کد خبر:43721
پ

خطاب به بازیکنان استقلال: یک سال هم مثل بقیه مردم زندگی کنید

روز گذشته خبر اعتصاب بازیکنان استقلال پیش از تمرین رسانه ای شد؛ البته این اعتصاب نرم بیش از اینکه به دلیل مشکلات مالی باشد، به دلیل لغزندگی زمین تمرین بود که ساپینتو تمرین را به همین دلیل تعطیل کرد اما این موضوع باعث نشد تا بازیکنان استقلال، گله خود از بدقولی مدیریت باشگاه را رسانه […]

روز گذشته خبر اعتصاب بازیکنان استقلال پیش از تمرین رسانه ای شد؛ البته این اعتصاب نرم بیش از اینکه به دلیل مشکلات مالی باشد، به دلیل لغزندگی زمین تمرین بود که ساپینتو تمرین را به همین دلیل تعطیل کرد اما این موضوع باعث نشد تا بازیکنان استقلال، گله خود از بدقولی مدیریت باشگاه را رسانه ای نکنند.

در روزهایی که کام هواداران استقلال به دلیل پیروزی های پیاپی شیرین شده بود بار دیگر برخی بازیکنان نمک نشناس استقلال نمکدان شکستند و این شیرینی را به کام آنها زهر کردند. انها به گلایه مستقیم از عملکرد علی فتح اله زاده نشان دادند که از بدقولی های او خسته شده اند و منتظر دریافت پول بوده اند و …

در سوء مدیریت فتح اله زاده هیچ شکی وجود ندارد و حتی این بهانه که تمام تمرکز او برای پرداخت طلب استراماچونی بوده نیز قابل پذیرش نیست اما حرکت بازیکنان استقلال در مطرح کردن مسائل مالی و اعتصاب نرم و در نهایت منت گذاشتن بر سر هواداری که به واسطه آنها امروز این بازیکنان در جایگاه فعلی شان هستند، قابل قبول نبوده و نیست.

بازیکنانی که سالانه میلیاردها پول به حسابشان واریز می شود امروز دم از به سختی افتادن معیشتشان می زنند! غافل از اینکه دستمزد یکسال اکثر آنها معادل دستمزد 10 کارگر به مدت سی سال است!

در اینکه باشگاه باید به تعهدات خود در قراردادش عمل کند هیچ شکی وجود ندارد اما این رفتار بازیکنان استقلال نیز دل هواداران تیم را به درد آورده است. چرا که اگر این بازیکنان یک سال هم دستمزد نگیرند، هیچ اتفاقی برای امرار معاششان رخ نمی دهد؛ شاید نتوانند ویلاها و وسعت املاک و دارایی های خود را بزرگتر کنند و برای عقب نماندن از قافله خرید ماشین های گران قیمت، خودروی مدنظر همسرشان را خریداری نکنند اما بدون شک نانی خواهندداشت تا با آن روز را به شب برسانند و مثل اکثر شهروندان این روزهای اقتصاد سیاه کشور، یک زندگی معمولی را برای چند ماه سپری کنند.

اساتید مدعی نه دکتر مغز و اعصاب هستند و نه فضانورد ناسا و یا نخبه علمی و … اما ادعای آنها برای دریافت دستمزد بالا، گوش فلک را کر کرده است و جالب اینکه 90 درصد این فوتبالیست ها حتی دیپلم هم ندارند و آقایان تنها به لطف اوضاع بلبشوی فوتبال ایران و پولهای کثیفی که وارد آن شد، به نان و نوایی رسیدند وگرنه از نظر کیفیت فنی نیز اکثر آنها در حد بازیکنان درجه چندم خارجی هم نبوده و نیستند. در گواه این ادعا نیز همین بس که سالهاست فوتبال ایران خروجی به عنوان استعداد نداشته و یک حرکت فشل و رو به عقب را دنبال می کند چرا که فوتبالیست ها به جای تمرکز روی فوتبال به ویلاسازی یا رستوران و کسب و کارهای بیرونی خود بیشتر فکر می کنند.

سخن آخر اینکه وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از دیرباز همینگونه بوده و هست و اگر آقایان توان تحمل چنین شرایطی را ندارند (بخوانید لیاقت درخشیدن در ویترین باشگاه های بزرگ را ندارند) می توانند در انتهای فصل قرارداد خود را فسخ کرده و به تیم های شهرستسانی دیگر بپیوندند. در خصوص مطالبات معوقشان نیز مثل بقیه طلبکاران می توانند شکایت انجام دهند و از طریق قانونی به حق و حقوق خود برسند اما تا مادامی که در تیم استقلال حضور دارند و قصد دارند برای این تیم بازی کنند، حق انجام رفتارهای مشابه و به هم زدن جو تیم را ندارند.

ای کاش این تازه به دوران رسیده ها کمی عشق و تعصب را از ریکاردو ساپینتو یاد می گرفتند که علی رغم اینکه می توانست تعطیلات نوروز را در کنار خانواده ش در پرتغال باشد، اما ترجیح داد خانواده خود را به تهران بیاورد تا خللی در تمرینات تیم ایجاد نشود. آیا ساپینتو و کادر فنی استقلال هم همه حق و حقوق خود را گرفته اند؟ پاسخ منفی است اما آنها به تعهدات خود با تعصب مثال زدنی پایبند هستند و مثل مربی لوس و کم ظرفیتی همچون استراماچونی با یک معوقه پرداختی، کشور را ترک نمی کنند. ای کاش بازیکنانی که مدعی هستند از بچگی استقلالی بوده اند، کمی عشق و تعصب به پیراهن استقلال را از مردی یاد بگیرند که یک سال هم نیست استقلالی شده است؛ بدون شک تعویق در پرداختی ها بیشتر از همه با بازیکنان و مربیان خارجی شاغل در فوتبال ایران فشار می آورد اما اکثر آنها حرفه ای رفتار می کنند و همه چیز را به انتهای فصل موکول کرده اند.

یکسال هم مثل بقیه مردم زندگی کنید. فراموش نکنید شما تافته جدا بافته از مردم نیستید. شما هم در کشوری زندگی می کنید که اکثر مردم، شرکت ها، باشگاه ها و … مشکل مالی دارند، پس چرا این انتظار به وجود آمده که شما باید در رفاه کامل و بدون دغدغه مالی زندگی کنید و سایر مردم در استرس مالی؟ البته مشکل از شما نیست. مشکل از آن مدیر خیانت کاری است که به یکباره قراردادهای شما را چند برابر کرد تا امروز این صداها از سمت شما شنیده شود …

وقتی متوسط قرارداد یک بازیکن برای یک فصل 12 میلیارد تومان است؛ باید فاتحه این فوتبال را خواند که به بازیکن بی کیفیت ایرانی این مبالغ پرداخت می شود و این چنین برای باشگاه و هوادار شاخ و شانه می کشد. اگر قراردادها و پرداخت ها در این فوتبال بر اساس لیاقت و عملکرد فنی و انضباطی افراد پرداخت می شد، امروز شاهد این نبودیم، قورباغه ها ابوعطا بخوانند!

وظیفه مهاجم گل زدن است و وظیفه هافبک ها ایجاد پاس گل و وظیفه دروازه بان و مدافعین بسته نگه داشتن دروازه، اینکه بابت هر یک از این موارد، آپشن پرداختی جدایی در نظر گرفته شود مثل این است که به کارمندی که صبح ساعت 8 سر کار می رود تا امور روزانه ش را انجام دهد، پاداش حضور در محل کار تعلق بگیرد!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید