کد خبر:23496
پ

شهریار مغانلو یک قدم تا براندائو شدن | انتقال جنجالی با خروجی 0

شهریار مغانلو بازیکن پیشین پیکان و سانتاکلارا که در انتقالی جنجالی از لیگ پرتغال به پرسپولیس پیوسته، بعد از گذشت 5 بازی رسمی که برای پرسپولیس انجام داده هنوز نتوانسته دروازه حریفان را باز کند و خروجی عملکرد او در 5 بازی اخیر پرسپولیس، تنها یک پاس گل بوده است.   شهریار مغانلو یک قدم […]

شهریار مغانلو بازیکن پیشین پیکان و سانتاکلارا که در انتقالی جنجالی از لیگ پرتغال به پرسپولیس پیوسته، بعد از گذشت 5 بازی رسمی که برای پرسپولیس انجام داده هنوز نتوانسته دروازه حریفان را باز کند و خروجی عملکرد او در 5 بازی اخیر پرسپولیس، تنها یک پاس گل بوده است.

 

شهریار مغانلو یک قدم تا براندائو شدن | انتقال جنجالی با خروجی 0

شهریار مغانلو یک قدم تا براندائو شدن | انتقال جنجالی با خروجی 0

در حالی که از همان ابتدا مشخص بود با نزدیک شدن به موعد بازگشت عیسی آل کثیر به میادین، جذب مغانلو آن هم تنها برای یک نیم فصل (تمدید فصل بعد توافقی است) با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست چرا که ترافیک در خط حمله پرسپولیس منجر به از دست رفتن تمرکز همه مهاجمان پرسپولیس می شود و همین اتفاق نیز در نهایت رخ داد و مهاجمین پرسپولیس در دو بازی اخیر تیمشان موقعیت های زیادی را از دست دادند که در این بازیها شهریار مغانلو و مهدی عبدی سردمدار خراب کدن موقعیت های مسلم گلزنی بودند.

 

مغانلو که با از دست دادن دروازه خالی مقابل مس نوین کرمان تحت فشار روحی قرار گرفته و سایه آل کثیر را نیز سنگین می بیند، در بازی روز گذشته پرسپولیس و نساجی نیز عملکرد ناامید کننده ای از خود به نمایش گذاشت به طوری که او 3 موقعیت مسلم گلزنی را به سادگی از دست داد تا نشان دهد سطح کیفی او نسبت به فصل گذشته تغییر زیادی نکرده و او همان مهاجم گلز نزنی هست که فصل قبل در پیکان بود. مغانلو در فصل گذشته 12 گل به ثمر رساند که نصف این گل ها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و آمار او به گونه ای بود که به طور متوسط در هر 5 بازی در جریان بازی موفق به گلزنی شده بود که عملکرد بسیار ضعیفی برای او به حساب می آمد.

او در 12 بازی که برای سانتاکلارا انجام داد نیز تنها موفق به زدن یک گل در جام حذفی پرتغال شد و پس از آن به پرسپولیس پیوست و در 5 بازی اخیر این تیم  علی رغم به دست آوردن موقعیت های گل متعدد، هنوز موفق به گلزنی نشده است تا مشخص شود، کادر فنی پرسپولیس در انتخاب او احتمالاً اشتباه کرده است.

 

نکته جالب در خصوص مغانلو اینکه در مدت کوتاهی که او و آل کثیر به طور همزمان د زمین حضور داشتند، هرگز هماهنگ عمل  نکردند تا مشخص شود این دو بازیکن نمی توانند مکمل یکدیگر باشند اما به محض خروج مغانلو و ورود عالیشاه، عیسی آل کثیر توانست در دومین بازی که پس از محرومیتش برای پرسپولیس به میدان رفته، برای تیمش گلزنی کند تا احتمالاً پس از این آل کثیر به مهره فیکس گل محمدی در ترکیب اصلی تبدیل شود و مغانلو به عنوان بازیکن جانشین به جای او در دقایق پایانی وارد زمین شود.

 

اکنون برخی هواداران پرسپولیس به مقایسه عملکرد او با آرمان رمضانی می پردازند و در عمل تفاوتی بین عملکرد مغانلو و رمضانی مشاهده نشده است با این تفاوت که مغانلو شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس را داشته و دقایق بیشتری را به طور فیکس بازی کرده است.

 

جای هیچ تردید و بحثی نیست که مغانلو در این مقطع از فرصت دیده شدن در ویترین پرسپولیس و استفاده از فشار رسانه ای برای حضور در تیم ملی استفاده کرد تا در آستانه جام جهانی شانس خود برای حضور در اردوهای تیم ملی و گرفتن برچسب ملی پوش ایرانی را افزایش دهد چرا که او بهتر از هر فرد دیگری می داند اگر به عنوان ملی پوش به فوتبال اروپا برود، چه تفاوتی با شرایط ابتدای فصل خواهد کرد. د این انتقال فعلاً نه پرسپولیس به هدفش رسیده و نه مغانلو و باید تا انتهای فصل دید چه خواهد شد. آیا پرسپولیس از گلزنی های مغانلو منتفع می شود و او به تیم ملی راه پیدا می کند یا این معامله تا انتها باخت – باخت خواهد ماند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید