کد خبر:20147
پ

شباهت عجیب استقلال و بارسلونا | از پیش بازنده مثل فکری و کومان!

تیم فوتبال بارسلونا در فصل جاری شباهت زیادی با استقلال دارد که در ادامه به آن می پردازیم.   شباهت عجیب استقلال و بارسلونا | از پیش بازنده مثل فکری و کومان! بارسلونا که در فصل جدید با رونالد کومان به عنوان سرمربی کارش را شروع کرد، تاکنون نتوانسته در رقابتهای لیگ، جام حذفی و […]

تیم فوتبال بارسلونا در فصل جاری شباهت زیادی با استقلال دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

 

شباهت عجیب استقلال و بارسلونا | از پیش بازنده مثل فکری و کومان!

بارسلونا که در فصل جدید با رونالد کومان به عنوان سرمربی کارش را شروع کرد، تاکنون نتوانسته در رقابتهای لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا موفق باشد. نکته جالب در خصوص کومان اینکه او نیز مثل محمود فکری با پیشنهاد بارسلونا وسوسه شد و به یکباره هدایت تیم ملی هلند را رها کرده و قراردادش با تیم ملی کشورش را فسخ کرد و سینه خیز تا بارسلونا آمد؛ درست مثل حرکتی که محمود فکری با نساجی انجام داد و به یکباره این تیم را رها کرده و از مازندران تا تهران سینه خیز برای هدایت استقلال آمد تا مبادا فرد دیگری به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شود.

رونالدو کومان و فکری در رتبه در جدول نیز عملکرد مشابهی دارند اما وجه اشتراک هر دوی آنها این است که هواداران هر دو تیم استقلال و بارسلونا از نحوه نمایش تیمشان و عملکرد سینوسی در نتیجه گیری ناراضی هستند و امیدی به موفقیت با مربیان فعلی ندارند.

اگر کومان شب گذشته با 4 گل در نیوکمپ مغلوب پاری سن ژرمن شد، بدون شک نتایج حتی سنگین تر از این شکست در انتظار استقلال با محمود فکری در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود چرا که استقلال نیز مثل بارسلونا هیچ طرح و برنامه مشخصصی برای گل زدن ندارد و تمام امید سرمربیان هر دو تیم به نبوغ بازیکنانی همچون مسی و قایدی است.

شباهت عجیب استقلال و بارسلونا | از پیش بازنده های تابلو!

نکته جال دیگر در خصوص کومان و فکری اینکه خصوصیات اخلاقی این دو مربی نیز شباهت زیادی به هم دارد به طوری که کومان نیز با کاپیتان تیمش به مشکل خورده و در ابتدای فصل به واسطه اختلاف با سوارز او را از تیم کنار گذاشت که موجب جبهه گیری باند طرفدار سوارز در بارسلونا از جمله مسی شد. فکری نیز در فصل جاری با چندین بازیکن استقلال از جمله میلیچ و دیاباته و باقری به مشکل خورد و به نظر می رسد هر روز بر تعداد مخالفین او در بین بازیکنان استقلال افزوده می شود.

هر چه که هست، هر تیمی فلسفه ای برای بازی خود دارد و فلسفه مربی که روی نیمکت آن تیم می نشیند می بایست با فلسفه و ماهیت آن تیم سازگاری داشته باشد وگرنه تحمیل تاکتیک های جدید به بازیکنان آن تیم، نتیجه ای جز شکست برای آن تیم به همراه نخواهد داشت.

وجه اشتراک جالب دیگر بین بارسلونا و استقلال اینکه هر دو تیم از ستاره های پرتعدادی بهره می برند اما به سبب استفاده مربیان دو تیم از تاکتیک های نامتناسب با پتانسیل بازیکنان، بسیاری از قدرت نهفته بازیکنان به هدر می رود و بازیکنان تراز اولی همچون گریزمان، مسی، دمبله، دی یانگ به بازیکنان معمولی تبدیل شده اند همانطور که قایدی و وریا غفوری و فرشید اسماعیلی و دیاباته و مطهری در استقلال به بازیکنان عادی تبدیل شده اند.

در نهایت اینکه رونالد کومان نیز روزگاری کاپیتان متعصب بارسلونا محسوب می شد درست مثل محمود فکری در استقلال اما این خصیصه لزوماً به معنای این نیست که آنها مربیان خوبی برای تیم محبوب خود نیز خواهند بود!

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • اسی پرسپولیسی 19 فوریه 2021 / 8:29 ق.ظ

    😂😂😂😂😂😂😂

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید