کد خبر:30837
پ

حسن روشن: عرب ها طوری قایدی را می زنند که یکسال مصدوم شود!

حسن روشن پیشکسوت استقلال در خصوص شرایط مختلف استقلال در نقل و انتقالات صحبتهای جالبی انجام داد. حسن روشن: عرب ها طوری قایدی را می زنند که یکسال مصدوم شود! نظرتان درباره حضور مهدی قائدی در لیگ امارات چیست؟ چه اشکالی دارد؟ اجازه بدهید برود و به زندگی اش برسد. به هر حال او جوان […]

حسن روشن پیشکسوت استقلال در خصوص شرایط مختلف استقلال در نقل و انتقالات صحبتهای جالبی انجام داد.

حسن روشن: عرب ها طوری قایدی را می زنند که یکسال مصدوم شود!

حسن روشن: عرب ها طوری قایدی را می زنند که یکسال مصدوم شود!

نظرتان درباره حضور مهدی قائدی در لیگ امارات چیست؟
چه اشکالی دارد؟ اجازه بدهید برود و به زندگی اش برسد. به هر حال او جوان است و باید به فکر پیشرفت باشد. ولی من می‌کنم خطر جدی او را تهدید می‌کند.
🔹چه خطری؟
اینکه از نظر بدنی تاب عصبانیت عرب‌ها را نمی‌آورد. جثه قایدی کوچک است و شیوه فوتبال اش به گونه‌ای است که می‌تواند آنها را عصبی کند. من هم عرب‌ها را به خوبی می‌شناسم. آنها وقتی عصبانی می‌شوند طوری بازیکن مقابل را می‌زنند که حداقل یک سال به خانه اش برود و بخوابد.
🔹اما گفته می‌شود که اماراتی‌ها و به طور کلی اعراب عاشق فوتبال تکنیکی هستند. نمونه‌اش طرفداران ویژه خود شما و یا علی کریمی‌ زمانی که در الاهلی بازی می‌کردید. اینطور نیست؟
بله! اماراتی‌ها سبک تکنیکی و دریبل را دوست دارند. برای همین هم نگران هستم. قایدی اگر دریبل نزند قطعاً دوستش نخواهند داشت و با او تمدید نمی‌کنند و اگر هم دریبل بزند با این جثه ای که دارد ممکن است مدافعان حریف و یا هافبک‌ها طوری او را بزنند که مصدومیت شدیدی برایش به وجود بیاید. آنجا اگر بخواهد به کسی لایی بیندازد و از این کارها بکند باید عواقبش را به جان بخرد.
🔹در کل حضور قایدی در فوتبال دبی چقدر می‌تواند برای خودش و فوتبال ایران اثرگذار باشد؟ از این نظر که بار دیگر اماراتی‌ها سراغ فوتبالیست‌های ایرانی بیایند؟
اتفاقاً این موضوع از نگاه من خیلی اهمیت دارد. او اگر هر روز در دبی سراغ تفریحات زیادی که آنجا هست باشد قطعاً ضرر می‌کند. یعنی ظرف یک سال همه چیزش را از دست می‌دهد. البته او فقط خودش را خراب نخواهد کرد بلکه ما را هم خراب می‌کند. من از همسر مهدی قائدی مثل همسر خیلی از فوتبالیست‌ها که اغلب به عنوان مدیر داخلی آنها را از حواشی دور می‌کنند توقع داشتم مهدی را در دبی مراقبت کند و امیدوارم که اینگونه بشود. من سالی که به دبی رفتم غیر از من، فقط یک ایرانی آنجا بود ولی بعد از حضور من در یک فصل فوتبالی، همه تیم‌های اماراتی سراغ بازیکنان ایرانی آمدند و دو تا، دو تا بازیکن جذب کردند. قبل از ما برزیلی‌ها و یا مراکشی‌ها در فوتبال دبی حضور داشتند. قایدی می‌تواند با درخشش در فوتبال امارات دوباره راه ورود بچه‌های ایرانی به آنجا را باز کند.
🔹خیلی از هواداران بابت این انتقال ناراحت بودند. از طرفی باشگاه هم عنوان کرد که برای پرداخت بدهی اش به استراماچونی مجبور بود این کار را کند. آیا هواداران حق دارند ناراحت باشند؟
هوادار همه‌جوره حق دارد. اما مدیران باشگاه هم چاره‌ای جز این نداشتند. یک زمان شتری در چاه افتاده بود و صاحبش به او گفت همینجا صبر کن تا من بروم یک نفر را بیاورم، شتر هم گفت اگر صبر نکنم چه کار کنم؟ بنابراین شرایط به اینگونه رقم خورده که هم هوادار حق دارد ناراحت باشد و هم باشگاه! چاره ای جز این نیست.
🔹چرا چنین اتفاقی رخ داده تا باشگاه مجبور شود بهترین بازیکن اش را از دست بدهد؟
این به خاطر کثافت کاری‌های کسانی است که کسی یقه شان را نگرفته. مددی باید به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال اسم مقصر را اعلام کند. باید یقه آنها را بگیرد.
🔹اما مددی را هم وزارت ورزش منصوب کرده و قطعاً در این باره نمی‌تواند کاری بکند؟
به هر حال می‌تواند که آن مسائل را با رسانه‌ها در میان بگذارد تا لااقل رسانه‌ها یقه آنهایی را بگیرند که این مشکلات را به وجود آورده اند.
🔹در لیست جدید تیم ملی ۷ استقلالی به اردو دعوت شدند. این به ضرر استقلال است یا به سود مجیدی؟
من اگر جای مجیدی بودم با کمال میل قبول می‌کردم تا هر هفت نفرشان بروند تا در اردوی تیم ملی روحیه بالا بگیرند و برگردند. آن وقت در مسابقات آسیایی نیز مقابل الهلال بهتر بازی خواهند کرد. اتفاقاً اگر مجیدی مانع آنها بشود روحیه شان از بین می رود. اصلا کاش ۱۰ نفر از استقلال به تیم ملی دعوت می شدند. این خیلی خوب است.
🔹در روزهای گذشته برخی بازیکنان استقلال برای تمدید قراردادشان به نوعی با احساسات هواداران بازی کردند. مثلاً پیام خداحافظی دادند و بعد که باشگاه آنها را دعوت به مذاکره کرد پیام جدیدی گذاشتند و به استقلال ابراز علاقه کردند. باشگاه چه برخوردی با این افراد داشته باشد خوب است؟
باید همه را بیندازند بیرون. نترسید، ترس برادر مرگ است. من کاپیتان تاج بودم و علی پروین کاپیتان پرسپولیس. وقتی در اردوی تیم ملی بودیم بازی دربی نزدیک بود و هر دو می‌ترسیدیم که مبادا ما را بازی ندهند. امروز بهترین بازیکن استقلال کیست؟ در مسابقات آسیایی چه کسی بهترین بود !؟ طبق آمار فرشید اسماعیلی یکی از موثرترین بازیکنان استقلال بود. چطور!؟
همین گل آقا (اسماعیلی)دو جام را از استقلال گرفت. در دربی آن پنالتی را زد. همین اواخر استقلال می‌توانست در ضربات پنالتی قهرمان جام حذفی شود و کلی هم پاداش بگیرد. ملت هم شاد می‌شدند که یک جام گرفتیم. اینها را بیندازید بیرون! کسانی که برای استقلال ناز می کنند جایی در تیم ندارند. نگهداشتن چنین افرادی قطعا تیم را بهم می‌زند و غلط است.
کلیدواژه : استقلالحسن روشن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید