کد خبر:35497
پ

سازمان نظام وظیفه در آزمون عدالت خدمت سربازی بازیکنان استقلال و پرسپولیس رد می شود؟

در حالی که تکلیف تعویق خدمت سیاوش یزدانی و مرادمند دو بازیکن استقلال هنوز مشخص نشده، معاون حقوقی باشگاه استقلال نسبت به وصعیت خدمت سربازی چند بازیکن پرسپولیس ابراز تردید کرد و خواستار اعمال قانون برای دو بازیکن استقلال شد.   سازمان نظام وظیفه در آزمون عدالت خدمت سربازی بازیکنان استقلال و پرسپولیس رد می […]

در حالی که تکلیف تعویق خدمت سیاوش یزدانی و مرادمند دو بازیکن استقلال هنوز مشخص نشده، معاون حقوقی باشگاه استقلال نسبت به وصعیت خدمت سربازی چند بازیکن پرسپولیس ابراز تردید کرد و خواستار اعمال قانون برای دو بازیکن استقلال شد.

 

سازمان نظام وظیفه در آزمون عدالت خدمت سربازی بازیکنان استقلال و پرسپولیس رد می شود؟

سازمان نظام وظیفه در آزمون عدالت خدمت سربازی بازیکنان استقلال و پرسپولیس رد شد

همانطور که در اخبار مطلع شده اید، سردار باران چشمه سال گذشته اسامی چند بازیکن پرسپولیس را رسانه ای کرد که کارت پایان خدمت جعلی داشته اند. در ادامه برخی از این بازیکنان به تیمهای نظامی پیوستند تا دوران خدمت سربازی خود را طی کرده باشند اما وحید امیری بدون بازی در تیمهای نظامی اکنون در پرسپولیس بازی می کند و نسبت به وضعیت پایان خدمت او ولو با علم به جعلی بودن کارت اولیه ش تردیدهایی به وجود آمده است.

مسئولين استقلال با اشاره به تخلفات تیم رقیب در این خصوص اخیرا تهدید کرده اند در صورت عدم موافقت با تعویق خدمت دو بازیکن استقلال، نا بازیکنان سرباز پرسپولیس که به شکل غیرقانونی در این تیم بازی کرده یا می کنند را افشا خواهند کرد.

شاید آنهایی که امروز به واسطه تمایلات رنگی خود و تعلقاتشان به یک تیم خاص خواستار جلوگیری از تبعیض بین دو بازیکن استقلال و سایر جوانان این رمز و بوم شده اند فراموش کرده اند که در سالهای گذشته چطور با مساعدت کامل سازمان نظام وظیفه با برخی بازیکنان تیم های خاص(!) زمینه حضور ایشان در تیم مذکور فراهم شده است.

 

امروز برخی چنان در طبل آزمون عدالت سازمان نظام وظیفه می کوبند که ظاهراً فراموش کرده اند مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند بدون هیچ دستاورد بین المللی خارجی در رده باشگاهی یا ملی، تنها با یک نامه وزیر از خدمت معاف شده اند. آیا این دو بازیکن و 5 بازیکن دیگر تافته جدابافته از سایر بازیکنان بوده اند که درخواست معافیت آنها ابتدا توسط مسعود سلطانی فر مطرح شد و سپس سازمان نظام وظیفه با آن موافقت کرد. چطور ممکن است در آن زمان، بازیکنی که نه قهرمان جام ملتها شده بود نه قهرمان المپیک، نه قهرمان بازیهای آسیایی، نه قهرمان لیگ قهرمانان آسیا و نه از گروه خود در جام جهانی صعود کرده مشمول قانون سرباز قهرمان شد و معافیت خدمت دریافت کرد اما امروز برخی نخاله های مجازی برای تعویق خدمت (نه معافیت با لابی) دو بازیکن ملی پوش استقلال، اینگونه سنگ اندازی کرده و بوق و کرنا می کنند.

بر هیچکس پوشیده نیست که مشکل برخی آقایان از به راه انداختن این مسئله و شلوغ کردن رسانه ای در خصوص آن، تبعیض و اعزام به خدمت این دو بازیکن مثل سایر جوانان نیست و آنها از ادامه روند صدرنشینی استقلال با وجود دو عنصر دفاعی مستحکمش واهمه دارند و به هر ترتیبی ولو تشکیل کارزار و پیش کشیدن مجلس برای جلوگیری از این اتفاق قصد دارند تا این اتفاق که با توجه به ظرفیت های قانونی تعریف شده در آئین نامه ها دنبال می شود، اجرایی نشود. این در حالیست که آقایان پیشتر علی رغم اینکه هیچ قانونی نمی توانست بازیکنشان را معاف از خدمت کند، به وزیر ورزش جنجالی برای معافیت آنها پناه بردند و آن روزها خون ترابی و بیرانوند رنگین تر از سایر جوانان این مرز و بوم بود که بدون هیچ دستاوری معافیت گرفتند اما امروز عده ای برای تعویق خدمت سربازی دو بازیکن استقلال، این علم شنگه را به راه انداخته اند.

 

در واقع امر، سازمان نظام وظیفه وقتی در آزمون عدالت مردود شد که با درخواست معافیت 7 بازیکن ملی پوش بدون داشتن هیچ دستاورد ملی و باشگاهی در رده بین المللی موافقت کرد و امروز سوال افکار عمومی از آن سازمان این است که چطور برای 7 ملی پوش مذکور معافیت صادر شده اما برای سایر بازیکنان سرباز در شرایط مشابه معافیتی صادر نشده و حتی با تعویق خدمت ایشان نیز موافقت اصولی صورت نگرفته یا نمی گیرد؟ آیا امروز احمد زنده روح که در فجر سپاسی توپ می زند و بازیکن ملی محسوب می شد، نباید مثل برخی آقایان در تیم خاصف کارت معافیت دائمش را می گرفت؟

 

در هر صورت اگر قرار بر قبولی در آزمون عدالت سازمان نظام وظیفه در این برهه باشد، علاوه بر سیاوش یزدانی و مرادمند، علی القاعده هر 7 بازیکن مشمول نیز می بایست به خدمت سربازی اعزام شوند و یا این قانون برای همه ملی پوشان به اجرا در بیاید.

نکته جالب اینکه 6 بازیکن از 7 بازیکنی که سلطانی فر درخواست معافیت خدمتشان را داد، لژیونر هستند و تنها مهدی ترابی چون قرار بود در پرسپولیس بازی کند، همچنان در داخل ایران به فوتبالش ادامه می دهد. سوال اینجاست فرق مهدی ترابی با بازیکنی مثل سیاوش یزدانی در چیست که یکی کارت معافیت خدمت در جیب دارد اما تا این لحظه حتی با درخواست تعویق خدمت دیگری موافقت نشده است!

 

از این مسئله که بگذریم، افکار عمومی همچنان منتظر شفاف سازی سازمان نظام وظیفه در خصوص نوع و نحوه معافیت یا تاریخ اعزام به خدمت وحید امیری بازیکن پرسپولیس است. چرا که با توجه به صحبتهای مستند این بازیکن در برنامه نود در سال 93 خود او به مشمول بودنش اعتراف می کند و مشخص می شود که به خدمت سربازی نرفته و صحبتهای سردار باران چشمه مبنی بر جعلی بودن کارت پایان خدمت او نیز دلیل دیگری است که افکار عمومی به دنبال شفاف سازی در خصوص وضعیت خدمت این بازیکن شود تا بع تعبیر آقایان، عدالت برای همه جوانان این مرز و بوم برقرار شود!!

 

در نهایت استنباط نویسنده این است که برای اینکه وجهه سازمان نظام وظیفه حفظ شود و قانون برای همه اجرا شود، با درخواست تعویق خدمت سیاوش یزدانی تا پایان دور مقدماتی جام جهانی 2022 بر طبق قانون موافقت می شود اما محمدحسین مرادمند می بایست به خدمت سربازی اعزام شود. بار دیگر تاکید می شود، این موضوع تنها گمانه زنی و حدس نویسنده در خصوص سرنوشت این پرونده است و لزوماً به معنای اجرای آن به سود یا ضرر تیم یا بازیکنی نیست.

پی نوشت: به نظر می رسد سازمان نظام وظیفه به واسطه همین دوگانگی اکنون در تصمیم گیری نهایی در خصوص درخواست باشگاه استقلال برای دو بازیکنش به مشکل خورده است. از یک طرف تمایلی به ایجاد تبعیض بین این دو بازیکن و سایر بازیکنان و جوانان این مرز و بوم ندارد اما از طرف دیگر، دو سال قبل بود که همین تبعیض توسط همان سازمان رخ داد و 7 ملی پوش به سادگی و بدون هیچ دستاورد ملی معافیت خدمت گرفتند. در این شرایط اگر هر وزیری بنا به تمایلات رنگی و تعلق خاطرش به یک تیم خاص، درخواست معافیت خدمت بازیکن مذکور را بدهد، آنگاه تکلیف عدالت اجتماعی چه خواهد شد؟ تکلیف ده ها بازیکن سربازی که در اوج فوتبال خود تا پیش از این اتفاق، مجبور به ترک باشگاه خود شدند و برای همیشه از ویترین فوتبال ایران محو شدند، چه خواهد شد؟ آیا صرفاً انداختن چفیه به گردن و نشان دادن چند شعار نمایشی بعد از شادی گل برای گرفتن شادی گل کفایت می کند؟ در نهایت اینکه وقتی به آن تیم خاص که از کبیه سرویس های حکومتی در چند سال گذشته استفاده کرده، لفظ حکومتی اتلاق می شود، به آقایان بر می خورد و ناراحت می شوند و مدعی این هستند که هیچ کمکی از سمت وزیر ورزش وقت به آنها نشده است در حالی که او گل های خود به حریفان را در همین بزنگاه ها به ثمر می رساند!

دیدگاه کاربران 21 دیدگاه
  • NADER 21 فوریه 2022 / 11:29 ب.ظ

    ترابی و بیراوندوند حداقل ۵۰تا بازی ملی دارند دعوت شدنها به کنار توی نویسنده ترابی و امیری و بیرانوند رو با دعوت نشده های استقلال که با معذرت خواهی که نخ فقط گفتن اینکه من در مورد اسکو تند حرف زدم چون آجرلو بهش سپرده بود بگه یکی میکنی بعد به قول شما ریجستری شدند خیلی ….هستین که افکار عمومی رو اینطور با مقایسه های بلاوجه تشویش میکنید…..نه سیاوش نه مرادمند سرباز قهرمان نمیشوند مگر اینکه با شانتاژ سردار . فرهاد . و رسانه هایی مثل شما ……بشن که مطمن باشین این کثافت کاریهاتون رو فیفا و ای اف سی میبینه شما آبی ها فقط به خاطر مثلا یه جام کل ورزش ایران رو به لبه تعلیق بردین که حتما میشه

    • امیر 22 فوریه 2022 / 6:25 ق.ظ

      عزیزم اگه خدمت رفته بودن که انقد بازی ملی نداشتن. محو میشدن از فوتبال

  • Sajjad 21 فوریه 2022 / 10:39 ب.ظ

    حالا این نویسنده چشه همچین میسوزه

  • ناشناس 21 فوریه 2022 / 10:30 ب.ظ

    لنگیها وحشت کردند 5سال بابا مسعود بهشون جام اسنپی داده امسال فهمیدند جام مال سرورشونه خودشون رو به در و دیوار میزنند

  • محمد 21 فوریه 2022 / 10:10 ب.ظ

    آقای تیم خاص! بهتون پیشنهاد میکنم فقط از تیم خودتون حرف بزنید و درباره اعضای محبوب ترین تیم ایران اظهار نظر نکنید😎

  • محمد ایلام 21 فوریه 2022 / 8:45 ب.ظ

    فرق در این است که بیرانوند چندین سال دروازبان تیم ملی بوده ودو بار به جام جهانی صعود کرده دو بار فینال آسیا!!!ترابی هم مثل بیرانوند هم فینال آسیا و دوبار صعود به جام جهانی !! اما سیاوش یزدانی که دو دقيقه در بازی تشریفاتی برای اتلاف وقت، یامرادمند هنوز به تیم ملی دعوت نشده وپاش به توپ نخورده !!خنگول هوچی گر
    ،

    • مرادی 22 فوریه 2022 / 6:26 ق.ظ

      وای چه افتخاری. صعود به جام جهانی. هاشم بیگ زاده هم صعود کرده والا خخخخ

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید