کد خبر:18059
پ

خانم یلن رئیس خزانه داری جو بایدن: تحریم های ایران برداشته می شوند

پس از روی کار آمدن رسمی جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، بسیاری بر این اعتقاد بودند سیاست های متعادل تر او نسبت به ترامپ نه تنها سایه جنگ بین دو کشور ایران و آمریکا را برداشته بلکه با تعامل دو دولت، بسیاری از تحریم ها نیز برداشته خواهد شد و ایران دوباره می […]

پس از روی کار آمدن رسمی جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، بسیاری بر این اعتقاد بودند سیاست های متعادل تر او نسبت به ترامپ نه تنها سایه جنگ بین دو کشور ایران و آمریکا را برداشته بلکه با تعامل دو دولت، بسیاری از تحریم ها نیز برداشته خواهد شد و ایران دوباره می تواند به منابع ارزی خود دست پیدا کند و به روش سابق نفت خود بپردازد که این دو خبر به عنوان محرک های مثبت و جدی بازار سرمایه، احتمالاً تا چند هته آینده، روند بورس را در مسیر صعودی و سبز نگه خواهد داشت.

 

خانم یلن رئیس خزانه داری جو بایدن: تحریم های ایران برداشته می شوند

خانم یلن رئیس خزانه داری جو بایدن: تحریم های ایران برداشته می شوند

خانم یلن، گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی سمت وزارت خزانه‌داری در همین زمینه گفت:

در خصوص برجام، دولت بایدن-هریس متعهد است اطمینان حاصل کند ایران گام‌های مناسبی برای از سرگیری پایبندی (به برجام) برمی‌دارد.
ایران تنها در صورت رعایت محدودیت‌های هسته‌ای از رفع تحریم‌ها بهرمند خواهد شد. علاوه بر این، من چنانچه تأیید شوم، اطمینان حاصل خواهم کرد خزانه‌داری فعالیت‌های مهم خود برای مبارزه با حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر را ادامه می‌دهد.

 

این صحبتها در حالی مطرح شدند که روز گذشته نیز حسن روحانی چراغ سبز از تعامل متقابل با غرب برای بازگشت به آمریکا به شرط برداشته شدن تحریم ها صحبت کرد و مدعی شد اگر تحریم ها برداشته شوند،  ظرف 1 ساعت ایران قادر است به برجام بازگردد.

صحبتهای طرفین دعوا نشان می دهد هر دو سمت در یک جهت گام بر می دارند و به احتمال زیاد، گشایش های اقتصادی زیادی در آینده نزدیک در اقتصاد ایران صورت خواهد گرفت.

 

به نظر می رسد روابط خوب محمدجواد ظریف و جو بایدن نیز در مسیر برداشته شدن تحریم ها موثر واقع شود و اتفاقات پیش رو، بودجه 1400 را که تا پیش از این تخیلی به نظر می رسید واقعی تر بنمایاند و کشمکش بین دولت و مجلس نیز بر سر این موضوع پایان یابد.

 

به طور کلی می توان گفت چند ریسک بزرگ که بر سر بازار سرمایه سایه انداخته بود و موجب ریزش بی سابقه آن شده بود از سر بازار برداشته شد و مدیران متخلف که در فساد و سقوط اخیر بورس دست داشتند نیز برکنار شده اند و همه چیز برای بازگشت ثبات و آرامش و یک صعود منطقی برای بسیاری از نمادهای بورسی فراهم است. از معاملات روزهای پایانی هفته جاری به نظر می رسد که دوباره شاهد ورود موج جدیدی از نقدینگی به بورس خواهیم بود و کام سهامداران دوباره شیرین خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید