کد خبر:22391
پ

شهریار مغانلو به همان علت علی دایی پرسپولیسی شد؟

در نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر شهریار مغانلو از تیم سانتاکلارا به پرسپولیس پیوست تا به نوعی به اشتباه خود در ابتدای فصل در رد کردن پیشنهاد پرسپولیس اعتراف کرده باشد.   شهریار مغانلو به همان علت علی دایی پرسپولیسی شد؟ شاید برخی این سوال پیش آمده باشد که چرا مغانلو در حالی که […]

در نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر شهریار مغانلو از تیم سانتاکلارا به پرسپولیس پیوست تا به نوعی به اشتباه خود در ابتدای فصل در رد کردن پیشنهاد پرسپولیس اعتراف کرده باشد.

 

شهریار مغانلو به همان علت علی دایی پرسپولیسی شد؟

شهریار مغانلو به همان علت علی دایی پرسپولیسی شد؟

شاید برخی این سوال پیش آمده باشد که چرا مغانلو در حالی که در ابتدای فصل پیشنهاد مالی بهتری از پرسپولیس داشت (نسبت به سانتاکلارا) این پیشنهاد را رد کرد و به تیم سانتاکلارا پیوست. پاسخ این سوال تا حد زیادی مشخص است چرا که با نزدیک شدن به جام جهانی 2022 بسیاری از بازیکنان سعی بر این دارند تا در تیم ملی حضور داشته باشند و در جام جهانی برای تیم ملی ایران بازی کنند چرا که بازی در تیم ملی و جام جهانی، به یکباره ارزش بازار بایکن را افزایش می دهد.

 

با یادآوری ماجرای پرسپولیسی شدن علی دایی به نظر می رسد مغانلو نیز با برنامه از پیش تعیین شده برای خود تلاش زیادی انجام داد تا در نیم فصل به هر نحو ممکن پرسپولیسی شود. سالها پیش علی دایی در تیم استقلال اردبیل توپ می زد و با درخشش در بانک تجارت کاندید حضور در تیم ملی شد. در آن مقطع علی پروین سرمربی وقت پرسپولیس که همزمان نیز سرمربی تیم ملی بود، به علی دایی برای حضور در پرسپولیس پیشنهاد داد که دایی این پیشنهاد را نپذیرفت تا عاملی برای دعوت نشدنش به تیم ملی شود. بعدها دایی در مصاحبه های خود از این حقیقت پرده برداشت که به او گفتند برای رسیدن به تیم ملی می بایست به پرسپولیس بپیوندی و دایی جوان که مثل مغانلو آرزوهای زیادی در سر داشت، برای رسیدن به اهدافش سرانجام پرسپولیسی شد و خیلی زود به تیم ملی رسید و  سر از فوتبال اروپا در آورد.

اکنون نیز به نظر می رسد میل و عطش بازیکنان سابق پرسپولیس برای بازگشت به این تیم بی ارتباط به موضوع در پیش بودن جام جهانی ندارد و اگر مهدی ترابی به پرسپولیس بازگشته به واسطه همین موضوع بوده و مغانلو نیز با علم به این موضوع، فوتبال اروپا را رها کرد و به پرسپولیس پیوست تا روند رسیدنش به تیم ملی تسریع شود.

 

اکنون بازیکنان سابق پرسپولیس به این شناخت رسیده اند که دوری از پرسپولیس مساوی با محو شدن از ویترین فوتبال ایران و به هر نحو ممکن قصد دارند در صورت عدم موفقیت در تیم جدید خود، به پرسپولیس بازگردند چرا که با حمایت رسانه ای که از بازیکنان این تیم می شود سرمربی تیم ملی مجاب به دعوت از بازیکنان بیشتری از پرسپولیس می شود. به عنوان مثال نفراتی همچون رامین رضائیان، محسن مسلمان فرشاد احمدزاده، علی علیپور، سروش رفیعی و … که روزگاری از ارکان اصلی موفقیت پرسپولیس محسوب می شدند با جدایی از پرسپولیس کم کم از سطح اول فوتبال ایران محو شدند و بازیکنی همچون وحید امیری با 32 سال سن به محض اینکه متوجه انتخاب اشتباهش، به پرسپولیس بازگشت تا همچنان گزینه دعوت به تیم ملی باشد چه بسا اگر او در یک تیم دیگر غیر از پسپولیس به میدان می رفت، شانس دعوتش به تیم ملی به شدت کاهش پیدا می کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید