کد خبر:11942
پ

ساشا شفر چطور از استقلالی ها رودست خورد؟

?به جز وینفرد شفر، پسر او هم از استقلال شکایت کرده بود و قصد داشت از این باشگاه 160 هزار دلار بگیرد که به گفته مدیر روابط بین‌الملل باشگاه استقلال، دفاعیه خوب این باشگاه باعث شد تا فیفا رای را به سود استقلال صادر کند و ساشا هیچ پولی از این باشگاه نخواهد گرفت. البته […]

?به جز وینفرد شفر، پسر او هم از استقلال شکایت کرده بود و قصد داشت از این باشگاه 160 هزار دلار بگیرد که به گفته مدیر روابط بین‌الملل باشگاه استقلال، دفاعیه خوب این باشگاه باعث شد تا فیفا رای را به سود استقلال صادر کند و ساشا هیچ پولی از این باشگاه نخواهد گرفت. البته این دفاعیه در زمان مدیریت امیرحسین فتحی شکل گرفته است.

ساشا شفر چطور از استقلالی ها رودست خورد؟

ساشا شفر چطور از استقلالی ها رودست خورد؟

?اگر بخواهیم جزئیات ماجرا را بررسی کنیم، باید به روزهایی برگردیم که باشگاه استقلال در زمان مدیریت امیرحسین فتحی تصمیم به قطع همکاری با وینفرد شفر گرفت و به قول معروف او را تعلیق کرد. البته فتحی آن زمان حواسش بود که وینفرد شفر را اخراج نکند تا او بعدا در شکایتش به کلمه اخراج اشاره نکند.

?آن زمان ساشا شفر و میگوئل کولی هم فکر می‌کردند استقلال آنها را کنار گذاشته در حالیکه چنین چیزی صحت نداشت. کولی قرار بود کماکان در کادر مربیگری استقلال حضور داشته باشد اما وقتی سر تمرین رفت اما فرهاد مجیدی برنامه‌ای برای استفاده از او نداشت و به این مربی جامائیکایی پیشنهاد شد که به تیم امید برود و دستیار رضا حسن‌زاده شود که کولی آن را قبول نکرد و به همین دلیل استقلال همچنان به کولی اعلام کرد که او اخراج نشده و با توجه به قرارداد اولیه کولی با استقلال، در تیم های بزرگسال و امید و جوانان و حتی نوجوانان هم می تواند کار کند اما کولی زیر بار نرفت تا تمرد از خدمت او محرز شود.

?درباره ساشا شفر داستان از این قرار است که باشگاه استقلال برای او بلیت سفر به قائمشهر گفته بود تا بازی نساجی را از نزدیک ببیند و آن را آنالیز کند که شفر کوچک این کار را انجام نداد . ساشا شفر طبق قرارداد دو ساله‌ای که با باشگاه بسته بود، برای هر فصل حضور در استقلال 110 هزار دلار دریافتی داشت که گویا او در دوران حضورش در استقلال، حدود 50 هزار دلار از این تیم گرفته بود و برای گرفتن 170 هزار دلار باقیمانده سراغ فیفا رفت. البته مدیران اسبق استقلال قرارداد عجیبی با ساشا بسته بودند. ساشایی که کلا هیچ مدرک مرتبطی با فوتبال نداشت و همین باعث شده بود باشگاه استقلال در مدارکی که به فیفا فرستاده و در لایحه، روی دو نکته مانور کند و به پیروزی برسد.

?همانطور که گفتیم ساشا شفر نه مدرک مربیگری داشت و نه مدرک آنالیزوری. او ظاهرا پول کاری را طلب کرده که مدرکی در آن نداشته است و فیفا هم ضمن تعجب از باشگاه استقلال پرسیده بوده چرا با چنین شخصی قرارداد بسته است؟

?مورد دوم هم ورود پسر وینفرد شفر به حوزه نقل و انتقالات بوده که ساشا در این حوزه هم اگر چه مدرکی نداشته منتهی در چند نقل و انتقال بازیکنان خارجی بی کیفیت مثل الحاجی گرو، نیومایر و بویان و گومز و چند بازیکن بی کیفیت دیگر که میلیاردها تومان را از چنگ استقلال درآورد نقش ویژه ای داشت. همین ماجرا درباره وینفرد شفر هم مطرح بوده و استقلال در لایحه دفاعی اش به این نکات هم اشاره کرده است.

?فیفا در پرونده ساشا شفر، به نفع استقلال رای داد و یکی از مواردی که گفته می شود باعث عصبانیت شفر شده و او به وکیلش اجازه نمی‌دهد که نامه تسویه حساب را به فیفا بدهد همین ماجراست که البته خود شفر هم این ماجرا را تکذیب کرده است. وینفرد شفر هم در شکایتش از استقلال تقاضای یک میلیون و هفتصدهزار دلار کرده بود که البته فیفا با بررسی محتویات پرونده و اسناد و مدارک استقلال علیه شفر و با توجه به قرارداد او با باشگاه بنی یاس امارات، باشگاه استقلال را به پرداخت 200 هزار دلار محکوم کرده است.

?شفر سه ماه یک بار 210 هزار دلار از استقلال می گرفت و استقلال حدود 5 ماه به شفر حقوق نداده بود و 350 هزار دلار از دوران کار او باقی مانده برود که با توجه به 200 هزاردلاری که استقلال محکوم شده در مجموع 550 هزار باید به شفر می داد. شفر ماههای دی، بهمن و اسفند 97 و فروردین و اردیبهشت 98 از استقلال حقوق نگرفته بود. البته 50 هزار دلار هم هزینه دیرکرد و مالیات و دادرسی و دیگر موارد است که استقلال باید آن را پرداخت می کرد. البته استقلالی‌ها ادعا دارند که این پول را به شفر داده‌اند و باید پنجره نقل و انتقالات استقلال باز شود. اتفاقی که تا لحظه نوشتن این گزارش نیفتاده است. شاید بهتر است این نکته را هم بدانید که در کل فیفا تعجب کرده چطور باشگاه استقلال با چنین فردی(ساشا شفر بی بی مدرک در مربیگری و آنالیزوری و حتی ایجنتی) و یا بهتر است بگوییم چنین افرادی (شفر و پسرش) با این سیستم کاری، کار کرده است!

منبع
فوتبالی

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • اسطوره فقط همایون خان 5 نوامبر 2020 / 3:41 ب.ظ

    آفرین آهان اینجوری مطالبو باید روشن کرد.حالا یه سوال اونی که به دیگری رو دست زد ساشا شفر بود یا استقلال؟؟؟؟؟ بابا با هیچ مدرکی به قوله خودتون 50هزار دلار که تا دیروز پولی که سا شا طلب کرده بود 110 هزار دلار بود که با یه جمع و تفریقه ساده میتوان فهمید دریافتیه ایشون حداقل 60000 دلار بوده نه 50000 هزار. از شیشتقلال ( یعنی جیبه مردم ) مفت مفت گرفته و خودتونم اظهار دارید که بابته انتقاله این همه بازیکنه بیکیفیت به عنوانه مسیوله انتقالشون با نداشتن هیچ مدرکی چقدر پوله بی زبونو به جیب زده. حالا به نظر شما عاقله مردان کی به کی رو دست زده؟؟؟ وپول ندادنه بیش از پیشو به این آدمه بی سواد برایه خودتون بلد کردید و بهش افتخار میکنید
    پی نوشت: چی شد تا دیروز که میگفتید این بازیکنایه بی کیفیتو وزیر براتون اورده؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید