کد خبر:23789
پ

شوک جدید به پرسپولیس | پاداش 70 میلیاردی در AFC بلوکه شد

پیروزی‌های متوالی شاگردان یحیی گل‌محمدی در لیگ قهرمانان آسیا، هواداران پرسپولیس را به یک تحول اقتصادی در این باشگاه امیدوار کرده بود. آن‌ها با صعود به فینال، دو میلیون و 810 هزار دلار درآمدزایی کردند که رقمی معادل بودجه پرسپولیس در پنجره تابستانی و زمستانی امسال محسوب می‌شود و همچنین شرایط پرداخت بدهی‎‌های این باشگاه […]

پیروزی‌های متوالی شاگردان یحیی گل‌محمدی در لیگ قهرمانان آسیا، هواداران پرسپولیس را به یک تحول اقتصادی در این باشگاه امیدوار کرده بود. آن‌ها با صعود به فینال، دو میلیون و 810 هزار دلار درآمدزایی کردند که رقمی معادل بودجه پرسپولیس در پنجره تابستانی و زمستانی امسال محسوب می‌شود و همچنین شرایط پرداخت بدهی‎‌های این باشگاه را فراهم می‌کرد.

 

شوک جدید به پرسپولیس | پاداش 70 میلیاردی در AFC بلوکه شد

اما با گذشت چیزی حدود چهار ماه از فینال لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه پرسپولیس هنوز نتوانسته طلب خود از ای اف سی را وصول کند. سرخ‌ها که در زمان برگزاری فینال، تیم مدیریتی دیگری را بر مسند هدایت خود داشتند، آن زمان از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کردند که باتوجه به تحریم ها و مشکلات بانکی، پاداش پرسپولیس را پس از پایان بازی با اولسان، به صورت نقد در دوحه تحویل بدهند اما ای اف سی پاسخ داد که «چنین اتفاقی ممکن نیست و باید سلسله مراتب طی شود.»

 

پس از بازگشت به ایران، قرمزها این بار با نامه نگاری ابتدا خواستار روشن شدن مبلغ پاداش خود شدند و سپس در چند نامه دیگر، از ای اف سی خواستند که این رقم را به حساب این باشگاه یا فدراسیون فوتبال ایران واریز کند اما پاسخ واضحی دریافت نکردند و پالس مثبتی هم از کوالالامپور به این باشگاه نرسید تا امیدها برای وصول کردن این طلب به حداقل برسد.

 

اگرچه تصور بسیاری در ایران انجام نوعی قانون‌شکنی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیاست اما اینطور نیست و ای اف سی طبق آیین نامه خود عمل می‌کند. در بخش یازدهم و بند 51.1 آیین‌نامه لیگ قهرمانان آسیا صراحتا آمده: «هرگونه پرداخت مالی که توسط AFC انجام شود، تابع کلیه قوانین، مقررات، دستورات، آیین نامه ها و تحریم های بین المللی خواهد بود.»

بنابراین سه مشکل در این راه وجود خواهد داشت: «مشکلات بانکی، اف ای تی اف و تحریم». تا زمانی که این سه مشکل پابرجا باشند، پرسپولیس امکان دریافت پاداش خود را به هیچ وجه نخواهد داشت و همانطور که فدراسیون فوتبال در راه رسیدن به پاداش جام جهانی ناکام ماند، پرسپولیس نیز هرچه تلاش کند، به در بسته خواهد خورد.

باشگاه پرسپولیس از صعود به فینال 2 میلیون و 810 هزار دلار درآمدزایی کرد که 5% این رقم به خیریه ای اف سی می‌رسد. همچنین 10 هزار دلار برای جریمه آل کثیر کسر خواهد شد و اگر جریمه دیگری نباشد، پرسپولیس احتمالا 2 میلیون و 659 هزار دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلبکار است. رقمی که با حضور سرخ ها در فصل جاری افزایش خواهد یافت اما مشخص نیست که چه زمانی وصول شود.

 

پرسپولیس همین حالا بخشی از این رقم را باتوجه به طلب بزرگ به ماریو بودیمیر استقراض کرده و بخشی دیگر هم احتمالا به بازیکنان خواهد رسید. شاید با صدور حکم نهایی گابریل کالدرون، سرخ‌ها رقم بیشتری را هم پیشخور کنند و البته کسی نمی‌داند که در صورت تداوم سه مشکل بالا، این تعهدات به چه شکلی پاسخ داده خواهند شد.

 

پی نوشت: نکته جالب ماجرا وقتی است که بدانیم در پرداخت های اخیری که باشگاه پرسپولیس داشته برخی مسئولین این تیم و حتی برخی وزرا، این پرداخت ها را به اتکای درامدهای ارزی خود نسبت داده بودند و امروز مشخص شد، اگرچه پرسپولیس از این محل درآمدزایی کرده است اما دسترسی به این منابع نداشته و اکنون سوال اصلی این است که برخی از مخارجی که تا به امروز مدعی بودند به واسطه پاداش آسیایی پرسپولیس، در تیم هزینه شده، از کدام محل تامین شده است.

منبع
ورزشش 3

دیدگاه کاربران 5 دیدگاه
  • بنده 15 آوریل 2021 / 3:50 ب.ظ

    به نام خدا. سلام.
    مخاطب لیلا
    اول بنویس چقدر است.
    بعد بگو حق اش است .

  • بنده 15 آوریل 2021 / 1:05 ب.ظ

    به نام خدا. سلام. آفرین خوب فهمیدی. فقط بنویس پول جناب دیاباته به تنهایی چقدر است؟

    • لیلا 15 آوریل 2021 / 1:32 ب.ظ

      دیاباته آقای گل لیگ هست حقشه هرچقد میگیره. همین الانم استارت بزنه آقای گل میشه والا . نصف بازیا رو این فصل مصدوم شد

  • Rezaya 13 آوریل 2021 / 1:34 ب.ظ

    خب معلومه به چاه نفت وصل هستن وگرنه با اینکه حتی از رفتن تمام بازیکن های این دوسال هم ریالی درامد زایی نداشتن چون همه یا فسخ کردن یا قراردادشون تموم شده بود و فقط علی بیرو براشون درحد ۵الی۶میلیارد درامد زایی داشت ولی یه تیم ۳ میلیارد نمیتونه جور کنه بازیکن بخره یه تیم هم تو ۶ ماه اخیر بالغ بر ۸۰ میلیارد فقط بدهی داده دیگه بقیه مخارج و بازیکنان و کادر فنی که بماند و بماند که با چه پول هایی کسایی مثل امیری و کنعانی و کمال و احمد نورالهی رو نگه نداشتن و این بازیکن ها بیخیال درامد های چندصد میلیاردی کشورهای عربی شدن و هرکس هم میگه بخاطر تعصب و غیرت موندن حاضرم قسم بخورم یا تو ایران زندگی نمیکنه یا خیلی بچست و نمیدونه زندگی چیه یا خودشو به خری زده وگرنه میتونن با یک سال یا دوسال درامد تو کشورهای عربی آینده خودشون و خانوادشون رو تامین کنن و چندسال بعد بیان و تا آخر فوتبالشون هم برای پرسپولیس بازی کنن پ.ن.پ … پرسپولیس پول آب معدنی هم نداره بابا من حکومتی ام و به چاه نفت وصلم بابا راست میگن واسه چندصد میلیارد بدهی که دادن و رضایت نامه ترابی و فرجی ومغانلو یه خییر پیدا شده بود بابا وگرنه پول کجا بود اخ دیدی خدا رو ببین خدا جای حق نشسته اوف جونم خدایا شکرت که این خییر رو فرستادی برای پرسپولیس اوفش خدا عمرش بده که چندصدمیلیارد نّظر داشت دادشون بازیکن و طلب های بازیکن و رضایت نامه ها …. خخخخخخ حرف های لنگیای کیسه کش حقیر در جواب اینکه پول ها از کجا امدن یعنی واقعا اینقدر خ …رین یا خودتون رو زدین به خ….رررررری

  • بنده 13 آوریل 2021 / 1:07 ب.ظ

    به نام خدا سلام
    آفرین فهمیدی به ما هم بگو. یادت نرود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید