کد خبر:4670
پ

سکوت کمیته اخلاق در مقابل طرح موزائیکی غیرفرهنگی پرسپولیس

در حالی که با رونمایی از طرح موزائیکی توهین آمیز و تحریک کننده باشگاه پرسپولیس در جشن قهرمانی این تیم انتظار می رفت نهادهای ذی ربط به قضیه ورود کرده و مانع از اجرای چنین شویی توسط عوامل افراطی درون باشگاه پرسپولیس شوند، در کمال تعجب شاهد این موضوع بودیم که عبارت RED or DEAD […]

در حالی که با رونمایی از طرح موزائیکی توهین آمیز و تحریک کننده باشگاه پرسپولیس در جشن قهرمانی این تیم انتظار می رفت نهادهای ذی ربط به قضیه ورود کرده و مانع از اجرای چنین شویی توسط عوامل افراطی درون باشگاه پرسپولیس شوند، در کمال تعجب شاهد این موضوع بودیم که عبارت RED or DEAD همچنان به قوت خود روی سکوهای آزادی وجود داشت و علی رغم تلاش مسئول برگزاری بازی و نیروهای یگان ویژه اما دستور از بالا (وزارت ورزش) باعث جمع نشدن طرح مذکور شد.

 

سکوت کمیته اخلاق در مقابل طرح موزائیکی غیرفرهنگی پرسپولیس

سکوت کمیته اخلاق در مقابل طرح موزائیکی غیرفرهنگی پرسپولیس

به نظر می رسد وزیر ورزش که به شدت از قهرمانی چهارم پرسپولیس ذوق زده به نظر می رسید بار دیگر به قضیه ورود کرده و مانع از اجرای قانون در این زمینه شده است چرا که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نیز سکوتی معنادار در خصوص این اتفاق در جشن قهرمانی پرسپولیس پیشه کرده و از شواهد و قرائن اینطور استنباط می شود که به آنها نیز دستور عدم پیگیری داده شده است؛ درست مثل قضیه عدم پیگیری ماجرای جعل قرارداد طارمی یا دستور عدم محرومیت بازیکنان پرسپولیس  به کمیته انضباطی در فصلی که از نقل و انتقالات محروم بودند.

 

طرح فوق که طرحی شبیه به رفتار غیرانسانی داعش و القاعده داشت به سادگی مجوز پخش از آنتن زنده رسانه ملی گرفت و کارگردان تلویزیونی نیز بسیار هیجان زده از قهرمانی پرسپولیس، بارها و بارها دانسته یا نادانسته طرح منشوری را به تصویر کشید. به واقع اگر هر تیم دیگری جز پرسپولیس از چنین طرح هایی در استادیوم آزادی رونمایی می کرد، آیا جلوی باز شدن بنر یا ایجاد آن طرح موزائیکی را نمی گرفتند؟

 

پی نوشت: طرح فوق مربوط به هواداران استاندارد لیژ بلژیک است که به یکی از 10 طرح غیراخلاقی تاریخ فوتبال از جانب هواداران معروف شده است. این طرح به واسطه بازگشت استفان دیفور بازیکن سابق استاندارد لیژ به این تیم از اندرلخت در سال 2015 شکل گرفت که به نوعی او تهدید جان او محسوب می شد. این طرح برگرفته از رفتار آن روزهای گروه داعش با خائنین بود که سرش را از تنش جدا می کردند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید