کد خبر:20975
پ

زمین لرزه در اردوگاه پرسپولیس | خداحافظی با فدراسیون قرمز

پس از انتخاب عزیزی خادم به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال، واکنش های مختلفی را در این زمینه شاهد بودیم که شدیدترین و تندترین واکنش ها نسبت به این انتخاب را از سمت صفحات هواداری تیم پرسپولیس شاهد بودیم که نسبت به انتخاب عزیزی خادم و احتمالاً حضور علی خطیر به عنوان دبیر کل فدراسیون […]

پس از انتخاب عزیزی خادم به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال، واکنش های مختلفی را در این زمینه شاهد بودیم که شدیدترین و تندترین واکنش ها نسبت به این انتخاب را از سمت صفحات هواداری تیم پرسپولیس شاهد بودیم که نسبت به انتخاب عزیزی خادم و احتمالاً حضور علی خطیر به عنوان دبیر کل فدراسیون او معترض بودند.

 

زمین لرزه در اردوگاه پرسپولیس | خداحافظی با فدراسیون قرمز

زمین لرزه در اردوگاه پرسپولیس | خداحافظی با فدراسیون قرمز

 

عزیزی خادم با سابقه عالیت در حوزه استقلال در وزارت رفاه وقت و علی خطیر با سابقه معاونت در تیم استقلال، به طور کلی بدنه فدراسیون فوتبال را پس از سالها به رنگ آبی در خواهند آورد و نگرانی فعلی هواداران پرسپولیس نسبت به این اتفاق طبیعی به نظر می رسد چرا که آنها تصور می کنند منافع تیمشان در 4 سال آینده با این انتخاب به خطر خواهد افتاد.

با نگاهی به نفراتی که در 4 سال گذشته در فدراسیون فوتبال برو و بیا داشته اند به سادگی می توان علت این نگرانی را دریافت چرا که با حضور نفراتی همچون نبی، شکوری، عابدینی و … در چند سال گذشته همواره در بزنگاه های مختلف فدراسیون و زیرمجموعه آن از جمله کمیته انضباطی، کمیته داوران، سازمان لیگ تصمیماتی را گرفته که عمدتاً به سود پرسپولیس بوده و با نگاهی به مربیانی که در سالهای اخیر در رده های مختلف تیم ملی شاغل بوده اند یا در فدراسیون پست داشته اند نیز به سادگی می توان دریافت که تمایل فدراسیون قبل به تیم پرسپولیس بیشتر بوده است.

اگر از ماجرای پرداختی حسین هدایتی به فدراسیون مهدی تاج برای به خدمت گرفتن دو ستاره آن زمان نقل و انتقالات بگذریم و از کنار دستکاری قرارداد مهدی طارمی نیز عبور کنیم (پرونده ای که ورود به آن از سمت وزارت ورزش ممنوع اعلام شد) به شاهکارهای کمیته انضباطی و کمیته داوران در چند سال اخیر می رسیم که برایند همه این اتفاقات به این ختم شد که هواداران سایر تیمها تیم پرسپولیس را تیم خاص نامیدند که همواره مورد حمایت فدراسیون و وزارت ورزش بوده است.

اکنون هواداران پرسپولیس نگران این مسئله هستند که با حضور علی خطیر که یک استقلالی به تمام معنا محسوب می شود شاید ورق اتفاقات پشت پرده در فدراسیون فوتبال که چند سالی با حضور شکوری به نفع آنها رقم می خورد، اکنون به ضرر پرسپولیس تمام شود و به همین جهت با تمام توان در جهت ممانعت از حضور علی خطیر در کابینه عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال هستند. در واقع این طیف با جوسازی که در ساعات گذشته به راه انداخته اند به طور غیرمستقیم به این موضوع معترف شده اند که در چند سالی که شکوری با دیدگاه های رنگی خود در فدراسیون فوتبال حضور داشت، فعالیتهایی به سود پرسپولیس رقم می زده است که اکنون از حضور فردی استقلالی در همان پست، اینگونه به وحشت افتاده اند.

 

هر چه که هست چه خطیر بیاید چه نیاید به نظر می رسد اوضاع فساد در فدراسیون فوتبال ایران با حضور عزیزی خادم به طور عملی و جدی برچیده خواهد شد و به زودی سونامی تغییرات در مدیران را شاهد خواهیم بود چرا که از کمیته انضباطی و اخلاق گرفته تا کمیته داوران و رئیس سازمان لیگ و رئیس هیئت فوتبال تهران همگی نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارند تا خون جدیدی وارد رگ های فوتبال ایران شود.

 

به طور حتم انتخاب اول هواداران پرسپولیس حضور علی کریمی و مهدی مهدوی کیا در راس فدراسیون فوتبال بود اما وقتی این دو عزیز بدون برنامه مشخص پای به کارزار انتخابات گذاشتند و از برگزاری مناظره و اعلام برنامه های خود طفره رفتند، از همان ابتدا مشخص بود که رای نخواهند آورد و در مرتبه دوم نیز انتخاب کیومرث هاشمی مردی که فرمانبردار مسعود سلطانی فر محسوب می شود در اولویت هواداران پرسپولیس قرار داشت اما در کمال تعجب این عزیزی خادم بود که با طرح های قوی که به ارائه کرده بود توانست اکثریت آرا را به خود اختصاص دهد و رئیس فدراسیون شود.

 

در غیرمنصانه بودن هجمه علیه صحت انتخابات و انتخاب عزیزی خادم همین بس که اگر کاندید مورد نظر دوستان در باشگاه پرسپولیس رای آورده بود اکنون انتخابات پاک تلقی می شد و حال که علی کریمی رای نیاورده صحت کلیت انتخابات زیر سوال می رود یا اگر علی کریمی رئیس دراسیون بود و مهدوی کیا نایب رئیس او و نبی نیز دبیر کل فدراسیون فوتبال باقی می ماند احتمالاً این فدراسیون، پاک ترین فدراسیون تاریخ از سوی هواداران پرسپولیس لقب می گرفت و حال اینکه دو رد از اردوگاه رقیب به کرسی های حساس فدراسیون فوتبال رسیده اند، این موضوع مورد هجمه قرار گرفته است.

 

در پایان ذکر این نکته ضروریست که اگر بنا بود افراد محبوب در فوتبال رده های مهم در مدیریت فوتبال جهان را به دست آوردند به طور حتم پله یا مارادونای فقید یا رونالدینهو حداقل یکبار  به سمت های مهم در مدیریت فوتبال جهان می رسیدند اما این اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد چرا که رونالدو و مسی هم نمی توانند رئیس فیفا شوند چرا که تخصص کار در این حوزه را ندارند و انتظار برای انتخاب شدن علی کریمی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال که هیچگونه رزومه مرتبط و یا سابقه تحصیلی مرتبط با مدیریت کلان ورزشی را در کارنامه نداشته، انتظاری بیهوده است. شعار مبارزه با فساد بسیار زیباست اما مهمتر از این شعار زیبا نحوه اجرایی کردن برنامه ها برای مبارزه با فساد است. به واقع علی کریمی می تواند برنامه مشخصی برای مبارزه با فساد در وزارت ورزش ارائه دهد؟ به عنوان مثال او می تواند فاجعه ویلموتس را که ریشه در وزارت ورزش دارد جمع کند؟ پاسخ این سوال قطعاً خیر است چرا که ادعا کردن و شعار دادن بسیار ساده است و مهم اجرای ادعا و شعار است. به عنوان مثال فردی می تواند در کمپین انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری این شعار را مطرح کند که تمام تحریم های آمریکا را بر می دارد؛ این شعار در ظاهر زیباست اما در عمل باید دید او اصلا ساز و کاری برای اجرایی کردن شعار خود دارد یا خیر؟

دیدگاه کاربران 20 دیدگاه
  • نوری فرخی 1 مارس 2021 / 12:35 ب.ظ

    متاسفم برات بی سواد قلم بدست؟ جه دیدگاه چرتی!

  • جمشید 1 مارس 2021 / 11:27 ق.ظ

    عجب متن بی طرفانه ای نوشتی کیسه جان اینها رو نگویید چی دارید فدارسیون سهل تمام فوتبال جابجا بشه بازم کیسه سر جای خودش میمونه قهرمانی شخصیت میخواد و جنبه که متاسفانه کسانی که طرفدار رنگ کیسه هستند سرد وبی جان وافسرده بی تعصب هستند خاک توی سر بازیکنان کیسه چون هر وقت بد بازی میکنن طرفدار کیسه تمام تیم رو به هزار تومان میفروشند با افتخار میگم پرسپولیس چنین طرفداری نداره ونمخواد

  • اریا 1 مارس 2021 / 9:41 ق.ظ

    گل من خبرت اشکال داره

  • مجید 1 مارس 2021 / 8:53 ق.ظ

    بابا نمی خواد استقلالی باشن فقط لنگی نباشن کافیه.
    کل تیم های لیگ، یک حرف میزدن فدراسیون حرف پرسپولیس رو گوش میکرد.( تعویق سوپر جام، تعطیلی لیگ بابت کرونا، شروع دیرتر لیگ، افتضاح جام حذفی و هزارتا چیز دیگه) حالا بمانه که چند تا قرارداد پرسپولیس تو دوره اینها محرمانه!!!!! شد.
    تازه قهرمانی های سوپرجام رو نگفتیم:
    سوپرجام از سال 95 (دوره اینا) شروع شده
    سال 96 : پرسپولیس با نفت که شب بازی علی کریمی(اسطوره مبارزه با فساد) از سرمربیگری نفت انصراف داد!!!!!
    سال 97 : حکم مسخره کمیته انضباطی بازی استقلال پرسپولیس که میگفتن امکان نداره تاریخ سوپرجام رو بشه تغییر داد!!!!!
    سال 98 : قانون من درآوردی قهرمان 2 جام قهرمان سوپرجامه!!!! که اصلا تا اون موقع همچین قانونی نداشتیم یک شبه جور شد.
    سال 99: بازی با تراکتور که هنوزم زمانش معلوم نیست چون اول فصل پرسپولیس آماده نبود! (تاریخ سوپرجام هم امکان نداره تغییر کنه)
    جام حذفی رو هم که نگیم دیگه( 3-0 سپاهان و بازی با داماش و …)

  • محمود 1 مارس 2021 / 8:19 ق.ظ

    تو دهنی کل استانهای ایران به مافیای سرخ. باید منتظر چنین روزی می بودند . به امید رفتن بابا مسعود و بقیه وزرای لنگی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید