کد خبر:9709
پ

رسوایی دیگر برای سازمان لیگ: سوپرجام در نیم فصل برگزار می شود

با اعلام سازمان لیگ برتر، مسابقه سوپرجام بین دو تیم پرسپولیس و تراکتور که قرار بود در تاریخ 5 آبان پیش از شروع فصل برگزار شود، در نیم فصل برگزار خواهد شد. این اتفاق یک رسوایی بزرگ برای سازمان لیگ محسوب می شود که پیشتر در ماجرای برگزاری سوپرجام در نیم فصل مدعی شده بود […]

با اعلام سازمان لیگ برتر، مسابقه سوپرجام بین دو تیم پرسپولیس و تراکتور که قرار بود در تاریخ 5 آبان پیش از شروع فصل برگزار شود، در نیم فصل برگزار خواهد شد. این اتفاق یک رسوایی بزرگ برای سازمان لیگ محسوب می شود که پیشتر در ماجرای برگزاری سوپرجام در نیم فصل مدعی شده بود در هیچ جای دنیا سوپرجام بعد از شروع فصل یا در کشوری دیگر برگزار نمی شود.

 

رسوایی دیگر برای سازمان لیگ: سوپرجام در نیم فصل برگزار می شود

رسوایی دیگر برای سازمان لیگ: سوپرجام در نیم فصل برگزار می شود

در همان مقطع نیز به این نکته اشاره شد که سوپرجام ایتالیا در نیم فصل و در کشور عربستان برگزار شد و از این بابت مشکلی وجود نداشت اما دوستان که به اهداف خاص قصد داشتند تیم استقلال را در آن برهه تحت فشار قرار دهند، امروز به این نتیجه رسیده اند که گویا امکان برگزاری بازی سوپرجام در نیم فصل وجود دارد که البته این اتفاق نیز به سبب منافع تیم محبوب آقایان است که خسته از بازیهای سنگین آسیایی بدون حضور همه بازیکنان د تمرینات پیش فصل به سر می برد و برگزاری این بازی در تاریخ 5 آبان، احتمال از دست رفتن یک جام را برای آقایان به دنبال دارد که با سیاست های کلی دوستان در تضاد خواهد بود.

 

نکته مضحک ماجرا وقتی است که بدانیم دوستان حتی از اعلام تاریخ دقیق برای این بازی نیز واهمه داشته و تنها به اینکه این بازی در نیم فصل برگزار می شود بسنده کرده اند تا هرگاه خبری اعتصاب، مصدومیت، محرومیت و … نبود، مبادرت به برگزاری این بازی کنند. آیا اکنون باشگاه تراکتور حق ندارد به این موضوع اعتراض کند؟ البته دوستان در اتخاذ چنین تصمیماتی مسبوق به سابقه هستند و در فصل گذشته نیز در اوج قدرت نساجی، بازی این تیم با پرسپولیس را که درگیر دعوای داخلی کالدورن با عالیشاه و پیروانی بود به دلیل آلودگی هوا کنسل کردند و بازی را در زمانی برگزار کردند که هوا آلوده تر از تایخ قبل بود با این تفاوت که 5 بازیکن اصلی نساجی فسخ کرده بودند و پرسپولیس با پشت سر گذاشتن بحران به میدان می رفت!

به واقع قرار نیست مسئولی از سمت فدراسیون یا وزارت ورزش برای تیمی گل بزند، آنها گلهایشان را معمولاً پیش از شروع مسابقات به حریفان می زنند که وضع قانون عجیب منع جذب بازیکن  و مربی خارجی یا اعطای مجوز ثبت قرارداد بازیکنان پرسپولیس ولو بدهکار بودن این تیم نیز در زمره همین مسائل به حساب می آید.

در فصل گذشته نیز با آشفتگی که در تیم پرسپولیس به واسطه رفتن برانکو به وجود آمده بود و فرصت کوتاهی که کالدرون در اختیار داشت، به دلایل واهی، شروع لیگ را به تاخیر انداختند و در سمت دیگر نیز به طرز شگفت انگیزی کاپ قهرمانی سوپرجام را بدون برگزاری بازی سپاهان و پرسپولیس، با وضع یک قانون عجیب دیگر به پرسپولیس دادند!

 

اگر در این شرایط فردی منکر مهندسی نتایج لیگ شود، به واقع باید به عقل او شک کرد چرا که تمامی مصادیق ممکن در این زمینه وجود دارد و علاقه مندان به فوتبال در هر فصل شاهد این مسئله هستند که قوانین به سود یک تیم خاص تغییر می کند.

 

پی نوشت: بی جهت نیست که تیم النصر عربستان از بالا تا پائین فدراسیون فوتبال در فریبکاری مشکوک شده است چرا که حتی هواداران فوتبال در ایران نیز با اتخاذ چنین تصمیمات سلیقه ای مطمئن می شوند که اهدای کاپ ها به تیمی خاص برنامه ریزی شده است وگرنه دلیلی برای به تاخیر افتادن سوپرکاپ وجود ندارد. همانطور که استقلال در آن مقطع به ترکیه سفر کرده بود و امکان بازی نداشت، آیا درخواست پرسپولیس برای لغو این بازی به دلیل خستگی دلیل قابل قبولی برای تغییر زمان آن است؟

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • تاج 13 اکتبر 2020 / 5:17 ب.ظ

    درعجبم از این لنگی های پست ( جدا از آن عزیزان هم میهن فهیم که هوادار هر تیمی که باشند) که یا نفهمند یا خود را به نفهمی زده اند. واقعا این جامهای اهدایی و تبانی ها و حمایتهای مالی و رسانه ای باند مافیایی وزیر کثیف و ناداوری ها باسوت های هدفمند به سود قرمز و به زیان دیگر تیمها و قوانین من دراوردی فدراسبون و تبعیض های حکومت درحق تاج و دیگر تیمه و به نفع لنگ حقیر که همه باعث دادن جام و مقام به این تیم خاص به خدا سوگند نه تنها شادی نداره خجالت و تهوع آوره! بسیار دوستان هوادار قرمز دارم که به اتفاق به این گفته هایم تیمان دارند و تاسف میخورند. این جریانها همگی از روی عشق به آن تیم نیست زیرا هیچ عشقی کثیف نیست و هیچ عشقی خواهان نابودی و ناحق کردن حق دیگران نیست. این جریانها همگی بخاطر پول و ثروت کثیف و قدرت ناپاک است و خودخواهی و رسیدن به اهداف سیاسی! کاش میشد دوباره فوتبال ایران عاری از هر شخص سیاسی میشد! سیاست یعنی دروغ و شارلاتان بازی و شیادی! ورزش یا دین هردو پاک هستن هرموقع سیاست با این دک موضوع ورزش یا دین و عقاید درهم بشود خروجی اش فاجعه بار است . نسلی دین زده و فراری هز ارزشهای پاک ورزش و جوانمردی و راستی…….

  • حامد 13 اکتبر 2020 / 3:47 ب.ظ

    فوتبال که نیست لجنزاره . ریدم توی تک تک قهرمانیای لنگ صغیر . دیگه علنی کردن همه چیو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید