کد خبر:42770
پ

دلقک ماهی استقلال باز هم باخت | مدیران آبی برای چه پای ساپینتو ایستاده اند؟

مهمترین بازی هفته شانزدهم لیگ برتر بین دو تیم استقلال و سپاهان برگزار شد و استقلالی ها با ثبت یک شکست دیگر، تقریبا با قهرمانی در این فصل خداحافظی کردند. استقلال در حالی در نقش جهان به مصاف سپاهان رفت که بار دیگر شاهد یک ترکیب عجیب و غریب از سوی ساپینتو بودیم که بیشتر […]

مهمترین بازی هفته شانزدهم لیگ برتر بین دو تیم استقلال و سپاهان برگزار شد و استقلالی ها با ثبت یک شکست دیگر، تقریبا با قهرمانی در این فصل خداحافظی کردند.

استقلال در حالی در نقش جهان به مصاف سپاهان رفت که بار دیگر شاهد یک ترکیب عجیب و غریب از سوی ساپینتو بودیم که بیشتر از اینکه تیم حریف سورپرایز شود، بازیکنان استقلال سورپرایز شدند و ناهماهنگی در حرکات آنها در طول 90 دقیقه موج می زد.

در این بازی که به لحاظ فنی با برتری محسوس سپاهان همراه بود، با دو اشتباه عجیب از سوی دروازه بان و مدافع استقلال، دو گل به سپاهان هدیه داده شد که در نیمه اول دو بار به تیرک دروازه آبی ها کوبیده بود.

استقلال در این بازی نیز مثل تمام 15 هفته نیم فصل اول، بدون برنامه و با یک نمایش تکراری و قابل حدس وارد زمین شد که هواداران این تیم برای کسب نتیجه می بایست با دعا و نذر دلخوش به حرکات انفرادی بازیکنان تیم خود باشند و نه قدرت تاکتیکی که از سمت نیمکت به این تیم تزریق می شود.

پیشتر نیز گفته بودیم استقلال مدل ساپینتو شباهت بسیار زیادی به استقلال مدل محمود فکری دارد و فرصت اضافه تر و سرمایه گذاری بیشتر بر روی ساپینتو چیزی جز حسرت های بیشتر در ادامه فصل نخواهد داشت. استقلال امروز در حالی 3 امتیاز حساس را از دست داد که احتمالاً نه تنها فاصله ش با صدر جدول 8 امتیاز خواهد شد بلکه کسب سهمیه این تیم نیز با وجود تیم هایی همچون گل گهر، سپاهان به خطر افتاد.

هر چه که هست، مشخص نیست مدیریت استقلال بر چه مبنایی پای این مربی پرتغالی که از ابتدا نیز مشخص بود نه به لحاظ فنی و نه به لحاظ شخصیتی صلاحیت نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد ایستاده است؟ استقلال نه خوب بازی می کند و نه نتیجه می گیرد و این موضوع غیرقابل کتمان است.

این توجیه که با برکناری ساپینتو چه کسی را به عنوان سرمربی معرفی کنند یه فرافکنی بزرگ است چرا که مربیان دورگه ایرانی زیادی در فوتبال اروپا حضور دارند که نسبت به ساپینتو واجد شرایط تر هستند و با دوری از هیجانات اضافی و عصبیت های بی مورد کنار زمین می توانند از فوق ستاره های خاموش شده ای همچون مهدی قایدی، محمد محبی و … بازی بگیرند.

از ابتدای فصل در بتاکاپ گفتیم ساپینتو مربی نیست که بتواند استقلال را به موفقیت برساند و امروز خیلی دیر برخی هواداران و مدیران استقلال به این نتیجه رسیده اند و با تعلل در برکناری ساپینتو احتمالاً یک فاجعه بزرگ در دربی برگشت رقم خواهند زد که برای همیشه در ویترین باشگاه استقلال به یادگار خواهد ماند!! معمولاً برای مربی که تیمش نه خوب بازی می کند و نه خوب نتیجه می گیرد، دست و هورا نمی کشند اما در ایران همه چیز متفاوت است ظاهراً . شاید اگر یک ایرانی مثل محمود فکری این سبک بازی و این نتایج را گرفته بود هفته ها قبل اخراج شده بود.

بار دیگر تاکید میکنیم ساپینتو حتی اگر بهترین مربی فوتبال جهان هم بود، به لحاظ شخصیتی صلاحیت نشستن روی نیمکت تیم استقلال را که مردانی همچون منصور پورحیدری روی آن نشسته بودند، نداشت. رزومه ساپینتو قبل از حضور در استقلال نیز فریاد می زد که او یک بازنده محض است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید