کد خبر:44683
پ

داوران ایرانی در پنالتی های بیرانوند کور می شوند | باز هم خطا و مماشات!

در حالی که باشگاه استقلال با توجه به اتفاقات عجیبی که در دربی های قبل برای این تیم افتاده و به شدت از اشتباهات داوری متضرر شده خواهان به کار گیری داور خارجی برای دربی 101 است، اما به شکل عجیبی پرسپولیسی ها به شدت بر روی استفاده از داور ایرانی اصرار و تاکید دارند! […]

در حالی که باشگاه استقلال با توجه به اتفاقات عجیبی که در دربی های قبل برای این تیم افتاده و به شدت از اشتباهات داوری متضرر شده خواهان به کار گیری داور خارجی برای دربی 101 است، اما به شکل عجیبی پرسپولیسی ها به شدت بر روی استفاده از داور ایرانی اصرار و تاکید دارند!

عملکرد داوران ایرانی در فصل جاری رقابتها و فصول گذشته به قدری فاجعه بوده که صدای همه تیم ها از این اشتباهات به آسمان بلند شده است. حتی سرمربی پرسپولیس نیز بارها و بارها بابت این اشتباهات از کوره در رفته است اما امروز مشخص نیست (البته تقریباً مشخص است) چرا دوستانی که خود از شاکیان همیشگی داوری بودند، رای منفی به حضور داور خارجی داده اند؟

با نگاهی به 10 دربی اخیر دو تیم به سادگی می توان دریافت که حق استقلال در دربی ها پایمال شده و با عدم اعلام پنالتی در دقایق ابتدایی و انتهایی بازی، تصمیمات اشتباه داوران در نتیجه نهایی تاثیر مستقیم داشته است. به همین جهت نیز باشگاه استقلال برای جلوگیری از تکرار این اشتباهات شائبه دار و سریالی درخواست استفاده از داور خارجی توصیه ناپذیر را مطرح کرد تا داور ایرانی نتواند مطابق میل مافیای فوتبال ایران، بازی را به سود یک تیم در بیاورد. اما ظاهراً پرسپولیسی ها از این اشتباهات حسابی شیرین کام شده اند و با حضور یک داور بی طرف مخالفت می کنند.

نکته جالب در خصوص اشتباهات داوری اینکه با تاکید همیشگی رسانه ها مبنی بر جلو آمدن بیرانوند قبل از ضربات پنالتی حریفان، اما هیچ داوری حاضر به تکرار ضربه پنالتی حریف پرسپولیس نشده است. نمونه این اتفاق شب گذشته در بازی پرسپولیس و هوادار هم مشاهده شد و بیرانوند به طور آشکاری قبل از ضربه شجاعی نیم متر جلو پریده بود که داور می بایست حکم به تکرار پنالتی می داد. پیشتر نمونه چنین حرکتی بارها توسط بیرانوند انجام شده و داوران بدون توجه به خطای دروازه بان پرسپولیس، ادامه بازی را در پیش گرفته اند. بارزترین نمونه از این اشتباهات در یکی از دربی های دو تیم رخ داد که بیرانوند قبل از ضربه علی کریمی 1 متری از خط دروازه جلوتر آمده بود و به طور کلی بازیکنان دو تیم قبل از ضربه وارد محوطه جریمه شده بودند. مشخص نیست کمک داوری که اشراف کامل به صحنه دارد دقیقاً چه چیزی را رصد می کند که در این مواقع، زبانش الکن و چشمانش کور می شوند!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید