کد خبر:19127
پ

رد صلاحیت اسطوره پرسپولیس از انتخابات فدراسیون فوتبال تکذیب شد

مدارک ۱۱ نفر برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تایید نشده است که  برخی منابع از رد صلاحیت مهدی مهدوی کیا در انتخابات فدراسیون فوتبال اما دقایقی پیش این خبر تکذیب شد.   رد صلاحیت اسطوره پرسپولیس از انتخابات فدراسیون فوتبال در زمان ثبت نام علی کریمی هم بحث هایی در مورد مهدی مهدوی […]

مدارک ۱۱ نفر برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تایید نشده است که  برخی منابع از رد صلاحیت مهدی مهدوی کیا در انتخابات فدراسیون فوتبال اما دقایقی پیش این خبر تکذیب شد.

 

رد صلاحیت اسطوره پرسپولیس از انتخابات فدراسیون فوتبال

رد صلاحیت اسطوره پرسپولیس از انتخابات فدراسیون فوتبال

در زمان ثبت نام علی کریمی هم بحث هایی در مورد مهدی مهدوی کیا و مدارکش وجود داشت؛ اینکه در آلمان زندگی می کند و باید به هنگام ثبت نام در ایران حضور می داشت و مدارک را امضاء می کرد که در نهایت مثل اینکه مشکلات رفع شده بود و علی کریمی از راه دور و به کمک هادی برادر مهدوی کیا مدارک لازم را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می دهد.

اما اکنون خبر تازه ای در این باره به گوش رسیده است. او به دلیل دو تابعیتی بودن نمی تواند در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کند. او هم پاسپورت ایرانی دارد و هم آلمانی و به نوعی هم شهروند ایرانی محسوب می شود و هم شهروند آلمانی. او بیش از ۷ سال در آلمان زندگی کرده و چند سالی است به عنوان شهروند آلمانی در این کشور مشغول زندگی است.

موضوع اینجاست که ظاهرا بر اساس قوانین کشوری حضور افراد دو تابعیتی برای شرکت در انتخابات ممنوع است. این چند ماه پیش برای انتخابات ریاست جمهوری هم به تصویب رسیده است. براساس اصلاحات صورت گرفته در جزء ۲ بند الف ماده ۱ این طرح “ایرانی الاصل و نداشتن تابعیت و اقامت یا مجوز آن (کارت سبز / Green Card) کشورهای دیگر در گذشته و حال” از شرایط اختصاصی داوطلبان ریاست جمهوری به شمار می آید.

در این صورت علی کریمی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال باید شخص دیگری را به عنوان نایب رییس اول به فدراسیون فوتبال معرفی کند. مهدی مهدوی کیا در سال ۱۹۹۸ برای بازی در تیم بوخوم تهران را ترک کرد و تیم های هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت تیم های بعدی او در سرزمین ژرمن ها بودند. بازی او در آلمان تا سال ۲۰۱۰ طول کشید و بر اساس قوانین این کشور کسی که به مدت ۷ سال در آلمان اقامت داشته باشد و مالیات پرداخت کند می تواند پاسپورت آلمانی دریافت کند و هم اکنون مهدی مهدوی کیا این تسهیلات را دریافت کرده و به عنوان یک شهروند آلمانی در این کشور زندگی می کند. البته سفر او به ایران به عنوان شهروند ایرانی و با پاسپورت ایرانی صورت می گیرد و برای ورود به ایران نیاز به دریافت ویزا ندارد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید