کد خبر:37799
پ

شعارهای مردم پسند وریا برای استقلال نان و آب نمی شود | خداحافظ کاپیتان با احترام

بی توجهی باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد وریا غفوری، این بازیکن را به سمت مذاکره با باشگاه فولاد خوزستان هدایت کرد و به نظر می رسد داستان وریا با استقلال به پایان خط رسیده است. اما در این بین برخی هواداران هیجان زده استقلال که توسط جریان های خاصی هدایت ذهنی می شوند، بدون توجه […]

بی توجهی باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد وریا غفوری، این بازیکن را به سمت مذاکره با باشگاه فولاد خوزستان هدایت کرد و به نظر می رسد داستان وریا با استقلال به پایان خط رسیده است. اما در این بین برخی هواداران هیجان زده استقلال که توسط جریان های خاصی هدایت ذهنی می شوند، بدون توجه به عملکرد فنی ضعیف وریا غفوری در فصل گذشته و حتی فصل قبلش، خواهان ماندگار شدن این بازیکن در استقلال تنها به علت، شعارهای مردم پسندانه این بازیکن هستند.

شعارهای مردم پسند وریا برای استقلال نان و آب نمی شود | خداحافظ کاپیتان با احترام

شعارهای مردم پسند وریا برای استقلال نان و آب نمی شود | خداحافظ کاپیتان با احترام

بر هیچکس پوشیده نیست که وریا غفوری چه روزگار پرفروعی در فوتبال ایران و تیم استقلال سپری کرد اما در دو فصل گذشته او به دلیل عدم تمایل به عمل جراحی روی پای مصدومش، با مصدومیت در مسابقات ظاهر شده و افت فنی او به وضوح در کیفیت بازی او و البته آماری که وریا از خود بر جای گذاشته مشخص است.

غفوری در فصل گذشته در 20 بازی لیگ و 1 بازی جام حذفی برای استقلال به میدان رفت که حاصل تلاش او تنها 1 پاس گل در بازی مقابل صنعت نفت بود. اگر برخی اشتباهات فردی او در به ثمر رسیدن گلهای تیم حریف را کنار بگذاریم (موردی که اسکوچیچ نیز به آن اشاره کرد که غفوری پس از حمله، به پست خود بر نمی گردد) او افت محسوسی در ارسال های خود در دو سال گذشته تجربه می کند و با از دست دادن بیش از نیمی از پنالتی هایی که به او سپرده شد، عملکرد ضعیفی را از خود بر جای گذاشته است به طوری که اگر از حامیان او نیز بپرسیم، آخرین باری که وریا برای استقلال گل زده یا پاس گل داده را به یاد نمی آورند.

مسلماً هواداران استقلال چنین آماری را به هیچ عنوان از کاپیتان تیمشان قبول نخواهند کرد کما اینکه اگر قرار بود بازیکن ایرانی یا خارجی با این آمار به استقلال بپیوندد، با موضع گیری هواداران این تیم مواجه می شد اما به سبب برخی جوسازی ها و اسطوره سازی مرسوم در فوتبال ایران، برخی به جای پرداخت به موارد فنی، به موارد غیرفنی استناد می کنند و صرفاً به واسطه مردمی بودن وریا غفوری، خواهان استمرار حضور بی ثمر او در استقلال هستند.

اتفاقی که فرهاد مجیدی خیلی زود متوجه آن شد و در نیم فصل، صالح حردانی را جذب تیمش کرد و موجب افزایش کیفیت جناح راست تیمش شد که با حضور وریا غفوری به زنگ تفریح حریفان تبدیل شده بود.

اما همه موارد بالا دلیل بر این نمی شود که مدیریت استقلال چشم بر روی زحمات وریا غفوری در استقلال ببندد و با این رفتار عجیب، عذر کاپیتان تیمش را بخواهد. وریا غفوری در مجموع در 186 بازی برای استقلال در تمامی مسابقات به میدان رفته که حاصل کار او 26 گل و 26 پای گل بوده که در مجموع او را به یکی از مدافعین راست با کیفیت تاریخ استقلال تبدیل کرده است اما به هر دلیلی، او دو فصلی هست که از آمادگی خود دور شده و سرمربی خارجی تیم نیز با نگاه کردن فیلم بازیها، احتمالاً اشتباهات پیاپی وریا در بازیهای فصل گذشته را دیده و عذر او را خواسته است. شاید بهتر بود آجورلو که ادعای اخلاق مداری دارد، کاپیتان تیمش را صدا می کرد و از وی می خواست به جای ادامه فوتبال، به عنوان دستیار در کنار ساپینتو ادامه فعالیت داشته باشد تا هم حرمت غفوری حفظ شود و این چهره محبوب بین هواداران همچنان در تیم باقی مانده باشد هم اینکه تیم از لحاظ فنی به واسطه حضور او و پر کردن یک سهمیه بالای 23 سال آسیب نبیند.

 

پی نوشت: فصل اخیر فصل فرصت مجدد به وریا غفوری بود اما او نتوانست از این فرصت برای اثبات خود استفاده کند چرا که مجیدی به واسطه عملکرد ضعیف وریا در فصل بیستم، قصد قطع همکاری با وریا در ابتدای فصل را داشت اما یک فرصت دیگر به او داده شد اما او نتوانست در نیم فصل خود را به اثبات برساند و در نهایت صالح حردانی برای پوشش ضعف جناح راست استقلال جذب شد. فوتبال بازی آمار و ارقام است نه شعارهای مردم پسند و سیاسی!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید