کد خبر:35161
پ

دومین جام پاک نکونام با سوپرجام | داور هم نتوانست پرسپولیس را نجات دهد

بازی سوپرجام بین دو تیم پرسپولیس و فولاد خوزستان دقایقی پیش با نتیجه 1 بر 0 به سود فولاد خوزستان به پایان رسید تا مهر پایانی بر جام های سریالی پرسپولیس زده شود. این قهرمانی از آن جهت پاک تلقی می شود که داور وسط این دیدار که در سالهای اخیر پای ثابت بسیاری از […]

بازی سوپرجام بین دو تیم پرسپولیس و فولاد خوزستان دقایقی پیش با نتیجه 1 بر 0 به سود فولاد خوزستان به پایان رسید تا مهر پایانی بر جام های سریالی پرسپولیس زده شود. این قهرمانی از آن جهت پاک تلقی می شود که داور وسط این دیدار که در سالهای اخیر پای ثابت بسیاری از مسابقات شائبه دار بود، با مماشات عجیب با برخی بازیکنان پرسپولیس، اخرین تلاش خود برای  یک تیم خاص را انجام داد اما قدرت فنی تیم فولاد به حدی بود که حتی این مورد نیز نتوانست مانع قهرمانی آنها شود.

دومین جام پاک نکونام با سوپرجام | داور هم نتوانست پرسپولیس را نجات دهد

دومین جام پاک نکونام با سوپرجام | داور هم نتوانست پرسپولیس را نجات دهد

پرسپولیس در حالی پای به این میدان گذاشت که تقریباً قبل از بازی نیز پیش بینی می شد، آنها برنده از این بازی حساس خارج نخواهند شد. اگر از موضوع استعفای سرمربی این تیم و وضعیت تمرینی نامناسب سرخ پوشان در هفته اخیر بگذریم، هجوم ویروس کرونا به اردوی این تیم و خارج شدن چند بازیکن کلیدی از ترکیب به واسطه مصدومیت و نا آمادگی همگی دلیل کافی برای شکست پرسپولیس در این دیدار بود. کادر فنی و هواداران پرسپولیس که تا دو ساعت قبل از بازی تصور می کردند مهدی ترابی بازیکن کلیدی خود را در این دیدار در اختیار دارند، به یکباره او را به دلیل ابتلا به کرونا تنها چند ساعت مانده به بازی از دست دادند تا شوک روحی منفی به این تیم وارد شود.

پرسپولیس در نیمه اول، بسیار بی نظم و بی برنامه و کم برش در خط حمله ظاهر شد به طوری که اصلا مهدی عبدی در نوک حمله این تیم دیده نشد. در طرف مقابل فولاد تقویت شده با انسجام و تمرکز بالا در نیمه اول، پرسپولیس را کنترل کرد و بر روی یک ضربه کرنر به گل رسید تا شوک روحی منفی در جریان بازی به بازیکنان این تیم وارد شده باشد.

در نیمه دوم پرسپولیس ریتم هجومی تری به خود گرفت اما کارت های زرد و قرمز داور هم بیشتر شد و مهدی شیری که در فینال لیگ قهرمانان آسیا عامل شکست این تیم شده بود، در این نیمه با دریافت کارت زرد دوم خیلی زود پرسپولیس راه ده نفره کرد تا زهر حملات این تیم گرفته شود.

اما در ادامه یحیی گل محمدی با 4 تعویض همزمان، خون تازه ای به کالبد این تیم دمید و در چند صحنه پرسپولیس ده نفره می توانست از ضعف شماره 6 فولاد در قلب دفاع (شاه عباسی) استفاده کند و به گل برسد که اوج بازی پرسپولیس در این دیدار را مهدی عبدی در موقعیت یک موقعیت تک به تک رقم زد که با عدم تمرکز این مهاجم جوان، به سادگی از دست رفت.

تا در ادامه بازی، فولادی ها دست به کنترل بازی بزنند اما در دقیقه 82، بازیکن فولاد نیز از زمین بازی اخراج شد تا 15دقیقه پایانی بازی (با احتساب وقت های تلف شده) دو تیم با شرایط برابر با هم رقابت کنند ولی حضور بازیکنان با کیفیت روی نیمکت فولاد و تعویض به موقع آنها توسط جواد نکونام باعث شد تا در دقایق پایانی، نبض بازی در دست بازیکنان فولاد باشد و حتی این تیم در ثانیه های پایانی به سمت زدن گل دوم نیز رفت اما در نهایت بازی با همان نتیجه 1 بر 0 با گل موسی کولیبالی به پایان رسید تا جواد نکونام، رنسانس جدید در فوتبال ایران رقم زده باشد و پس از برتری مقابل استقلال در فینال جام حذفی، اینبار در سوپرجام در یک بازی فینال گونه دیگر که پای یک کاپ در میان بود، پرسپولیس را شکست دهد و خود را در جمع مربیان با کیفیت لیگ برتر جای دهد.

 

در هر صورت پرسپولیس در نبود ستاره هایش یک جام حیثیتی را در دوران پسا سلطانی فر از دست داد تا مشخص شود، برخی از تیمها با نبود ستاره هایشان، به شدت دچار چالش می شوند.

قضاوت فاجعه اکبریان

نکته ویژه این بازی قضاوت پر اشتباه اکبریان در بازی خداحافظی اش طوری بود که صدای کادر فنی هر دو تیم را در آورده بود اما اشتباهات او در این دیدار عمدتاً به سود تیم پرسپولیس رقم خورد و همین مسئله باعث عصبی شدن بازیکنان فولاد و فیزیکی شدن بازی شد. اکبریان در دقیقه 1 می توانست به جلال حسینی کارت زرد نشان دهد اما اینکار را انجام نداد و در ادامه به دلیل اعتراض های بازیکن فولاد به او کارت زرد نشان داد اما مشابه همین رویه توسط کامیابی نیا تکرار شد اما خبری از کارت نبود. اوج اشتباه اکبریان جایی بود که او دو بار می توانست رضا اسدی هافبک میانی عصبی پرسپولیس را اخراج کند اما از انجام اینکار صرف نظر کرد. حرکت غیرا خلاقی اسدی در میانه میدان که بازیکن حریف را به زمین پرت کرد مقابل چشمان داور رخ داد و تنها به یک کارت زرد اکتفا شد و در صحنه دیگر که رضا اسدی در متن درگیری فیزیکی با چند بازیکن فولاد قرار داشت، به او کارت زرد دوم نشان داده نشد تا این بازیکن دو بار از اخراج فرار کرده باشد. ودر نهایت برای به تعادل کشیدن بازی و به نوعی راضی کردن کادر فنی پرسپولیس، در اقدامی عجیب کارت زرد دوم را به بازیکن فولاد نشان داد تا دو تیم ده نفره 15 دقیقه پایان را ادامه دهند. این کارت زرد در حالی بود که خطای بازیکن فولاد در زمین پرسپولیس بود و نه شدت زیاد داشت و نه مانع از یک پاس کلیدی یا موقعیت حساس گل برای این تیم بود و یک خطای معمولی تلقی میشد اما عدم تمرکز اکبریان در بازی خداحافظی اش باعث این اشتباه بزرگ شد. او حتی پس از اخراج حمید مطهری نیز تنها چند ثانیه نیاز داشت تا مهدی هاشمی نسب را از کنار خط اخراج کند تا مانع از اعتراض کادر فنی پرسپولیس در انتهای بازی شود. هر چه که بود، اشتباهات پر تعداد اکبریان در قضاوت این دیدار نیز مانع از قهرمانی فولاد نشد تا جواد نکونام و شاگردانش، برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا، تقویت روحی شوند.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید