کد خبر:38957
پ

حرکت غیراخلاقی استقلال برای جذب قایدی مثل بارسلونا

باشگاه استقلال برای جذب مهدی قایدی اصرار دارد. اصراری عجیب که با توجه به عمق اسکواد استقلال و بازیکنان فعلی این تیم در پست های مختلف عجیب و البته غیر اخلاقی به نظر می رسد. حرکت غیراخلاقی استقلال برای جذب قایدی مثل بارسلونا آبی ها در حالی پرونده جذب قایدی را دنبال می کنند که […]

باشگاه استقلال برای جذب مهدی قایدی اصرار دارد. اصراری عجیب که با توجه به عمق اسکواد استقلال و بازیکنان فعلی این تیم در پست های مختلف عجیب و البته غیر اخلاقی به نظر می رسد.

حرکت غیراخلاقی استقلال برای جذب قایدی مثل بارسلونا

آبی ها در حالی پرونده جذب قایدی را دنبال می کنند که در حال حاضر نفرات زیر را در پستهای جلو (مهاجم و وینگر) در اختیار دارند و گفته می شود کار انتقال محبی به استقلال نیز نهایی شده است.

 

ارسلان مطهری، آرمان رمضانی، کوین یامگا، رضا میرزایی، کاوه رضایی، سجاد شهباززاده، امیرعلی صادقی، پیمان بابایی و احتمالاً محمد محبی!

 

همانطور که مشاهده می کنید، مدیران استقلال با وجود داشتن 9 بازیکن در خط جلو همچنان به جذب مهدی قایدی اصرار دارند که مسلماً بازیکن نیمکت نشینی نخواهد بود. با یک حساب ساده نیز می توان به این نتیجه رسید از بین 10 بازیکن خط جلوی استقلال (با فرض جذب قایدی و محبی) حداکثر 3 بازیکن می توانند فیکس بازی کنند و سایر نفرات که عمدتاً اسم و رسم دار هم هستند، نیمکت نشین خواهند بود. تجربه نشان داده مدیریت ستاره های ایرانی روی نیمکت کار آسانی نیست و همین مسئله عمدتاً به بحران برای تیم های پرستاره تبدیل خواهد شد.

ظاهراً آبی ها از اتفاقات فصل گذشته درس نگرفتند که چطور امین قاسمی نژاد را با آن هیاهو جذب کردند و در نهایت این بازیکن با افت روحی به واسطه نیمکت نشینی، ابتدا قرض داده شد و سپس مازاد شد!

اتفاقی که این روزها در استقلال در حال رخ دادن است شباهت زیادی به اتفاقات در تیم بارسلونا دارد. چرا که بارسا نیز با وجود در اختیار داشتن اوبامیانگ گلزن(می بایست تیم را ترک کند)، انسو فاتی، دمبله، دی پای(می بایست تیم را ترک کند)، لوک دی یانگ(مجبور به جدایی شد) و … اقدام به خرید پر سر و صدایی به نام لواندوفسکی کرد تا بازیکنان بزرگ و گلزنی مثل اوبامیانگ و دی پای مازاد شوند!!

حال مشخص نیست در فاصله چند روز به شروع لیگ، آیا آبی ها قصد دارند بی اخلاقی را کامل کنند و با جذب محبی و قایدی به یکباره چند مهاجم تیمشان را مازاد کنند؟

اتفاقی که برای رضا آذری رخ داد و علی رغم تمدید قراردادش، به واسطه انبوه هافبک های میانی جذب شده، مازاد شد …

هر چه که هست، مسئول نقل و انتقالات استقلال به شیوه ای کاملاً آماتورر در بازار فعالیت کرده به طوری که این تیم با ترافیک سنگین در خط حمله و هافبک میانی پا به مسابقات می گذارد و این در حالیست که در پست هافبک طراح و مدافع راست بازیکنان جانشین وجود ندارند. اکنون نیز به نظر می رسد بازگشت مهدی قایدی که مسلماً کم هزینه هم نخواهد بود، سودی برای تیمی که اردوی آماده سازی اش را با بازیکنان دیگری سپری کرده ندارد و بهتر است مدیران استقلال موضع شفافی در این خصوص اتخاذ کنند تا هم منافع باشگاه حفظ شود هم از نظر اخلاقی بازیکنان فعلی در معذوریت  قرار نگیرند. به عنوان مثال بازیکنی مثل کاوه رضایی یا سجاد شهباززاده یا یامگا برای نیمکت نشینی به استقلال نیامده اند همانطور که محبی، قایدی و پیمان بابایی بازیکنان نیمکت نشین نیستند. با وجود درخشش امیرعلی صادقی در بازیهای پیش فصل، چطور ممکن است ساپینتو ستاره جوان آبی ها را نیمکت نشین کند؟ آیا بهتر نیست مسئولین استقلال به جای بازگشت به عقب، به فکر شناسایی استعدادهای جدیدی مثل امیرحسین حسین زاده، امیرعلی صادقی و … باشند؟

پی نوشت: باررسلونا به واسطه قوانین فیپلی مالی مجبور به فروش برخی ستاره های خود است وگرنه قادر به ثبت قرارداد بازیکنان جدیدش نخواهد بود.

کلیدواژه : استقلال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید