کد خبر:21619
پ

جزئیات تغییر قانون منع جذب خارجی ها در لیگ برتر

به این خاطر که فرصت نقل و انتقالات تا 28 اسفند است و در این فرصت کوتاه هیچ تیمی نمی تواند بازیکن خارجی به ترکیب اضافه کند. از سویی این موضوع را پیش تر فریبرز محمود زاده – رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ به اطلاع تیم ها رسانده بود که قانون منع حضور […]

به این خاطر که فرصت نقل و انتقالات تا 28 اسفند است و در این فرصت کوتاه هیچ تیمی نمی تواند بازیکن خارجی به ترکیب اضافه کند. از سویی این موضوع را پیش تر فریبرز محمود زاده – رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ به اطلاع تیم ها رسانده بود که قانون منع حضور خارجی ها در تیم های لیگ برتری به قوت خود باقی است.

 

جزئیات تغییر قانون منع جذب خارجی ها در لیگ برتر

جزئیات تغییر قانون منع جذب خارجی ها در لیگ برتر

دیروز قنبرزاده – سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال دیدگاهایش را در این باره اعلام کرد و گفت تر و خشک نباید با هم بسوزند و تیم هایی که در فیفا پرونده ندارند نباید منعی برای جذب بازیکن خارجی داشته باشند. پیش تر جمشید نورشرق – رییس کمیته تعیین وضعیت هم گفته بود این قانون باز خوردهای منفی هم داشته است بطوریکه برخی از ستاره های ایرانی دوست دارند دستمزدشان به دلار مقایسه شود و این فشار زیادی را روی تیم های مدعی قهرمانی ایجاد کرده است.

 

آکنون آنچه که محرز شده است این قانون درابتدای فصل آینده دستخوش تغییر خواهد شد. اعضای هیات رییسه سازمان لیگ هستند که باید مصوبه جدیدی را در اینباره امضاء و برای تصویب در اختیار اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال قرار دهند. در بحث هایی که میان اعضای هیات رییسه سازمان لیگ وجود دارد مقرر شده هر تیمی که پرونده ای در فیفا نداشته باشد این اجازه را پیدا کند که بر اساس آیین نامه نقل و انتقالات بازیکن یا بازیکنان خارجی جدید بخدمت بگیرد و از سویی در آینده هر تیمی در پرونده ای در فیفا محکوم شود به مدت یک یا چند فصل از جذب بازیکن یا بازیکنان خارجی محروم خواهد شد. گفتنی است با اجرای این مصوبه حضور مربی خارجی هم در تیم های لیگ برتری آزاد خواهد شد.

 

در این صورت تیم های بدهکار فعلی برای جذب بازیکن یا بازیکنان خارجی جدید ابتدا باید پرونده های خود را در فیفا مختومه کنند و باید هوشیار باشند چرا که در ادامه در صورت محکوم شدن از سوی فیفا به مدت یک یا چند فصل این امتیاز را از دست خواهند داد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید