کد خبر:23744
پ

عربستانی ها پاسخ حرکت خجالت آور پرسپولیس را دادند + عکس

در حالی که پست اینستاگرامی باشگاه پرسپولیس و یادآوری جنگ صدها سال قبل بین ایران و هند موجی از انتقادات را در داخل و خارج از کشور به همراه داشت، روز گذشته مسئولین تیم عربستانی الاهلی با نهایت احترام با کاروان استقلال برخورد کردند و با استقبال شایسته از استقلالی ها نشان دادند، سیاست در […]

در حالی که پست اینستاگرامی باشگاه پرسپولیس و یادآوری جنگ صدها سال قبل بین ایران و هند موجی از انتقادات را در داخل و خارج از کشور به همراه داشت، روز گذشته مسئولین تیم عربستانی الاهلی با نهایت احترام با کاروان استقلال برخورد کردند و با استقبال شایسته از استقلالی ها نشان دادند، سیاست در مواضع این باشگاه ورزشی جایی ندارد.

 

عربستانی ها پاسخ حرکت خجالت آور پرسپولیس را دادند + عکس

عربستانی ها پاسخ حرکت خجالت آور پرسپولیس را دادند + عکس

حتماً به یاد دارید حرکت مهدی طارمی در بایهای چند سال قبل مقابل النصر باعث به وجود آمدن تنش بین هواداران فوتبال ایران و عربستان شد و ماجرای فاجعه منا و بالا رفتن از سفارت عربستان در ایران همگی در نهایت منجر به این شد که روابط فوتبالی دو کشور ایران و عربستان تیره و تار شود اما کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی گروه C را به عربستان داد تا ثابت شود هیچ مشکلی بین تیمهای ورزشی دو کشور وجود ندارد و اگر شیطنت های رسانه ای مانند آنچه پرسپولیسی ها قبل از سفر به هند انجام دادند، رخ ندهد، شاهد هیچ نوع کارشکنی از سمت کشور میزبان نخواهیم بود.

 

اکنون در شرایطی قرار داریم که استقلالی ها بدون مشکل در صدور ویزا و با استقبال گرم مسئولین عربستانی وارد جده شده اند تا مشخص شود مشکلات بین دو کشور ایران و عربستان به ورزش ارتباطی ندارد اما پرسپولیس از بدو اعزامش به هند با کارشکنی مواجه شده و احتمالاً تا پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا این تیم به دفعات اذیت های هندی ها را علیه این تیم شاهد خواهیم بود چرا که به نظر می رسد این خود باشگاه پرسپولیس بود که از ابتدای اعطای میزبانی به هندی ها بنای ناسازگاری با این اتفاق را گذاشت و مدام به این انتخاب اعتراض کرد و با تحقیر کشور هند و انتشار یک پست اینستاگرامی شیطنت آمیز و اشاره به جنگ دو کشور در سالهای دور، به نوعی هندی ها را علیه تیم خود کرد.

یکی صفحه‌های فوتبال هند نوشت: «اینستاگرام رسمی پرسپولیس به کل کشور ما بی‌احترامی کرده است. نتایج مهم نیستند؛ با احترام به گوآ، ما می‌دانیم که کیفیت و قدرت پرسپولیس بیشتر است اما این چه حرفی است که شما نوشته‌اید؟»

شاید بهتر باشد از امروز به بعد تغییراتی در نوع نگاهمان به فوتبال و ورزش داشته باشیم چرا که فوتبال جایی برای نمایش سیاست نیست. به واقع اکنون مسئولین پرسپولیس این سوال را از خود نمی پرسند چرا تیمهای دیگر در اعزام به هند مشکل نداشتند و اعتراض نکردند؟

مسئولین باشگاه پرسپولیس می بایست به بازیکنان خود آموزش دهند آنها نماینده سیاسی ایران در رویدادهای بین المللی نیستند که با نشان دادن برخی تصاویر زیر پیراهن خود یا حرکات تحریک کننده که ریشه در سیاست دارد، موجب موضع گیری سایر تیم ها علیه این تیم شده اند.

تا وقتی سیاست مسئولین پرسپولیس، ترسیم دشمن فرضی برای بازیکنان و هواداران این تیم باشد، بدون شک این تیم هم در رقابتهای برون مرزی و هم در رقابتهای داخلی با این مشکلات مواجه خواهد شد. آیا وقت آن نرسیده تا مسئولین و هواداران پرسپولیس از خود سوال کنند چرا در همه بازیهای پرسپولیس با تیمهای داخلی به نوعی حاشیه و مشکل به وجود می آید؟ چرا در هر سفر برون مرزی برای این تیم مشکل درست می شود؟  آیا وقت آن نرسیده تا سیاست ایجاد دشمن فرضی و شعار اونها نمی خواهند ما قهرمان شویم را کنار بگذاریم (کما اینکه اگر آنها نمی خواستند در این 4 سال قهرمان نمی شدید) و با سایر تیمها اعم از داخلی و خارجی با احترام رفتار کنیم؟  کشور هند و به طور خاص شهر گوا میزبانی مسابقات معتبر قهرمانی جوانان آسیا را د رکارنامه داشت و اعتراض بی مورد پرسپولیس به این میزبانی تنها منجر به ایجاد کدورت بین هندی ها و باشگاه پرسپولیس شد و تبعات این اتفاق نیز همین حواشی عجیبی است که از بدو ورود کاروان پرسپولیس به هند برای آنها ایجاد شده است. آیا هند هم دشمن جدید فوتبال ایران است؟

 

دوستانی که تا دیروز با محرومیت عیسی آل کثیر و بخشش بن عطیه چند ساعت مانده به بازی، AFC را سیرک خطاب می کردند چه نظری در خصوص بخشش محرومیت سیامک نعمتی و رد اعتراض النصر و حذف الهلال از بازیهای دور قبل داشتند؟ با هواداران صادق باشیم و کد اشتباه به آنها ندهیم. اگر لابی عربی در AFC نفوذ داشت نه الهلال از مسابقات حذف شده بود و نه سیامک نعمتی بخشیده می شد و نه شکایت النصر رد می شد اما نکته اینجاست که دوستان در انعکاس اتفاقات به هواداران، گزینشی عمل می کنند و همین مسئله باعث به وجود آمدن هجمه علیه یک تیم یا یک نهاد می شود.

اکنون نیز به گواه هر کارشناسی، ایران زیرساخت های لازم برای کسب میزبانی در هیچ تورنمنت بین المللی را ندارد و با انصراف قطر از میزبانی این دوره از بازیها و مشخص نبودن صعود الوحده امارات تنها گزینه روی میز  میزبانی گروه E برای مسئولین AFC  کشور هند بود.

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

دیدگاه کاربران 41 دیدگاه
  • 2+4Taj 12 آوریل 2021 / 4:20 ب.ظ

    اینم نظر لنگیای بی سواد 🤣🤣🤣🤣

  • کریمی 12 آوریل 2021 / 3:42 ب.ظ

    متاسفم برای لنگی های نخود مغز که آبروی ایران و ایرانی رو بردن . اینگونه حرکات که باعث تنش بین کشورها میشه باید توسط مقامات قضایی پیگیری و عاملان به شدت مجازات بشن .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید