کد خبر:35388
پ

سندی که ثابت می کند شکایت باشگاه ذوب آهن از استقلال به جایی نمی رسد

باشگاه ذوب آهن با طرح شکایت از باشگاه استقلال به واسطه بازی دادن به دو بازیکن جدیدش مقابل این تیم، خواستار 3 بر 0 شدن بازی تیمش مقابل استقلال شده است. اما با توجه به سوابق و اسنادی که وجود دارد، این شکایت نیز مثل سکایت نساجی و فولاد به جایی نخواهد رسید و تنها […]

باشگاه ذوب آهن با طرح شکایت از باشگاه استقلال به واسطه بازی دادن به دو بازیکن جدیدش مقابل این تیم، خواستار 3 بر 0 شدن بازی تیمش مقابل استقلال شده است. اما با توجه به سوابق و اسنادی که وجود دارد، این شکایت نیز مثل سکایت نساجی و فولاد به جایی نخواهد رسید و تنها یک شوی تبلیغاتی برای فروکش شدن عصبانیت آقایان به نظر می رسد.

 

سندی که ثابت می کند شکایت باشگاه ذوب آهن از استقلال به جایی نمی رسد

در فصل گذشته مشابه همین رویه برای باشگاه پرسپولیس در نیم فصل اتفاق افتاد و این باشگاه علی رغم بدهی حدود 20 میلیاردی، توانست با دریافت مهلت 3 ماهه تا خرداد 1400، قرارداد بازیکنان جدیدش(ترابی، مغانلو و فرجی) را ثبت کند و نکته جالب اینکه تا همین چند هفته قبل هم هنوز بدهی های سنگین این باشگاه تسویه یا توافق نشده بود اما نه خبری از کسر امتیاز بود و نه جلوگیری از ثبت قرارداد بازیکنان جدید.

در فصل جاری نیز مسئولین سازمان لیگ با در پیش گرفتن همان رویه اما با کاهش مهلت از 90 روز به 45 روز به باشگاه های بدهکار که هم پرسپولیس هم استقلال شامل آن بودند، این فرصت را داد تا تنها قادر به ثبت دو بازیکن جدید برای تیمشان باشند.

در نتیحه این ادعا که گفته می شود طلب فرشید باقری باعث بسته ماندن پنجره نقل و انتقالات استقلال شده و آنها نمی توانند بازیکن جدید جذب کنند، ادعایی بیهوده است چرا که بسته شدن پنجره نقل و انتقالات داخلی یک قانون داخلی است و قانونگذار و مجری قانون در این زمینه می توانند با توجه به شرایط در این زمینه انعطاف نشان دهند و این موضوع هیچ ارتباطی به فیفا ندارد چرا که اساساً پنجره نقل و انتقالات تیم بدهکار مذکور توسط فیفا بسته نشده که فدراسیون مجوز ثبت قرارداد بازیکن جدید را به تیم های بدهکار ندهد. در واقع خود فدراسیون پنجره تیم های بدهکار را بسته و خود فدراسیون نیز با وضع قانونی جدید، به صورت مشروط آن را باز کرده است.

جالبترین بخش از شکایت باشگاه ذوب آهن از استقلال به جایی بر می گردد که بدانیم، آنها در حالی از استقلال در خصوص بازی دادن به دو بازیکن جدیدشان شکایت کرده اند که همین چند وقت پیش بود که دو بازیکن تاجیک پرسپولیس در حالی که هنوز خبری از توافق با طلبکاران داخلی پرسپولیس نبود، در بازی مقابل ذوب آهن به میدان رفتند ولی در آن مقطع خبری از شکایت و شکایت کشی نبود. نکته بعدی اینکه پرسپولیس در آن مقطع نه تنها با بسته بودن پنجره داخلی مواجه بود، بلکه به واسطه عدم پرداخت طلب اوساگونا، پنجره نقل و انتقالات خارجی اش نیز بسته شده بود و مشخص نشد چطور در این شرایط قرارداد دوب بازیکن تاجیک ثبت و برایشان کارت بازی صادر شد!

 

در پایان باید گفت مجموع بدهی استقلال به آقایان فرشید باقری و فرشید اسماعیلی به 3 میلیارد تومان هم نمی رسد اما همانطور که در اخبار مطلع شده اید، تنها بدهی باشگاه پرسپولیس به پدیده، بالغ بر 15 میلیارد بوده است!!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید