کد خبر:21077
پ

علت ساده موفقیت های سریالی پرسپولیس | دو امپراطور نامرئی در اردوی قرمزها

با ششمین پیروزی پرسپولیس در لیگ امسال این تیم با 6 امتیاز اختلاف نسبت به رقیب سنتی در صدر جدول لیگ برتر ایران 99 1400 قرار گرفت تا بار دیگر صدای هوادارا معترض استقلال نسبت به وضعیت تیمشان به هوا بلند شود و وزارت ورزش را مقصر ناکامی تیم خود و موفقیت رقیب قلمداد کنند. […]

با ششمین پیروزی پرسپولیس در لیگ امسال این تیم با 6 امتیاز اختلاف نسبت به رقیب سنتی در صدر جدول لیگ برتر ایران 99 1400 قرار گرفت تا بار دیگر صدای هوادارا معترض استقلال نسبت به وضعیت تیمشان به هوا بلند شود و وزارت ورزش را مقصر ناکامی تیم خود و موفقیت رقیب قلمداد کنند. شاید اگر بی تفاوتی وزارت ورزش نسبت به اتفاقات در استقلال را به عنوان سهمی از ناکامی های استقلال قلمداد کنیم اما دلیل موفقیت پرسپولیس در چند سال گذشته بدون شک تنها وزیر ورزش نبوده است چرا که این تیم زمانی روند موفقیت های خود را شروع کرد که دو امپراطور و برگ برنده را هم در زمین مسابقه و هم روی نیمکت در اختیار گرفت.

 

علت ساده موفقیت های سریالی پرسپولیس | دو امپراطور نامرئی در اردوی قرمزها

علت ساده موفقیت های سریالی پرسپولیس | دو امپراطور نامرئی در اردوی قرمزها

صصحبت از کریم باقری و سید جلال حسینی است. دو فردی که از ابتدای مسیر موفقیت پرسپولیس در 5 سال گذشته همواره با این تیم بوده اند و هر یک به نوبه خود به خوبی توانسته اند حواشی و مشکلات درون تیمشان را در زمین و بیرون زمین حل و مدیریت کنند. نکته جالب اینکه کریم باقری در این مدت با مربیان زیادی کار کرده و همه آنها بر روی حضور او اتفاق نظر داشته اند چرا که کریم بدون شک امپراطور نیمکت پرسپولیس محسوب می شود که همه بازیکنان از او حرف شنوی دارند و به نوعی جبروتی که باقری روی نیمکت پرسپولیس دارد، حتی کادر فنی این تیم ندارد.

 

در سمت مقابل سید جلال حسینی قرار دارد که با این سن و سال همچنان به عنوان نقش اول موفقیت های تیم پرسپولیس ایفای نقش می کند و چه به لحاظ فنی و چه مدیریتی درون زمین، بازیکنان را هدایت می کند. او که پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر نیز محسوب می شود به خوبی توانسته رابطی بین بازیکنان و کادر فنی و مدیریت باشد و با حضور او، همه بازیکنان در قالب یک تیم متحد در مسابقات به میدان می روند.

 

در طرف مقابل نیمکت ضعیف استقلال را می بینیم که از نرات شکست خورده ای مثل پرویز مظلومی و صمد مرفاوی تشکیل شده که حتی بین هواداران این تیم نیز مقبولیت ندارند و حنیف عمران زاده و آرش برهانی دستیار فکری شده اند که هیچ یک از بازیکنان فعلی استقلال از آنها حرف شنوی ندارند و در نهایت به وریا غفوری می رسیم که به جای مدیریت بازیکنان تیم و حل مشکلات، خود سردمدار معترضین می شود و تیم را به حاشیه می کشاند. وقتی او با رفتار اعتراضی خود آنگونه از زمین بازی خارج شد، دیگر انتظاری از سایر بازیکنان نیست که به هر دلیلی در تمرینات از کوره در رفته و با حالت قهر یا به نشانه اعتراض تمرین را ترک کنند.

 

تفاوت استقلال و پرسپولیس در سالهای اخیر در این بوده که پرسپولیس وزن نیمکت سنگین تری نسبت به استقلال داشته و تنها در روزهایی که فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال حضور داشت، بازیکنان از او حرف شنوی داشتند و کمی شرایط دو تیم متعادل شده بود.

بدون شک اگر همین حالا کریم باقری و سید جلال حسینی را از پرسپولیس خارج کنند، این تیم با بحران روحی روانی شدیدی مواجه خواهد شد چرا که وزن روانی این تیم کاهش پیدا می کند. در تیم استقلال که سالها شاهد حضور بازیکنان با تجربه ای همچون پژمان منتظری و سید مهدی رحمتی بودیم امروز به جایی رسیده ایم که نفراتی همچون وریا غفوری و داریوش شجاعیان که بزرگترهای این تیم محسوب می شوند خود آغازگر همه حواشی هستند!

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • رضا 2 مارس 2021 / 10:54 ق.ظ

    راستی چی شد منشا فقط برای یازی پرسپولیس کارش غیر اخلاقی بود؟ بازی با رقیب میلی متری لنگ کارش اخلاقی شد؟ جمع کنید این مقاله ها ی فنی رو. به مهندسی کلی و جزیی لیگ بپردازیدکلی اش انتخاب فکری برای استقلال جزیی اش را همه لیگ می دانند. برنامه ریزی بازیها و …..

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید