کد خبر:13423
پ

راز بازی ضعیف استقلال در مقابل فولاد | پستی که یکسال است از کار افتاده!

مسعود ریگی یکی از بازیکنانی است که از ابتدای فصل نوزدهم به استقلال پیوسته است و عملکرد متوسطی را تاکنون از خود به ثبت رسانده که این عملکرد با توجه به سبک بازی استقلال با تاکتیک های محمود فکری از متوسط به ضعیف تقلیل پیدا کرده است.   هافبک دفاعی ضعیف | نقطه ضعف استقلال […]

مسعود ریگی یکی از بازیکنانی است که از ابتدای فصل نوزدهم به استقلال پیوسته است و عملکرد متوسطی را تاکنون از خود به ثبت رسانده که این عملکرد با توجه به سبک بازی استقلال با تاکتیک های محمود فکری از متوسط به ضعیف تقلیل پیدا کرده است.

 

هافبک دفاعی ضعیف | نقطه ضعف استقلال مدل فکری

هافبک دفاعی ضعیف | نقطه ضعف استقلال مدل فکری

مسعود ریگی با استراماچونی، فرهاد مجیدی، مجید نامجو مطلق و محمود فکری کار کرده است و وجه تشابه استقلال در زمان حضور او در زمین این بوده که ساختار دفاعی این تیم هرگز ثبات نداشته و در اکثر بازیها به واسطه پوشش ندادن فضای جلوی مدافعین، تمامی توپ های برگشتی یا اصطلاحاً سوم به حریف رسیده و نتیجه این اتفاق نیز حفظ فشار تهاجمی حریف بر روی مدافعین استقلال بوده است.

ریگی با قد و قامت کوتاه خود هرگز نتوانسته با بازی خوانی خود، بازیکن هدف حریف را شناسایی کند و آمار قطع توپ او در زمین بسیار پائین است و این در حالیست که یکی از مواردی که یک هافبک دفاعی خوب را با یک بازیکن معمولی متمایز می کند، درصد قطع توپ حریف است که موقعیت حمله را از حریف گرفته و آن را به ضد حمله برای تیم خود تبدیل می کند که مسعود ریگی در انجام این وظیفه ضعیف عمل کرده و می کند.

پیشتر امید ابراهیمی و حتی فرشید باقری در این پست عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته بودند اما ریگی نتوانسته نه در دفاع و حمله تاثیرگذاری مثبتی بر روی روند بازی استقلال بگذارد.

اینکه یک هافبک دفاعی به صرف ساده بازی کردن و ارسال پاس های معمولی و بعضاً روی به عقب در ترکیب اصلی استقلال بازی کند، مسلماً بر روی کیفیت کلی بازی این تیم تاثیر منفی خواهد گذاشت چرا که پست هافبک دفاعی قلب یک تیم است که اگر بازیکنی که در این پست بازی می کند نتواند به وظایف خود به خوبی عمل کند، در نتیجه روند حرکتی آن تیم چه در دفاع و چه در حمله مختل خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید