت شناسایی فعلی بیرانوند، او متولد 30 شهریور 1371 است(اگرچه اصلا به سیما و ظاهر او متولد دهه هفتاد بودن نمی خورد) و بر طبق همان قانونی که سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند را به خدمت سربازی اعزام کرد، در همین تاریخ رسماً مشمول به حساب می آید چرا که او از ظرفیت سرباز قهرمان خود تا سن 30 سالگی استفاده کرده و دانشجو بودن او ملاکی برای جلوگیری از اعزامش به خدمت محسوب نمی شود و در صورت عدم اعزام به خدمت در تاریخ ذکر شده، او سرباز فراری محسوب خواهد شد.

بر طبق مقررات، میزان معافیت تحصیلی برای هر مقطع دانشگاهی مشخص است و حتی اگر بیرانوند در مقطع دکتری(!) هم مشغول به تحصیل باشد که نیست، معافیت تحصیلی وی تا 30 شهریور 1371 به پایان می رسد.

نتیجه اینکه او راه فراری از اعزام به خدمت پیش روی خود ندارد و این اتفاق در حالی جدی تر به نظر می رسد که افکار عمومی هرگونه مماشات سازمان نظام وظیفه با او یا امثال او را نخواهد پذیرفت چرا که در مورد مشابه در مورد دو بازیکن ملی پوش استقلال یعنی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند با جدیت این دو بازیکن را از استقلال جدا کرده و به تیم ملوان فرستادند!

گفتنیست فرشاد فرجی دیگر بازیکن پرسپولیس نیز با مشکل سربازی مواجه است و با توجه به اظهارات ضد و نقیض مرتضی پورعلیگنجی مبنی بر دریافت معافیت به واسطه کفالت مادرش، او نیز احتمالاً به خدمت سربازی اعزام خواهد شد.

 

بیرانوند تا این لحظه از شرایط معافیت تحصیلی به واسطه ملی پوش بودنش تا سن 30 سالگی بهره مند شده و به نظر می رسد هیچ راهی برای دور زدن قوانین اعزام به خدمت ندارد و در صورت صدور کارت بازی او توسط سازمان لیگ، احتمالاً شاهد جنجال بزرگی در فوتبال ایران خواهیم بود چرا که مسئولیت راستی آزمایی از همه این موارد بر عهده باشگاه است و اگر بیرانوند در دیداری به میدان برود، احتمال اینکه باشگاه مقابل درخواست 3 بر 0 شدن بازی به واسطه استفاده از بازیکن غیرمجاز توسط پرسپولیس را مطرح کند، بسیار زیاد است. در حال حاضر سه بازیکن پرسپولیس یعنی پورعلیگنجی، بیرانوند و فرجی با این مشکل مواجه هستند و در صورت به میدان رفتن هر یک از این بازیکنان برای پرسپولیس، تیم مقابل می تواند درخواست بررسی مدارک اعزام به خدمت بازیکنان فوق را از سازمان نظام وظیفه داشته باشد. درست مثل کاری که باشگاه فولاد خوزستان در خصوص وضعیت خدمت سیاوش یزدانی و مرادمند انجام داد اما تیر جناب گرشاسبی به سنگ خورد چرا که نتوانست نتیجه بازی استقلال و فولاد را به سود تیم خود برگرداند و تنها تاریخ اعزام به خدمت این دو بازیکن مشخص شد.

 

شرایط معافیت تحصیلی برای دانشجویان

2️⃣ماده 33 : صدور معافیت تحصیلی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی، موکول به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل آنان از طریق مراجع ذی‌ربط است و مدت اعتبار آن تا یک سال پس از صدور گواهی پایان تحصیلات در هر مقطع می‌باشد.

تبصره 1: حداكثر معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان تا سن بیست سال تمام و در هر یك از مقاطع تحصیلی كاردانی دو و نیم سال، كارشناسی ناپیوسته و كارشناسی‌ارشد ناپیوسته سه سال، كارشناسی پیوسته پنج سال و كارشناسی ارشد پیوسته شش سال، دكترای پزشكی پیوسته هشت سال و دكترای تخصصی شش سال است.

3️⃣-كلیه مشمولان فوق دیپلم تا دكتری از نظر شرایط سنی بشرح زیر است :

1/3-سن مشمولان فوق دیپلم حداكثر 22 سال تمام باشد.

2/3-سن مشمولان لیسانس حدكثر 24 سال تمام می باشد.

3/3-سن مشولان فوق لیسانس حداكثر 28 سال تمام باشد.

4/3-سن مشمولان دكتری حداكثر 30 سال تمام باشد.

4️⃣باتوجه به شرایط سنی علیرضا بیرانوند که شهریورماه امسال‌ به مرز سی سالگی خواهد رسید، نه می‌تواند از شرایط معافیت ملی پوش استفاده کند و نه می‌تواند از معافیت تحصیلی بهره مند شود. بدلیل اینکه درهردوحالت سقف شرایط سنی ۳۰ سال خواهد بو و با این تفاسیر نامبرده شهریور ماه ۱۴۰۱ بدون قید و شرط مشمول خدمت سربازی خواهد بود .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید