کد خبر:1438
پ

زورآزمایی سهیل مهدی و وزارت نشینان با کرونا

در حالی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بدون توجه به اتفاقات و حواشی و اخباری که از یوفا و فیفا و حتی AFC مخابره می شود، مجدانه به دنبال برگزاری لیگ هستند، سهیل مهدی که سرپرست برگزاری مسابقات لیگ برتر محسوب می شود در اظهار نظری جالب مدعی شد، می بایست به هر نحو […]

در حالی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بدون توجه به اتفاقات و حواشی و اخباری که از یوفا و فیفا و حتی AFC مخابره می شود، مجدانه به دنبال برگزاری لیگ هستند، سهیل مهدی که سرپرست برگزاری مسابقات لیگ برتر محسوب می شود در اظهار نظری جالب مدعی شد، می بایست به هر نحو ممکن بازیهای باقیمانده را برگزار کنیم چرا که تیمها هزینه کرده اند و در صورت لغو بازیها ضرر خواهند کرد!

زورآزمایی سهیل مهدی و وزارت نشینان با کرونا

زورآزمایی سهیل مهدی و وزارت نشینان با کرونا

تنها چند ساعت پس از این اظهار نظر بود که خبر مخالفت 13 باشگاه لیگ برتری برای برگزاری ادامه لیگ برتر رسانه ای شد تا ادعای واهی سهیل مهدی رنگ ببازد. او که از جانب باشگاه ها و ضرری که به واسطه هزینه ای که تا اینجای فصل کرده اند صحبت می کرد، به یکباره باشگاه ها را در مقابل خود دید چرا که بیش از 80 درصد باشگاه ها خواهان لغو فصل نوزدهم شده بودند.

البته علت اصرار باشگاه ها در لغو ادامه لیگ نوزدهم مشخص است چرا که آنها در هزینه های فصل جاری صرفه جویی خواهند کرد و با کاهش مبلغ دستمزد مربیان و بازیکنان، نفسی به راحتی خواهند کشید. با توجه به اینکه در چند کشور اروپایی رقابتهای فصل جاری با ساز و کار عدم سقوط تیمها به دسته پائینتر اجرایی شده، به نظر می رسد تیمهای ته جدولی نیز از همین حیث از لغو بازیها استقبال کرده اند و این در حالیست که سه تیم پرسپولیس و صنعت نفت و فولاد خوزستان بر برگزاری ادامه بازیها تاکید کرده اند.

تکلیف پرسپولیس که تا حد زیادی مشخص است و اصرار این تیم برای برگزاری بازیها و عدم لغو فصل نوزدهم به فاصله امتیازی این تیم در صدر جدول با تیم دوم بر می گردد که به نوعی با لغو لیگ نوزدهم، قهرمانی سرخ ها به مخاطره خواهد افتاد.
دو تیم دیگر نیز با توجه به بازی صدرنشینان با یکدیگر و فاصله اندک تا کسب سهمیه آسیایی امیدوار به کسب سهمیه آسیایی هستند و هرگز حاضر نیستند تا جدول فعلی را به عنوان جدولی که تعیین کننده سهمیه ایران در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا است، بپذیرند و از همین حیث با لغو بازیها مخالفت کرده اند.

اما نکته جالب در اصرار سهیل مهدی بر برگزاری بازیها این است که به نظر می رسد او به هر شکل ممکن قصد دارد، بازیهای باقیمانده را برگزار نماید و باید دید آیا زور کرونا بیشتر است یا وزارت نشینانی که به سهیل مهدی دستور می دهند!

پی نوشت: نکته جالب در خصوص بحث برگزاری یا عدم برگزاری ادامه بازیهای لیگ برتر، مرزبندی تیم پرسپولیس با سایر تیمهاست به طوری که پیشتر پرسپولیسی ها به احتمال برگزاری بازیها در اروپا اشاره می کردند و همین موضوع را الگوی فوتبال ایران قرار داده بودند اما با لغو چند لیگ اروپایی و احتمال لغو چندین لیگ معتبر دیگر اروپا، آنها با تغییر موضع به سراغ لیگهای آسیایی رفته اند و از تاریخ شروع مسابقات فوتبال در کشورهایی همچون امارات، عربستان، سوریه صحبت به میان آورده اند که هرگز شرایط مشابهی با ایران از نظر وضعیت مبتلایان و مرگ و میر به واسطه کرونا ندارند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید