کد خبر:10912
پ

خبر بد برای پرسپولیس | فیفا به شکایت النصر از پرسپولیس ورود کرد

در حالی که پیشتر فیفا اعلام کرده بود تصمیم گیری در خصوص شکایت النصر از پرسپولیس بر عهده AFC است اما با اعلام رای به سود پرسپولیس، النصری ها بیکار ننشستند و با مستندات جدیدی که به دست آوردند، دفاعیه محکمی علیه پرسپولیس به استیناف AFC بردند و از آنجا که استیناف AFC نیز قادر […]

در حالی که پیشتر فیفا اعلام کرده بود تصمیم گیری در خصوص شکایت النصر از پرسپولیس بر عهده AFC است اما با اعلام رای به سود پرسپولیس، النصری ها بیکار ننشستند و با مستندات جدیدی که به دست آوردند، دفاعیه محکمی علیه پرسپولیس به استیناف AFC بردند و از آنجا که استیناف AFC نیز قادر به صدور رای با توجه به مستندات طرفین نبود، این پرونده به فیفا ارجاع داده شد. ورود فیفا به پرونده مذکور از این جهت خطرناک است که استیناف با توجه به مستندات النصر نتوانست رای اولیه را تائید کند و به نظر می رسد اگرچه النصری ها نتوانسته اند در زمان مقرر شکایت خود را انجام دهند و در کمیته انضباطی AFC بازنده شدند اما موضوع شکایت آنها با توجه به مستنداتی که در اختیار دارند از سوی استیناف، قابل تامل بوده است و به همین جهت حکم نهایی در این خصوص را به فیفا سپردند.

 

خبر بد برای پرسپولیس | فیفا به شکایت النصر از پرسپولیس ورود کرد

خبر بد برای پرسپولیس | فیفا به شکایت النصر از پرسپولیس ورود کرد

اگرچه با توجه به اینکه شکایت النصر از پرسپولیس در زمان قانونی اعتراض صورت نگرفته، آنها راه به جایی نخواهند برد اما در صورتی که تخلف فدراسیون فوتبال و پرسپولیس در موضوع شکایت النصر یعنی استفاده از بازیکنان غیرمجاز ثابت شود، احتمالاً معادلات این پرونده پیچیده تر خواهد شد.

 

پرونده شکایت النصر علیه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا همچنان باز است و بعد از رد ادعای سعود‌ی‌ها از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا همه منتظر این هستند تا کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره این موضوع رای صادر کند.

قرار بود کمیته استیناف هفته گذشته با ریاست لیم دونگ از کشور کره جنوبی به همراه 3 عضو دیگر کمیته استیناف یعنی ساران نادار(مالزیایی)، سید نیاز حسین(پاکستانی) و نگوین ثای مای(ویتنامی) درباره این پرونده تصمیم گیری کنند. حتی در رسیدگی به این پرونده جهانگیر بیگلری، رئیس ایرانی کمیته استیناف را به دلیل اینکه در این پرونده با پرسپولیس از یک کشور است، کنار گذاشتند. همچنین نایب رئیس کمیته استیناف یعنی سلمان الانصاری هم در این پرونده تصمیم گیرنده نخواهد بود چون از کشور قطر است.

این پرونده به دلیل شکایت النصر از نحوه ثبت قرارداد بازیکنان پرسپولیس به فیفا ارسال شده است. قرار است فیفا نتیجه بررسی‌های خود را امروز(یکشنبه) یا فردا(دوشنبه) به کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت گزارش کتبی ارسال کند تا تصمیم نهایی درباره این پرونده صادر شود.

باشگاه النصر عربستان مدعی شده بود برخی از بازیکنان پرسپولیس به صورت غیرقانونی در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده بودند که از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا این ادعای سعود‌ی‌ها رد شد.

 

پی نوشت: گفتنیست بر طبق ادعای خبرنگاران عربی، اعترافات صوتی مهدی رسول پناه نیز در ضمیمه مستندات النصری ها دیده می شود؛ رسول پناه در بخشی از صحبتهایش مدعی شده بود در پرونده شکایت النصر از پرسپولیس، فدراسیون و وزارت ورزش تخلف کرده اند که مجوز ثبت به آنها داده اند و نه باشگاه پرسپولیس!

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • سودا قرمز همایونی 25 اکتبر 2020 / 9:00 ب.ظ

    واقعا که این عرب ها چه کثافتی هستن (البته به غیر از بشار خودمون که واقعا عشقه♥♥♥♥) یعنی چشم دیدن عشقپولیس مارو ندارین البته تیمی ک قوی باشه مطمئناهیچکس چشم دیدنشو نداره

  • رضارجبی 25 اکتبر 2020 / 5:03 ب.ظ

    همش مزخرف و تو همه هیچ غلطی نمیتونه بکنند والسلام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید