کد خبر:15960
پ

جواد نکونام: دستور از بالا برای لغو بازی پرسپولیس با نساجی و ذوب آهن

در مصاحبه جنجالی جواد نکونام با یک شبکه رادیویی صحبتهای جنجالی زیادی مطرح شد که یکی از آنها، اشاره او به صحبتهایش با سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر یا بهتر بگوئیم سیرک برتر است که تمام اتفاقات آن از قبل و در جایی آن بالا بالاها مهندسی شده و به فدراسیون و سازمان […]

در مصاحبه جنجالی جواد نکونام با یک شبکه رادیویی صحبتهای جنجالی زیادی مطرح شد که یکی از آنها، اشاره او به صحبتهایش با سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر یا بهتر بگوئیم سیرک برتر است که تمام اتفاقات آن از قبل و در جایی آن بالا بالاها مهندسی شده و به فدراسیون و سازمان لیگ دیکته می شود!

 

جواد نکونام: دستور از بالا برای لغو بازی پرسپولیس با نساجی و ذوب آهن

جواد نکونام: دستور از بالا برای لغو بازی پرسپولیس با نساجی و ذوب آهن

جواد نکونام در مصاحبه خود مدعی شد که سهیل مهدی به او گفته در برنامه ریزی مسابقات او نقشی نداشته و برنامه بازیها قرار بوده طبق برنامه برگزار شود اما با دستور از بالا (!) دو بازی پرسپولیس و نساجی و پرسپولیس با ذوب آهن لغو شده که این موضوع باعث به وجود آمدن این اخلال در برگزاری سایر بازیهای لیگ برتر شده است.

با نگاهی به برنامه سازمان لیگ تا حدی می توان به سهیل مهدی و سازمان لیگ حق داد چرا که آنها برنامه بازیهای هفته پنجم و ششم لیگ برای پرسپولیس را اعلام کرده بودند و تنها بازی این تیم مقابل سپاهان در هفته هفتم لغو شده بود اما به طرز عجیبی دو بازی پرسپولیس با نساجی و ذوب آهن در نهایت لغو شد تا همه تیم ها نسبت به وضعیتی که به خاطر بازیهای معوق پرسپولیس در آن گرفتار شده اند، معترض شوند.

نکته جالبی که مجری مصاحبه به آن اشاره کرد این بود که آن مقام بالادستی بدون شک وزارت کار نبوده و وزارت ورزش بوده که این تصمیمات را برای جزئی ترین موارد فوتبال که هیچ ارتباطی به آنها ندارد گرفته است.

پیشتر نیز آقایان در وزارت ورزش بدون هماهنگی با باشگاه استقلال، کشور امارات را به عنوان میزبان مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده بودند که با اعتراض و نارضایتی اعضای کادر فنی وقت استقلال رو به رو شد.

شاید اکنون وقت آن رسیده تا مجلس یکبار برای همیشه جرثومه فسادی که مثل بختک در 4 سال اخیر روی فوتبال ایران افتاده را برچیند و با عواملی که در پشت پرده فوتبال ایران، نتایج بازی ها را اینگونه مهندسی می کنند برخورد نماید.

مصادیق دستکاری در روند طبیعی برگزاری بازی های لیگ برتر از فصل گذشته تاکنون وجود داشته و از تعویق در لیگ نوزدهم و بیستم تا فراری دادن استراماچونی و برگزاری ولو به هر قیمتی لیگ نوزدهم در موج دوم کرونا ولو با ترکیب نصف و نیمه برخی تیمها به واسطه ابتلای بازیکنانشان به کرونا و ماجراهایی که در اعزام تیم پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا ررخ داد و مستند به صحبتهای رسول پناه است و پس و پیش کردن جدول بازیهای لیگ برتر به سود یک تیم و … همگی از جمله عواملی هستند که با موشکافی و پیگیری نهادهای ذی ربط به یک وزارت خانه خواهیم رسید که نقش مستقیم در جزئی ترین و ریزترین موارد فوتبال ایفا کرده است.

 

شاید کم کم باید به حرف های مهدی رسول پناه ایمان بیاوریم که در جواب به یحیی گل محمدی اینطور گفت که هر کسی جای تو بود هم این تیم قهرمان می شد …صحبتهایی که با انبوهی از ادعاهای جنجالی، مسکوت مانده و هیچ برنامه ای نیز برای شفاف سازی در خصوص ادعاهای رسول پناه در رسانه های رنگی دیده نمی شود چرا که موشکافی صحبتهای رسول پناه مسلماً در تضاد با منافع تیم محبوب آقایان خواهد بود.

 

فایل صوتی افشاگرانه مهدی رسول پناه

 

پی نوشت: به واقع اگر این مقام بالادستی اینقدر به فوتبال علاقه دارد و برای جزئی ترین امور آن در 4 سال اخیر تصمیم گیری کرده چرا رسماً از سمت خود استعفا نمی دهد و ریاست فدراسیون فوتبال را به دست نمی گیرد تا راحت تر اهداف خود را پیگیری کند. اگر اسم این اتفاقات مهندسی لیگ نیست، پس چه عنوانی می توان به آن اتلاق کرد؟ مهندسی نتایج لیگ لزوماً گل زدن در زمین بازی نیست بلکه فراهم کردن بهترین شرایط برای تیم محبوب خود و بدترین شرایط برای رقبا از جمله مصادیق مهندسی نتایج لیگ محسوب می شوند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید