کد خبر:22519
پ

ریشه عبارت ‘لنگی’ برای پرسپولیس | لنگ توهین نیست اصالت است

شاید بد نباشد بدانید اطلاق عبارت لنگی به یک هوادار پرسپولیس در گذشته نه چندان دور نه تنها توهمین محسوب نمی شد بلکه یک افتخار بود و در واقع وقتی به فردی لقب لنگی می دادند، تیم مورد علاقه وی مشخص می شد.   ریشه عبارت ‘لنگی’ برای پرسپولیس | لنگ توهین نیست اصالت است […]

شاید بد نباشد بدانید اطلاق عبارت لنگی به یک هوادار پرسپولیس در گذشته نه چندان دور نه تنها توهمین محسوب نمی شد بلکه یک افتخار بود و در واقع وقتی به فردی لقب لنگی می دادند، تیم مورد علاقه وی مشخص می شد.

 

ریشه عبارت ‘لنگی’ برای پرسپولیس | لنگ توهین نیست اصالت است

ریشه عبارت 'لنگی' برای پرسپولیس | اصالت لنگی قرمزها توهین نیست

تصویری از سبک هواداری هواداران قدیمی پرسپولیس با لنگ

 

در سالهای اخیر در کری خوانی بین هواداران استقلال و پرسپولیس، یک معنای گمشده در فرهنگ هواداری دو تیم مغفول مانده است. به طوری که هواداران استقلال گمان می کنند با لنگی خطاب کردن هواداران حریف به نوعی آنها را مرود تمسخر قرار داده اند و هواداران کم سن و سال پرسپولیس نیز به تصور مورد توهین واقع شدن در جواب واژه دیگری را برای توصیف نماد هواداران استقلال به کار می برند!

اما جالب است بدانید تیم فوتبال پرسپولیس به سبب مردمی بودنش هواداران زیادی از قشر کم درآمد جامعه داشت. هوادارانی که مثل هواداران تیم متمول تاج عمدتاً قادر نبودند برای حمایت از تیم محبوب خود، کیت های رسمی هواداری را خریداری کرده و با آنها در استادیوم آزادی از تیم خود حمایت کنند و به همین سبب برای نشان دادن علاقه خود به رنگ قرمز که هویت اصلی تیم پرسپولیس به حساب می آید، از پارچه های قرمز رنگی که در دهه چهل و پنجاه بسیار مرسوم بود استفاده می کردند که لنگ نامیده می شدند.

محمد رویانیان مدیرعامل سابق پرسپولیس نیز با اشاره درست به این موضوع به طور رسمی اعلام کرد همه ما (خطاب به همه هواداران پرسپولیس) لنگی هستیم و در واقع نه تنها این عبارت را توهین امیز قلمداد نکرد بلکه لنگی بودن را افتخار هواداران پرسپولیس دانست چرا که عمدتاً اراد با معرفتی که برو و بیایی به زورخانه ها داشتند از این پارچه های قرمز رنگ استفاده می کردند و عمده هواداران پرسپولیس نیز از همین قشر با معرفت بودند.

 

با گذر زمان و کم شدن زورخانه ها و البته افزایش تمکن مالی هواداران پرسپولیس برای تهیه لوازم هواداری مختلف، رفته رفته لنگ ها جای خود را به پرچم های قرمز رنگ داد و نسل جدید عمدتاً معنای کلمه لنگی و علت به کار رفتن آن برای تمایز هواداران پرسپولیس از سایر تیم ها را نمی دانند چرا که به کار بردن این عبارت برای هواداران پرسپولیس در گذشته به معنای حضور افرادی با معرفت و با مرام در جمع هواداران این تیم بود.

کلیدواژه : پرسپولیس

دیدگاه کاربران 31 دیدگاه
  • Ahmad 23 مارس 2021 / 1:13 ق.ظ

    کیسه یعنی استقلال

  • Rezaya 22 مارس 2021 / 10:56 ب.ظ

    خخخخخخ آقای نویسنده احتمالا یادت رفته که وقتی عکس رویانیان یا لنگ تو حموم پخش شد شدین لنگیای کیسه کش خخخخ اقتخار آره افتخار شما اینه که لنگی کیسه کشین خخخخخخخ حالا بعد ۵۰ سال یه چیزی سرهم کنین واسه کسایی که نمیدونن ولی ادم بی عقل تیم ها در تمام دنیا هم طرفدار بی پول دارن و داشتن هم طرف دار بی پول پس الکی چیزی درست نکن که پاک ریدی توش خخخخ از بی پولی لنگ میاوردن خو همون پول لنگ رو میشد بدن به یه پارچه کامل قرمز ولی غیر از اینه که اون زمان خودشونم قبول داشتن لنگی هستن درضم همیشه روی لنگی که نشون میدادن چندتا سوراخ هم بود پس یه بهونه هم واسه سوراخ هاش پیدا کنین خخخخخخ

  • راشین 22 مارس 2021 / 9:58 ب.ظ

    و البته این نیز هست که هواداران پرسپولیس در گذشته دور لنگی بودند یعنی یک طبقه اجتماعی از مردم عادی که لنگ در دست داشتند و چوانان امروز این را نمیدانند. لنگی فحش نیست توهین هم نیست نشانه مردمی بودن است.

  • ایران 22 مارس 2021 / 9:31 ب.ظ

    پرسپولیس همیشه سرور الاستقلاله

    • ابی 22 مارس 2021 / 11:01 ب.ظ

      خفه شو بیشعور باز زر زدی؟

      • ناشناس 23 مارس 2021 / 8:44 ق.ظ

        خودت خفه شواحمق

  • ایران 22 مارس 2021 / 8:22 ب.ظ

    لنگی با خاطرات خوش باش
    تیم مردمی؟!!! قرصاتو سر وقت بخور

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید