کد خبر:21412
پ

راه حل مناقشه | پرسپولیس صورتهای مالی دو سال اخیرش را منتشر کند!

در حالی که به نظر می رسد مناقشه بین باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال به واسطه بسته شدن پنجره نقل و انتقالات این تیم بالا گرفته برخی از نزدیکان پرسپولیس در مدیریت قبل و فعلی با جوسازی قصد دارند این موضوع را به سمت دیگری هدایت کنند به طوری که خبیری و خانبان در استوری […]

در حالی که به نظر می رسد مناقشه بین باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال به واسطه بسته شدن پنجره نقل و انتقالات این تیم بالا گرفته برخی از نزدیکان پرسپولیس در مدیریت قبل و فعلی با جوسازی قصد دارند این موضوع را به سمت دیگری هدایت کنند به طوری که خبیری و خانبان در استوری های مجزا مدعی شده اند فدراسیون اگر قرار است طبق قانون رفتار کند می بایست درآمدهای ارزی پرسپولیس را به آنها بپردازد تا پرسپولیس نیز از آن محل بدهی های خود به شاکیان را بپردازد. این ادعا در ظاهر منطقی و درست به نظر می رسد اما ماجرا وقتی قابل تامل می شود که بدانیم، بسیاری از هزینه هایی که در دو سال گذشته باشگاه پرسپولیس انجام داده، به پشتوانه همان درامدهای ارزی خود بوده است و در واقع این منابع درآمدی به گواه رضا یلوه معاون اقتصادی پیشین پرسپولیس، پیش خورد شده اند.

 

راه حل مناقشه | پرسپولیس صورتهای مالی دو سال اخیرش را منتشر کند!

راه حل مناقشه | پرسپولیس صورتهای مالی دو سال اخیرش را منتشر کند!

در شرایط فعلی به نظر می رسد بهتر است دوستان در باشگاه پرسپولیس صورتهای مالی شفاف دو سال اخیر خود را منتشر کنند تا مشخص شود، میزان هزینه کرد و درآمدهای این تیم در دو سال گذشته چطور بوده و منابع درآمدی این تیم از کدام محل بوده است. به طور واضحی مشخص است کمک های میلیاردی که در چند ماه گذشته به پرسپولیس برای حل بدهی های ارزی این تیم شده به پشتوانه همین درآمدهای ارزی بوده و اکنون سوال اینجاست که آیا میزان هزینه کرد پرسپولیس از کل درآمدهای ارزی آنها بیشتر بوده یا آنها همچنان از فدراسیون فوتبال طلبکار هستند؟

پیشتر در توجیه کمک هایی که برای رع مشکلات مالی پرسپولیس از نهادهای مختلف به این تیم تزریق می شد، اینطور عنوان شده بود که فلان کمک از فلان نهاد یا وزارتخانه به پشتوانه طلب پرسپولیس از AFC و فیفا بوده است و به دلیل اینکه آنها قادر به نقد کردن آن منابع ارزی نبوده اند، این کمک های فوری به آنها شده و وام دهنده، اصل و فرع پول خود را بعداً از طریق همین منابع نقد خواهد کرد.

 

نکته ای که در این بین وجود دارد، استناد به صحبتهای رضا یلوه معاون اقتصادی پیشین پرسپولیس است که در افشاگری در خصوص هزینه های و درآمدهای پرسپولیس اعتراف کرد تقریباً تمامی منابع درآمدی خاصل از پاداش های پرسپولیس در AFC و فیفا پیش خورد شده است و امروز شفاف سازی در خصوص میزان هزینه های پرسپولیس در دو سال گذشته و همچنین منابع درآمدی این تیم می تواند به حل مناقشه بین فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس کمک کند و مشخص شود حق با باشگاه پرسپولیس است یا فدراسیون فوتبال در این مورد حق دارد؟

 

گفتنیست باشگاه پرسپولیس در پرداخت به برانکو و دستیارانش، کالدرون و بودیمیر که در 6 ماه گذشته پرداخت کرده، رقمی نزدیک به 3 میلیون دلار  پرداختی داشته است و به جز علیرضا بیرانوند، درآمدزایی دیگری از ترانسفر بازیکنانش نداشته و بسیاری از بازیکنان این تیم به صورت آزاد از این تیم جدا شده اند.

 

طلب سوشا مکانی در مقابل طلب شهرخودرو شوخی است!

نکته شگفت انگیز در خصوص وضعیت فعلی باشگاه پرسپولیس اینکه، با صحبتهای سید مهدی رحمتی در خصو طلب باشگاه شهرخودرو از پرسپولیس بابت انتقال یحیی گل محمدی به این تیم مشخص شد، تنها برای این انتقال، 16 میلیارد تومان بدهی به باشگاه شهرخودرو ثبت شده که البته بخشی از آن پرداخت شده و باشگاه شهرخودرو یکی از دانه درشت ترین طلبکاران پرسپولیس محسوب می شود که هنو بعد از دو سال نتوانسته مبلغی را که بابت صدور رضایتنامه سرمربی خود طلب کرده را دریافت کند.

 

هر چه که هست ممکن است تیمهای بدهکار در لیگ برتر وجود داشته باشند اما به نظر می رسد بدهکارترین تیم لیگ برتر قهرمان 4 دوره اخیر لیگ برتر نیز بوده است چرا که بر طبق اسناد فدراسیون وتبال و کمیته تعیین وضعیت، هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس، محکومیت قطعی بابت بدهی هایش ندارد و امروز باید مشخص شود آیا منابعی برای این تیم مانده تا فدراسیون از محل آن، پرداخت به شاکیان را تقبل کند یا خیر؟ اگر باشگاه پرسپولیس و سایر باشگاه های حاضر در لیگ برتر به طور شفاف صورتهای مالی خود را منتشر کنند، هرگز این بحث ها پیش نخواهد آمد و جالب اینکه قانون اول برای ورود به بورس، شافیت مالی و انتشار منظم صورتهای مالی است و مشخص نیست دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با صورتهای مالی مبهم، چطور قصد ورود به بورس را دارند! اگر مشخص شود تیمی چه مقدار درآمد و از کدام محل و چه مقدار هزینه و از کدام محل در طول یک فصل فوتبالی دارد، این مشکلات به وجود نمی آیند که بخواهند حل شوند!

 

افشای ارقام غیررسمی

این شفاف سازی از آن جهت حائز اهمیت است که انتشار رسمی صورت های مالی، راه برای پرداخت های غیر رسمی را به روی تیم ها می بندد و هرگونه سند شکایتی از سمت بازیکنان علیه باشگه ها را نامعتبر خواهد کرد چرا که در سالیان گذشته بارها این اتفاق رخ داده که یک رقمی اسمی معقول در قرارداد بازیکن درج می شود اما به روش های مختلف غیر رسمی، مبلغ قرارداد او بسیار بالاتر از مبلغ درج شده در قرارداد بوده است که آخرین نمونه از این اتفاق به شکایت علیرضا بیرانوند از پرسپولیس باز می گردد که به واسطه همین موضوع، بیش از یک میلیارد تومان از پرسپولیس طلبکار است و این در حالی است که این توافق در اسناد رسمی باشگاه ثبت نشده است. البته این اتفاق تنها در باشگاه پرسپولیس رخ نمی دهد و بسیاری از باشگاه ها با انجام چنین اقداماتی قانون را دور می زنند و شاید اکنون بهترین فرصت برای شفاف سازی یکپارچه شدن سیستم انعقاد قرارداد با بازیکنان باشد و دست دلالان نیز از همین پولهای غیر رسمی کوتاه شود.

 

پی نوشت: پیشتر فدراسیون قبل با پرسپولیس در موضوع بدهی به برانکو همکاری کرد و شاید این تصور برای دوستان در باشگاه پرسپولیس به وجود آمد که در فدراسیون جدید نیز می توانند علی رغم بدهکار بودن، همچنان دست به خریدهای سنگین و میلیاردی بزنند چرا که در موضوع برانکو نیز هم فدراسیون فوتبال و هم باشگاه پرسپولیس از حکم قطعی فیفا مبنی بر پرداخت طلب برانکو خبر داشتند اما فدراسیون فوتبال به واسطه در پیش بودن مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، مانع از ثبت قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس نشد و همین مسئله به موضوع شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس تبدیل شد.

دیدگاه کاربران 6 دیدگاه
  • Majid 8 مارس 2021 / 9:30 ق.ظ

    هیچ پرسپولیسی موافق فوتبال پاک نیست ، هنوز کسی هند عمدی عمران زاده رو از یاد نبرده جلوی صبا،
    هنوز کسی یادش نرفته بازیکن خارجی ما هند عمدی کرد تا هفته بعدی جلوی تیم گروهبان قندلی بلزی نکنه و سال بعد سر از تیم گروهبان قندلی در آورد.
    فوتبال پاک آرزوی هر پرسپولیسی است
    باز ما یه درآمدی داشتیم مگه استقلال از کجا آورده از پارسال و بعد از استرا چقدر پول فقط بابت مربی دادن ؟
    چقدر دادن دیاباته رو نگه داشتن کاری که پرسپولیس با بشار نتونست بکنه بابا عدالتم آرزوست

  • امیر 7 مارس 2021 / 10:56 ق.ظ

    دوست عزیر به نکته خوبی اشاره کردی اما ای کاش میگفتی پرسپولیس به واسطه دو ناسب قهرمانی اسیا و یک نایب قهرمانی غرب اسیا و حق رشد حدود 5 بازیکن فروش 2 بازیکن که حدود به 6 میلیون دلار درامد زایی داشته این خرجها رو کرده تیم استقلال که هیچکدوم این شرایط رو نداشته از کجا دو برابر پرسپولیس خرج کرده از شما توقع دارم اقای فراهانی جواب بدین چون حساب شما و شخصیتتون با امثال ملکی و نظی فرق میکنه

    • میثم فراهانی 7 مارس 2021 / 1:17 ب.ظ

      درود بر شما . ما منکر درآمدزایی پرسپولیس نیستیم. نکته اول اینکه پرسپولیس فقط از قبال فروش بیرانوند به مبلغ قابل توجهی درامد رسید وگرنه امیری، احمدزاده، ترابی، خلیل زاده، طارمی، رضاییان،علیپور و … همگی به عنوان بازیکن ازاد جدا شدن و ریالی به پرسپولیس نرسید. نکته دوم اینکه همه میدونن درامدها و پاداش اسیایی هر فصل حداقل یکسال بعد و پس از طی مراحل اداری به حساب اون باشگاه میشینه پس تا اینجای کار پرسپولیس فقط به منابع پاداش های نایب قهرمانی سال 2018 دسترسی داشته نکته سوم اینکه به استناد صحبتهای اقای یلوه، همین مبلغ هم پیش خورد شده و چیزی باقی نمونده که هر وقت هزینه ای در پرسپولیس انجام میشه از اون مایه میذارند دوستان! در مورد استقلال هم باید بگیم درسته تا مراحل نهایی صعود نکرده اما کمتر از پرسپولیسم درامدزایی نکرده چون برعکس پرسپولیس به واسطه انتقال تیام، مجید حسینی امید نورافکن، الهیار صیادمنش و تعداد ملی پوشان بیشتر در جام جهانی رقم ارزی خوبی به باشگاه استقلال رسیده و تفاوت درامد ارزی زیادی این دو باشگاه با هم ندارند. در نهایت اینکه اگر دوستان در باشگاه پرسپولیس خودشونو محق میدونند، یکبار برای همیشه ریز هزینه ها و درامدهای دو سال اخیرشونو اعلام کنن تا مشخص بشه همه چی

      • امیر 7 مارس 2021 / 3:43 ب.ظ

        درورد و تشکر از شما دوست عزیز بابت روشن سازی من خودم موافق این طرح و طرح منع خارجیا هستم چون بدهیا کمر باشگاها رو شکونده و اگر بیطرف انجام بشه و حق خوری نشه یا ناگهان پول تزریق نشه به یه تیم خواص خیلی هم عالیه امیدوارم یک عضو اقتصادی هتلداری چیزی هم به پرسپولیس بیاد باز هم ازت ممنونم خدا قوت م

        • میثم فراهانی 7 مارس 2021 / 4:26 ب.ظ

          سپاس از شما . ما در مطلبی جداگانه به بدهی های استقلال هم اشاره کردیم که اگر پرداخت نشن پنجره اون تیم هم بسته خواهد ماند . به امید اینکه هواداران به دور از تعبات کور، به اصل رقابت توجه کنند. رقابت همیشه باید در فضای برابر باشه و برای همین هم یفا و یوفا قوانین فیرپلی مالی رو گذاشتن . منتها به خاطر دولتی بودن دو تیم استقلال و پرسپولیس همیشه با این دو تیم مماشات میشد و نادیده گرفته می شدن بدهی های سنگینشون و مجوز خرج کردن بهشون دادن میشد اما امیدوارم اقای عزیزی خادم یکبار برای همیشه مقابل این دو تیم ایتسادگی کنه و فوتبالو به سمت پاک شدن از این موارد ببره .

      • سارا 7 مارس 2021 / 4:10 ب.ظ

        ایول فراهانی کاملا درست گفتین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید