کد خبر:12941
پ

حل معمای شکایت النصر از پرسپولیس | فدراسیون تخلف کرده؟

با صحبتهای ضد و نقیضی که در چند روز گذشته از منابع عربی و برخی افراد نزدیک به پرسپولیس شنیده شد به نظر می رسد تقریباً مشخص است چه اتفاقی در جریان پرونده مذکور رخ داده است. در ادامه چند پازل از مصاحبه های مهم در این زمینه را مرور می کنیم.   حل معمای […]

با صحبتهای ضد و نقیضی که در چند روز گذشته از منابع عربی و برخی افراد نزدیک به پرسپولیس شنیده شد به نظر می رسد تقریباً مشخص است چه اتفاقی در جریان پرونده مذکور رخ داده است. در ادامه چند پازل از مصاحبه های مهم در این زمینه را مرور می کنیم.

 

حل معمای شکایت النصر از پرسپولیس | فدراسیون تخلف کرده؟

حل معمای شکایت النصر از پرسپولیس | فدراسیون تخلف کرده؟

ادعای مهدی رسول پناه در فایل صوتی لو رفته در خصوص شکایت النصر: فدراسیون و وزارت ورزش تخلف کرده اند با ما چه ارتباطی دارد؟

العربیه: فدراسیون فوتبال ایران با AFC تبانی کرده است

مدیر رسانه ای پرسپولیس: حتی اگر النصر برنده شود، ما فقط جریمه اش را می دهیم و حضور پرسپولیس در فینال قطعی است.

وکیل پرسپولیس: ما تخلفی انجام نداده ایم و حضور پرسپولیس در فینال قطعی است.

 

از کنار هم قرار دادن این اظهارات می توان به این نتیجه رسید که باشگاه پرسپولیس در این زمینه قطعاً تخلفی انجام نداده است چرا که آنها بر طبق روال، بازیکنان خود را در TMS ثبت کرده اند و اگر هم تخلفی در این زمینه بوده، متوجه فدراسیون فوتبال ایران است و نه باشگاه پرسپولیس. چرا که اگر النصر برنده دعوا با پرسپولیس باشد، این فدراسیون فوتبال ایران است که زیر سوال خواهد رفت که چرا با وجود علم به بدهکار بودن تیم پرسپولیسف امکان ثبت قرارداد بازیکنان جدید این تیم را برای این تیم فراهم کرده است و باشگاه پرسپولیس در این زمینه اشتباهی را مرتکب نشده است و وکیل پرسپولیس و  مدیر رسانه ای پرسپولیس نیز به درستی به این موضوع اشاره کرده اند که حتی اگر 1 درصد النصر برنده دعوا باشد، مشکلی برای حضور پرسپولیس در فینال به وجود نخواهد آمد و فدراسیون فوتبال می بایست تبعات اشتباه احتمالی اش در این زمینه را بپذیرد.

 

در واقع این ماجرا مثل این است که فردی در جیبش 5000 تومان پول باشد و برای خرید بلیط کنسرت به یک باجه مراجعه کند و مسئول بلیط فروشی با اشتباه یکی از بلیط های 10 هزار تومانی را به وی بفروشد. خریدار بلیط نیز دانسته یا ندانسته بر روی صندلی می نشیند که بلیطهای 10 هزارتومانی برایش به فروش می رود. در انتها اگر مسئولین سالن متوجه این اشتباه شوند، فردی که بلیط را خریده در نهایت ما به التفاوت مبلغ را پرداخت می کند اما مسئول بلیط فروشی ممکن است علاوه بر جریمه مالی  از کارش اخراج شود. این مثال در مورد فدراسیون فوتبال و پرسپولیس در این زمینه صدق می کند و اگر فدراسیون فوتبال به اشتباه، بازیکنان جدید پرسپولیس را در سیستم tms ثبت کرده باشد، مسئولیت این اشتباه عمدی یا سهوی بر عهده فدراسیون فوتبال است نه باشگاه پرسپولیس.

 

در مورد تقریباً مشابه دیگر نیز به گفته حمیدرضا گرشاسبی در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا و در اوج خالی بودن حساب باشگاه پرسپولیس به یکباره مبلغ 1 میلیارد تومان به اشتباه به حساب باشگاه واریز شد و مدیریت وقت پرسپولیس نیز از مبلغ فوق برای اعزام تیم به ژاپن استفاده می کنند تا در بازگشت به تهران، روال اداری بازگرداندن آن پول به بانک را انجام دهند. در این شرایط اگر تیم کاشیما مقابل پرسپولیس شکست می خورد نمی توانست مدعی شود که پرسپولیسی ها با پول نامشروع به ژاپن سفر کرده اند و پیروزی آنها غیرقانونی است! اکنون نیز النصر نمی تواند پیروزی پرسپولیس را زیر  سوال ببرد و حتی اگر اشتباهی هم صورت گرفته باشد، متوجه فدراسیون فوتبال است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید