کد خبر:37298
پ

جشن قهرمانی باشکوه استقلال بدون وزیر | آب پاکی روی زشتی های چند سال اخیر

شب گذشته اخرین بازی استقلال در لیگ بیست و یکم مقابل نفت مسجد سلیمان برگزار شد، این دیدار در نهایت با نتیجه 0-0 به پایان رسید تا دو رکورد دیگر به رکوردهای ویژه تیم استقلال همراه با فرهاد مجیدی اضافه شود. جشن قهرمانی پاک استقلال بدون وزیر | به این تیم رکوردشکن احترام بگذارید رکوردهای […]

شب گذشته اخرین بازی استقلال در لیگ بیست و یکم مقابل نفت مسجد سلیمان برگزار شد، این دیدار در نهایت با نتیجه 0-0 به پایان رسید تا دو رکورد دیگر به رکوردهای ویژه تیم استقلال همراه با فرهاد مجیدی اضافه شود.

جشن قهرمانی پاک استقلال بدون وزیر | به این تیم رکوردشکن احترام بگذارید

رکوردهای مهمی که فرهاد مجیدی و بازیکنان استقلال در فصل جاری به ثبت رساندند، عبارتند از:


◾️اولین تیم بدون شکست در یک فصل از لیگ برتر
◾️بیشترین امتیاز یک تیم در یک فصل از لیگ برتر
◾️بیشترین کلین‌شیت در یک دوره از لیگ برتر
◾️کمترین گل خورده در یک فصل از لیگ برتر
◾️رکورد بیشترین بازی متوالی بدون باخت در تاریخ لیگ برتر
آبی ها در حالی پای به مسابقه مقابل نفت مسجد سلیمان گذاشتند که نزدیک به 100 هزار تماشاگر در استادیوم آزادی برای حمایت از آنها و حضور در جشن قهرمانی این تیم گرد هم آمده بودند و کادر فنی و بازیکنان استقلال هرگز دوست نداشتند در بازی انتهایی فصل، رکورد شکست ناپذیری خود را از دست بدهند و به همین دلیل اگرچه سوار بر بازی بودند اما هرگز بی گدار به آب نزدند تا مبادا در ضدحملات نفت غافلگیر شوند و رکورد نادر خود را از دست بدهند. استقلالی ها در نیمه دوم این بازی علی رغم یک نمایش خوب و خلق موقعیت های زیاد نتوانستند به گل برسند اما همین تساوی نیز دو رکورد بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر و همچنین شکست ناپذیر بودن در 30 هفته از بازیها را به نام آنها به ثبت رساند تا اولین تیمی باشند که به این افتخار نایل می شوند.
در انتهای بازی نیز به لطف تدارک ویژه  سردار آجورلو و سازمان لیگ، مراسم جشن قهرمانی بسیار با شکوه و منظمی برگزار شد و‌ وریا غفوری کاپیتان استقلال جام را بالای سر برد تا نقطه پایانی به حکومت 5 ساله سرخ ها در لیگ برتر داده باشند.
جشن قهرمانی پاک استقلال بدون وزیر | به این تیم رکوردشکن احترام بگذارید
*از حواشی جالب این مراسم می توان به اشک های فرهاد مجیدی سرمربی استقلال اشاره کرد که سرانجام توانست به قول خود مبنی بر قهرمان کردن استقلال وفا کند و شعار معروف خود(من به اینها نمی بازم) را عملی کند.
* حضور محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی نیز از جذابیت های زیبای جشن قهرمانی استقلال بود. دو بازیکن استقلال که با کارشکنی باند رسانه ای تیم رقیب مجبور به ترک تیم شدند هم در جشن قهرمانی استقلال حضور داشتند و حسابی توسط هواداران استقلال تشویق شدند. مرادمند برای کری خوانی با هواداران تیم رقیب، با یک تاج جالب در مراسم شرکت کرد.
به جای وزیر، یک جانباز سرافراز آمد
*یکی دیگر از نکات برجسته این جشن، عدم حضور وزیر ورزش در مراسم بود که باعث شعف و خوشحالی هواداران، کادر فنی و بازیکنان استقلال شده بود چرا که در 5 سال گذشته حضور وزیر ورزش وقت در مراسم قهرمانی تیم پرسپولیس و اهدای کاپ به آن تیم، موجب حرف و حدیث های زیادی برای مسعود سلطانی فر شده بود و دیشب جشن قهرمانی استقلال با افتخار بدون وزیر(البته معاون سجادی در مراسم حاضر بود) برگزار شد تا یادآور این نکته باشد که قهرمانی این تیم بدون وزیر به دست آمده است. یک جانباز سرافراز که از ناحیه دو دست با معلولیت مواجه شده بود در مراسم اهدای مدال های استقلالی ها حاضر بود که از نکات ارزشمند جشن قهرمانی استقلالی ها بود.
*هواداران استقلال در این بازی سنگ تمام گذاشتند و از ساعتها قبل از شروع مسابقه خود را به ورزشگاه آزادی رسانده بودند و بسیاری نیز به دلیل ممانعت پلیس از ورود به ورزشگاه، نتوانستند به داخل استادیوم وارد شوند؛ آنها در طول بازی بارها از خجالت تیم رقیب در آمدند و با باز کردن پرچم ژاپن بار دیگر به هواداران رقیب کنایه زدند.
*از نکات منفی جشن قهرمانی استقلال که یک نمره منفی برای صدا و سیما به ثبت رسانید، عدم مصاحبه با بازیکنان این تیم پس از بالا بردن جام  در پخش زنده بود. صدا و سیما به دلیل مسائلی که بهتر می دانید حتی با کاپیتان استقلال یعنی وریا غفوری نیز مصاحبه نکرد و از تصویربرداری مناسب جشن آبی ها به دلیل وجود چند گیتار در دستان ارسلان مطهری امتناع کرد تا رویکرد متناقض خود را نسبت به تیم استقلال نشان داده باشد.
* خوشبختانه بر خلاف تیم رقیب که با شعارهای کلیشه ای مسئولان پسند در مراسم های مختلف شرکت می کردند، در مراسم قهرمانی استقلال خبری از شعارهای چاپلوسانه نبود چرا که اصولاً قراری برای فرار از سربازی بازیکنان در تیم استقلال با انجام چنین رفتارهایی وجود نداشته و ندارد.
*مهدی احمدوند در جشن 100 هزار نفری استقلالی ها به اجرای موسیقی های مختلفی پرداخت که فضای زیبایی را در استادیوم آزادی به وجود آورده بود.
* استقلالی ها با پوشیدن پیراهن شماره 10، به ده عنوان قهرمانی تیم خود در بالاترین سطح فوتبال ایران اشاره کردند که در نوع خود جالب به نظر می رسید. آنها اکنون به پرافتخارترین تیم ایران در رقابتهای داخلی و خارجی تبدیل شده اند به طوری که حتی 10 جامی که در دولت قبل توسط تیم رقیب به دست آمد نیز نتوانست این عنوان را از آبی ها بگیرد. استقلال در حال حاضر با 37 جام رسمی و پرسپولیس با 35 جام در ردیف پر افتخارترین تیم های ایران قرار دارند.
* یکی از جذابیت های احساسی جشن قهرمانی استقلال، خریداری یک بلیت به یاد دختر آبی توسط هواداران استقلال بود که در شبکه های مجازی وایرال شد.
*ارسلان مطهری با استایلی متفاوت و با دو گیتارش در جشن قهرمانی استقلال شرکت کرد.
* علی دایی پیشکسوت پرسپولیس و امیر قلعه نویی و بسیاری از پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس، با ارسال پیام هایی جداگانه قهرمانی استقلال را تبریک گفتند. اتفاقی جالب که در سالهای گذشته شاهد آن نبودیم و به جای این لحظات زیبا، تنها شاهد دعوا و درگیری و بیانیه و توهین و تهمت پس از قهرمانی یک تیم خاص بودیم! به جرات می توان گفت قهرمانی پاک استقلال، زشتی های فوتبال در چند سال اخیر را شست و برد و بار دیگر اهالی فوتبال و تیم ها را با یکدیگر آشتی داد و تنها آن نعشه مجازی معلوم الحال در باند رسانه ای تیم رقیب بود که در شب قهرمانی استقلال که صغیر و کبیر از تیم محبوبش این قهرمانی را تبریک گفتند، شروع به یاوه نویسی علیه قهرمانی استقلال کرد که با بی اعتنایی و تمسخر کاربران پیجش مواجه شد. او که روزهای سوزناکی را در فصل اخیر پشت سر گذاشت، شب را به صبح رساند به امید اینکه فرهاد مجیدی در مسیر اخراج قرار بگیرد و با ایجاد انواع شایعات، تهمت ها و حاشیه سازی برای شخص فرهاد مجیدی و تیم استقلال سعی در منحرف کردن افکار عمومی و ایجاد اختلال در مسیر قهرمانی استقلال کرد و به واقع شب گذشته خستگی به تن او و دوستانش ماند که چقدر وقت گران بهای خود را صرف مسائل پوچ کردند و در نهایت نیز به هدفشان نرسیدند!
* این قهرمانی از آن جهت برای هوداران، کادر فنی، بازیکنان و پیشکسوتان استقلال لذت بخش تر بود که توانستند به نوعی ثابت کنند قهرمانی های تیم رقیب در سایه حمایت های وزیری که امروز دیگر سر کار نیست به دست آمده و علی رغم انواع کارشکنی در مسیر قهرمانی استقلال اما این تیم توانست به این عنوان برسد و شاید اشک های فرهاد مجیدی به دلیل همین موضوع بود که در یک فضای پرفشار توانست به قهرمانی برسد. او به قدری تیمش را مقتدر کرد که حتی اگر امتیازات اضافه شده به واسطه پرونده بازیکن گل گهر را هم از آن کسر کنیم، باز هم هیچ تیمی به گرد پای استقلال نمی رسید و باز هم قهرمان می شد. مسلماً در تاریخ از این استقلال با احترام یاد خواهد شد …
کلیدواژه : استقلال

دیدگاه کاربران 17 دیدگاه
  • آبی 31 مه 2022 / 3:20 ب.ظ

    گلات جعلپولیس رو با یه قهرمانی کردیم شکلات … شیرینی این قهرمانی از 10 قهرمانی لنگیون هم بیشتر بود به مولا . مبارک همه استقلالیا

  • منصور ملکی 31 مه 2022 / 3:10 ب.ظ

    بعد ده سال عقدهای اومدی جیک جیک میکنی

    • هانی 31 مه 2022 / 3:20 ب.ظ

      10 سال کجا بود . اولاً نه سال دوماً رکورد 10 سال قهرمان نشدن با قدرت در اختیار خودتونو لنگیون که قبل بابا مسعود برای بقا توی لیگ برتر میجنگیدید و خبری از قهرمانی نبود

  • تاج 31 مه 2022 / 2:19 ب.ظ

    روح منی کاک حسام ، مشکلشون همینه ، تاج!

  • رضا 31 مه 2022 / 8:23 ق.ظ

    خسته نباشید به سایت شما یکسال زحمت کشیدید تیم رو حمایت کردید. دیشب یک چیزی برام روشن شد که انتقادم از فرهاد به صفر رسید. بازی دادن به این همه بازیکن مدعی و اختلاف نیفتادن بینشون واقعا هنره. درسته تیم بعد از تعویضها خراب شد به خصوص بعد از خروج حردانی و نیک نفس و یامگا و رمضانی. اما جانشینان انها کم بازیکنی نبودند در طول فصل. ژستند ارسلان امانوف . بالاخره بک توازنی بین این نیروها لازم بود در طول فصل که فرهاد از عهدش بر اومد. تعویضها استقلال را در زمین در ان لحظات همان بازی ضعیف میکرد اما مجموعه تیم را از نظر روحی، متوازن و قوی برای کل فصل. دمش گرم.چون تو متوازن و متحد کارایی اش در طول فصل بیشتره

  • کوروش 31 مه 2022 / 7:33 ق.ظ

    احسن آقای ملکی

    • رحیم 31 مه 2022 / 3:47 ب.ظ

      مردک تز تازو کسانی هستند که اراجیف تو را قبول دارند اینهمه پنالتی باد آورده !!!عدم اخراج بازیکن در نیمه اول!!!امتیازات معیشتی!!!سنگ اندازی در انتخاب مدیرعامل پرسپولیس حدوذ6ماه!!!تو به این میگی قهرمانی پاک!!!واقعا چون خودت گوشات درازه!!!بقیه رو هم اینجوری فرض کردی!!!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید