کد خبر:24169
پ

شوک به شورشیان فوتبال اروپا | محرومیت همه بازیکنان حاضر در سوپرلیگ اروپا

پس از اینکه ایده برگزاری بازیهایی موسوم به سوپرلیگ اروپا بین چند باشگاه بزرگ و متمول اروپایی مطرح شد،، موضع گیریهای زیادی در این خصوص انجام شد و در نهایت یوفا و فیفا در موضعی مشترک اعلام کردند بازیکنانی که در این تورنمنت غیرمجاز شرکت کنند، از شرکت در جام جهانی و مسابقات یورو محروم […]

پس از اینکه ایده برگزاری بازیهایی موسوم به سوپرلیگ اروپا بین چند باشگاه بزرگ و متمول اروپایی مطرح شد،، موضع گیریهای زیادی در این خصوص انجام شد و در نهایت یوفا و فیفا در موضعی مشترک اعلام کردند بازیکنانی که در این تورنمنت غیرمجاز شرکت کنند، از شرکت در جام جهانی و مسابقات یورو محروم خواهند شد.

 

شوک به شورشیان فوتبال اروپا | محرومیت همه بازیکنان حاضر در سوپرلیگ اروپا

به نقل از BBC تمامی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا به حالت تعلیق در آمد. ممکن است تمامی تیم‌های حاضر در سوپرلیگ اروپا از این ۲ تورنمنت حذف شوند که در این صورت پاری‌سن‌ژرمن قهرمان چمپیونزلیگ و فینال لیگ اروپا‌ بین ویارئال و رم برگزار خواهد شد.

پس از این اعلام نظر صریح، بسیاری از تیمها از جمله بایرن مونیخ و دورتمند از حضور در این رقابتها انصراف دادند و به نظر می رسد برگزاری این بازیها به طور کلی منتفی خواهد شد چرا که بازیکنان و مربیان زیادی نیز با برگزاری این بازیها که فشار مضاعفی به آنها وارد می کند مخالف هستند و این در حالیست که اسپانسرها در تلاش بودند با تشکیل لیگی مجزا که زیر نظر یوففا و فیفا فعالیت نمی کند،، آتوریتی بالاترین نهادهای فوتبال جهان را زیر سوال ببرند و با اعلام موضع صریح فیفا و یوفا به نظر نمی رسد برگزاری این لیگ عملیاتی شود چرا که هیچ بازیکنی دوست ندارد بازی در جام جهانی را از دست بدهد.

 

از سوپرلیگ چه می‌دانیم؟

این شاید بزرگترین تغییر ساختاری دنیای فوتبال از دهه ۵۰ میلادی تا به امروز لقب بگیرد. باشگاه‌های بزرگ اروپا می‌خواهند رقابتی شبیه NFL و NBA به راه بیندازند تا سطح روابط ساختاری و اقتصادی فوتبال در اروپا را دچار دگرگونی اساسی کنند.

لیگ‌های داخلی و رقابت‌های لیگ قهرمانان از لحاظ اقتصادی سود هنگفتی را برای باشگاه‌های بزرگ به همراه داشت اما نکته اینجا بود که در این رقابت‌ها عملا باشگاه‌های کوچک هم سود زیادی از تقابل با بزرگان می‌بردند. حالا باشگاه‌های بزرگ قصد دارند با راه اندازی این سوپرلیگ همه سود هنگفت اقتصادی را فقط بین خودشان تقسیم کنند.

بر اساس شنیده‌ها هر باشگاه فقط برای حضور در این رقابت‌ها رقمی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار دریافت خواهد کرد که این ۴ برابر رقم دریافتی فاتح لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ است!

۱۲ باشگاه‌ حاضر در این رقابت میلان، یوونتوس، اینتر، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکومادرید، چلسی، آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام در تلاش هستند تا بایرن مونیخ، دورتموند و پاری سن ژرمن را نیز برای پیوستن به سوپرلیگ اروپا متقاعد کنند

کلیدواژه : سوپر لیگ اروپا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید