کد خبر:43945
پ

حضور غیرقانونی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

در حالی که در فصل گذشته باشگاه پرسپولیس با ارسال مدارک جعلی سعی در فریب AFC برای دریافت مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا داشت، ظاهراً در فصل جاری قصه به کلی متفاوت است و آقایان با حساب کتاب قبلی با هماهنگی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال قصد دارند جایگزین استقلال در لیگ قهرمانان آسیا […]

در حالی که در فصل گذشته باشگاه پرسپولیس با ارسال مدارک جعلی سعی در فریب AFC برای دریافت مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا داشت، ظاهراً در فصل جاری قصه به کلی متفاوت است و آقایان با حساب کتاب قبلی با هماهنگی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال قصد دارند جایگزین استقلال در لیگ قهرمانان آسیا شوند.

این ادعا مستند به صحبت های قاطعانه مدیرعامل پرسپولیس مبنی بر بدون مشکل بودن پرسپولیس برای حضور در آسیا است. درویش بدون اشاره به مشکل مالکیت مشترک وزارت ورزش در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این صحبت ها را مطرح کرده و این در حالیست که واگذاری یک تیم به وزارت اقتصاد و تیمداری وزارت ورزش در تیم دیگر مشکل را حل نخواهد کرد چرا که هر دو در نهایت دولتی محسوب می شوند.

عدم مساعدت برای حل مشکل آسیایی شدن استقلال در حالی قابل تامل به نظر می رسد که معاون سابق استیناف و مدیرعامل سابق ذوب آهن، ریشه این عدم همکاری را حل مشکل مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس به سود تیم قرمز پایتخت قلمداد کرده اند تا دو تیم با مالکیت دولتی در آسیا حضور نداشته باشند و تیم محبوب آقایان که نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد، عازم مسابقات شود.

حذف استقلال از آسیا در حالی با بی خیالی وزارت ورزش و دولت همراه شد که با بیانیه فدراسیون مشخص شد در فصول گذشته با دستور مستقیم وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال، کمک 10 میلیاردی به تیم پرسپولیس برای حل مشکلات مالی اش صورت گرفت که امروز پرونده این تخلف در دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور در جریان است.

امروز در حالی رئیس سازمان خصوصی سازی به تخلفات مالی مدیران باشگاه استقلال ورود کرده که چشمانش را بر روی تخلفات مالی متعدد در باشگاه رقیب در سالهای گذشته بسته است. قربان زاده که مدعیست آجورلو به طور غیر مجاز به منابع بورسی استقلال دست زده بود نسبت به اخذ وام های متعدد بدون پشتوانه در باشگاه رقیب بی تفاوت بوده است.

مدیران پرسپولیس در حالی مدعی هستند 3.5 میلیون دلار نزد afc پشتوانه مالی دارند که به اعتراف مدیران مالی گذشته پرسپولیس همه این منابع پیشتر مصرف شده اند و حتی در صورت خارج شدن این منابع از مسدودی، احتمالاً حتی 1 ریال آن هم به باشگاه پرسپولیس نخواهد رسید و می بایست صرف تسویه وام هایی شود که در دو سه سال اخیر با همین پشتوانه از نهادها، صندوق ها، شرکت های مختلف گرفته اند.

در نهایت باید گفت که در صورتی که استقلال به دلیل مشکلات مالی نتواند در آسیا حضور داشته باشد، بدون شک پرسپولیس ولو بدون مشکل مالی نمی تواند در آسیا حضور داشته باشد چرا که مشکل مالکیت مشترک این تیم همچنان پابرجاست.

پی نوشت: نکته جالب قضیه حمایت ارکان مختلف وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال از تیم پرسپولیس اینکه با وجود اثبات جعل اسناد مالی و ارسال آن به afc، هیچ برخورد انضابطی با این باشگاه نشد و در سکوت خبری عامل این اتفاق یعنی مجید صدری از کار برکنار شد و هیچ جریمه ای برای باشگاه پرسپولیس در نظر گرفته نشد.

کلیدواژه : پرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید