کد خبر:18660
پ

شماتیک ترکیب استقلال مقابل نفت MIS | توفیق اجباری برای محمود فکری

در حالی که انتقادات نسبت به استفاده محمود فکری از سیستم نامناسب 3-3-4 برای استقلال رو به افزایش گذاشته بود، مصدومیت شیخ دیاباته و محمدحسین مرادمند باعث شد تا فکری در بازی فردای تیمش مقابل نقت مسجد سلیمان با توفیق اجباری مواجه شود.   شماتیک ترکیب استقلال مقابل نفت MIS | توفیق اجباری برای محمود […]

در حالی که انتقادات نسبت به استفاده محمود فکری از سیستم نامناسب 3-3-4 برای استقلال رو به افزایش گذاشته بود، مصدومیت شیخ دیاباته و محمدحسین مرادمند باعث شد تا فکری در بازی فردای تیمش مقابل نقت مسجد سلیمان با توفیق اجباری مواجه شود.

 

شماتیک ترکیب استقلال مقابل نفت MIS | توفیق اجباری برای محمود فکری

شماتیک ترکیب استقلال  مقابل نفت MIS | توفیق اجباری برای محمود فکری

فکری که در چند بازی اخیرش با ضعف مفرط در قلب خط دقاعی مواجه بوده ترکیب های مختلفی را با حضور مرادمند و عارف غلامی در این منطقه از زمین تست کرد که هیچ یک نتوانستند خواسته های کادر فنی در پوشش خط دفاعی را به درستی انجام دهند اما  به نظر می رسد سرانجام توفیق اجباری نصیب کادر فنی استقلال شده و بهترین ترکیب ممکن برای قلب دفاع استقلال با توجه به پتانسیل بازیکنان در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان تست خواهند شد. بر این اساس احتمالاً سیاوش یزدانی مدافع مرکزی مایل به سمت چپ و محمد دانشگر مدافع مرکزی مایل به سمت راست استقلال خواهد بود.

 

از طرف دیگر مدومیت شیخ دیاباته نیز مزید بر علت شده تا شاید محمود فکری دست از استفاده از سیستم سنگین 3-3-4 برای استقلال بکشد و مهدی قایدی و اسلان مطهری در سیستم 2-4-4 به میدان بروند.

از همه این موارد گذشته هنوز یک نقطه ضعف در تیم فعلی استقلال باقی منده که به سبب نبود بازیکن جایگزین، همچنان در اختیار مسعود ریگی است که در بازیهای اخیر با اشتباهات جاگیری خود، فضای جلوی مدافعین استقلال را خالی گذاشته است و همین مسئله باعث مانور تیم حریف در این منطقه و فشار بر روی مدافعین مرکزی استقلال شده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا فکری در نقل و انتقالات نیم فصل موفق به جذب یک هافبک دفاعی با کیفیت خواهد شد یا خیر؟

 

فکری به خوبی می داند پیروزی در این بازی تا چه حد برای او و تیمش حیاتی است چرا که پس از شکست استقلال مقابل سایپا در صورت پذیرش دومین شکست پیاپی مقابل نفت مسجد سلیمان، فشار هواداران به او اوج خواهد گرفت و تیم های دیگر به سادگی قادر خواهند بود جایگاه استقلال در صدر را مال خود کنند و اگر این شکست باز هم با نمایش ضعیف استقلال همراه باشد، دیگر موردی برای افتخار برای فکری و کادر فنی استقلال باقی نخواهد ماند چرا که تا پیش از این، جواب آنها به منتقدین، یک عبارت بود : ما تیم صدر جدول هستیم؛ انتفاد نکنید!

نکته حائز اهمیت برای استقلال در بازی فردا اینکه یکی از تئوریسین های خوب و با کیفیت فوتبال ایران یعنی مجید حسینی روی نیمکت نفت مسجد سلیمان نشسته که تیمش تا اینجای کار خوب کار کرده و با 16 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد مسلماً او با آنالیز نقاط ضعف پرشمار استقلال برای بازی خانگی فردای تیمش، برنامه ریزی ویژه ای کرده تا با کسب سه امتیاز روحیه بخش مقابل صدرنشین جدول، خود را به 3 امتیازی صدر جدول برساند.

 

با شرایط فعلی تیم استقلال به نظر می رسد ترکیب زیر، در دیدار این تیم مقابل نفت مسجد سلیمان بازی خواهد کرد.

نکته ای که در ترکیب فردای استقلال وجود دارد این است که هنوز این احتمال وجود دارد که محمود فکری دست از تفکرات عجیب خود مبنی بر استفاده از سیستم 3-34 نکشیده باشد و وریا غفوری را به عنوان وینگر راست بازی دهد و احمد موسوی را مدافع راست خود کند . ارسلان مطهری را در نوک و مهدی قایدی را به عنوان وینگر چپ بازی دهد که استفاده مجدد از این آرایش و تکرار نمایش ضعیف آبی پوشان به واقع دهن کجی به منتقدین و پیشکسوتان و هواداران استقلال است که سبک بازی استقلال را برازنده این تیم نمی دانند چرا که بر همگان مشخص و روشن است که استقلال به واسطه از دست دادن میانه میدان به خاطر سیستم 3-3-4 همواره در بازیهای اخیرش با مشکل مواجه بوده است.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید